Gå til innhold

[AoC]Den lille Guardian-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guardian blir bedre og bedre jo høyere level man kommer.

 

En guardian som ikke bruker riktige buffer dør somregel mot casters. Så bruk de rett.

 

Mot melee klasser så er det ingen som tar Guardian hvertfall hvis man har riktig spec og spiller bra.

 

Hadde en duell med en guildmate istad, en Dark Templar da dette er den klassen jeg har slitt mest med. Ingen av oss døde og vi holdt på i 20minutter.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Fy søren eg blir irritert. Er jo nesten klin umulig å ta rangers, sjølv om dei er to/tre levels under deg?

 

Rangers goes overpowered....

 

Trur eg må ta å fikse litt på feat-treet mitt. Kor kan eg tilbakestille?

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Fy søren eg blir irritert. Er jo nesten klin umulig å ta rangers, sjølv om dei er to/tre levels under deg?

 

Rangers goes overpowered....

 

Trur eg må ta å fikse litt på feat-treet mitt. Kor kan eg tilbakestille?

 

Du må oppsøke en trainer, du finne dei rundt omkring i dei store byane.

 

Er det nokon som har eit bra feat-oppsett til til 1H?

Det finst så mange kjekke feats at eg sliter med å klare å bestemme meg, så det har enda med at eg ikkje har har ein plan i det heile.

Lenke til kommentar
Fy søren eg blir irritert. Er jo nesten klin umulig å ta rangers, sjølv om dei er to/tre levels under deg?

 

Rangers goes overpowered....

 

Trur eg må ta å fikse litt på feat-treet mitt. Kor kan eg tilbakestille?

På high-level så vil rangers være en ganske lett klasse å ta for en guardian. Det samme gjelder alle Rogue klassene egentlig.

 

Det jeg sliter mest mot er Dark Templars, samt Bear Shamans.

 

Spilte mot en Bear Shaman lvl 79 nå i 20-25 minutter, jeg var dog lvl 75 så det blir mulig å ta dem seinere, men akkurat i dette tilfellet så har man rett og slett ikke nok burst dps til å ta høyere level BSs.

Lenke til kommentar

Så fint at de har nerfa den eneste comboen som gjør noen skade.

Lykke til i PvP! Og PvE for den saks skyld!

 

DMG og stacost:

BES2 - 124,137 DMG. stacost - 102

ES2 - 84,92 DMG. stacost - 128

Overreach2 - 86,95 DMG. stacost - 192

Lenke til kommentar

Guardian er en tank, tanks er ikke lagd for å drepe ting fort. Du kan bruke Guardians fullt ut ved og bruke classen som den er og da kan du ta det som er av motstandere i pvp og pve, såfremt de holder til ved din lvl range. Guardian gjør ikke mye dmg, men de kan vare lenge når du bruker den riktig. Jeg har neppe hatt det så gøy på lenge som jeg har det ved PvP med 1 hand og skjold og samma tilfelle i pve. Guardian winz !

Lenke til kommentar
Guardian er en tank, tanks er ikke lagd for å drepe ting fort. Du kan bruke Guardians fullt ut ved og bruke classen som den er og da kan du ta det som er av motstandere i pvp og pve, såfremt de holder til ved din lvl range. Guardian gjør ikke mye dmg, men de kan vare lenge når du bruker den riktig. Jeg har neppe hatt det så gøy på lenge som jeg har det ved PvP med 1 hand og skjold og samma tilfelle i pve. Guardian winz !

Merker nå etter eg respecca feats at eg vart mykje betre i forhold til mobs. Har tank-build nå, så eg har ingen problemer med å ta mobs som er 5-6 levler over meg.

 

Einaste problemet med Guardian nå, er at dei går tom for Stamina. Og då går det ganske sakte :]

Lenke til kommentar

Nokon som kunne lagt ut linker til to gode feat-builds for guardians når man tenker på leveling? Ein for polearm og ein for 1h+skjold?

 

Er level 41 atm og bruker for det meste polearm. Om eg får 2 mobs på meg dauer eg lett i frenzy stance. I defensive stance får eg litt meir kontroll, men bruker alt for lang tid på å drepe mobs. Lurer litt på å skifte til 1h+skjold.

 

Synest og at alt av heavy armor eg har funnet er for dårleg i forhold til medium, og så er det nesten ikkje forskjell på heavy armor på level 40 og heavy armor frå level 30.

Lenke til kommentar

God morgen 2rst1.

 

Jeg startet en guardian i helgen og er lvl 28 nå. Da jeg startet synes jeg tanken på en barsk kriger med polarm virket gøy. Jeg har lest ganske mye her:

 

http://forums.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=19

 

Og selvom noen klamrer seg til polarm spec, så virker det som det er stor enighet om at 1h + skjold er det klart beste, hvertfall for lvling. De mest populære argumentene virker å være at du mister altfor mye survivalbility på å gå ned polarm treet.

Jeg gikk selv over fra polarm til 1h + skjold, og synes det går mye bedre. Jeg lvler riktignok med en PoM, men merker at han er blitt utrolig seig.

 

Når det kommer til selve speccen finner du mange gode forslag i linken over, om du leter litt. Selv er jeg jo ikke høyt nok lvl til å ha grundig erfart dette, men noen forskjell merker jeg jo også.

 

Uansett kan det være interessant å se hva norske guardians velger å specce =)

Lenke til kommentar

God morgen, Grisugle.

 

Trur kanskje eg skal bytte til 1h+skjold for å øke survialbility. Er litt lei av å måtte sprinte ut av combat når eg får ein ekstra mob på meg, og å bli tom for stamina på grunn av at eg bruker comboer i evigheter i defensive stance (som tar liten skade på mobs) for å overleve. Med polearm blir vel damage på ein måte fordelt viss man treffer fleire på ein gang? Sånn som det er no, er det vel også fleire comboer som berre kan brukes til 1h+skjold.

 

Får vel begynne å leite etter ein god feat-build og ei fin rekkefølge å sette dei etterkvart som eg leveler.

Lenke til kommentar

Siden jeg bare er lvl 27, så er jeg jo ingen ekspert.

Jeg baserer meg mye på det jeg har lest på forumet. Det du må huske på er at komboene går mye raskere med 1h. enn med polarm.

Jeg soloer 2 mobs et til to lvl høyere enn meg i defensive stance med halv hp igjen etter kampen. Synes ikke det tar så lang tid heller.

Lenke til kommentar
Guardian er en tank, tanks er ikke lagd for å drepe ting fort. Du kan bruke Guardians fullt ut ved og bruke classen som den er og da kan du ta det som er av motstandere i pvp og pve, såfremt de holder til ved din lvl range. Guardian gjør ikke mye dmg, men de kan vare lenge når du bruker den riktig. Jeg har neppe hatt det så gøy på lenge som jeg har det ved PvP med 1 hand og skjold og samma tilfelle i pve. Guardian winz !

Merker nå etter eg respecca feats at eg vart mykje betre i forhold til mobs. Har tank-build nå, så eg har ingen problemer med å ta mobs som er 5-6 levler over meg.

 

Einaste problemet med Guardian nå, er at dei går tom for Stamina. Og då går det ganske sakte :]

 

Det jevner seg ut etterhvert, etter du har specca Battle Cry & fått Plexus Strike, så begynner du å få hp regen & +stamina gain spells som gjør at du kan grinde evig. Lub !

Lenke til kommentar

Har nettopp respecca til 1h+skjold, og bruker counterstrike i imp. defensive stance etter eg las denne tråden: http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=69489

 

Funker veldig bra til leveling. Med polearm var det stress å ta 2 mobs samtidig på samme level som meg sjølv. Med denne builden, synest eg det er lettere å ta 4 mobs samtidig enn det var å ta 2 mobs med polearm.

 

Potions er så billige at eg kjøper rundt hundre potions, og fyller på når eg begynner å bli tom. Har binda dei til hurtigknapper og bruker dei heile tida når eg grinder 3 eller fleire mobs samtidig.

 

Har berre grinda og questa litt over ein halv level med denne feat-builden. Har høg survivability.

Anbefaler å lese tråden eg linka til.

Lenke til kommentar

Oj takk for fin link.

Det er så mange teite whine posts og annet mindere interessant på forumet at det kan være vanskelig å finne de gode trådene iblandt.

 

Men er det noen som kan gi meg et litt utdypet svar på hvorfor CS comboen blir brukt så mye?

 

Når det kommer til grind spots så venter jeg heller på at funcom skal utvide questene i lvl 50+ enn å bruke masse tid på grinding.

Lenke til kommentar

CS komboen er den komboen som nå gjør mest skade føler nå jeg... du kan stacke den også ved å kaste CS I og CS II hvis du har allerede kastet CS III. Du kan også specce CS komboen med en bleed effekt i featsene dine... dette skader en del..

Eneste ulempe er at den bare funker på melee attacks... da den gir skade når motstanderen slår på deg. Funker da selvsagt ikke mot ranged og casters...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...