Gå til innhold

[AoC]Den lille Guardian-tråden


Anbefalte innlegg

Guardian

 

Guardians are the most heavily armored and well drilled soldiers in Hyboria. Capable of withstanding punishment like no other, they also have an array of deadly attacks that deal devastating damage.

 

There is no more imposing sight in battle than a phalanx of guardians in full plate armor bearing sword and shield or ranked behind an impenetrable wall of pikes.

 

The guardian is the sturdiest of all the soldiers and their strength lies in their ability to mitigate damage with their heavy armor and shield. They do not use magic but focus on fighting with sword and shield or wielding pole arms capable of sweeping through ranks of enemies. As well as daunting defenses, they are renowned for their devastating charges, capable of ripping through enemy lines and slaughtering their opponents.

 

Archetype: Soldier

 

Permitted Races: Aquilonian, Cimmerian

 

Weapons: One-handed edged, one-handed blunts, polearms, crossbows, and thrown weapons

 

Armor: Full plate, heavy armor, medium armor, light armor, and shield

 

Er keen på å rolle guardian. Ingen som har noe å si om dem hittil?

kan de DW? eller er det polearm man er nødt til å kjøre for å få litt dps;)

 

dere som er i EA, fyr løs med info!

Endret av Axl91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte guardian på open beta, i tillegg til priest of mitra. Pom var veldig skrøpelig i pvp, men som guardian eide jeg det meste når jeg brukte polearm. Fikk aldri sjangsen til å prøve shield så mye, skjønte ikke helt hvordan jeg skulle bruke det effektivt, men regner med at det blir kjappest å kjøre polearm når man quester/pvp'er. De har en charge som har ganske lang cooldown, men den er effektiv ovenfor ranged targets for å komme kjapt inn i kamp, eller folk som prøver å løpe bort. Tipper de kommer til å bli rimelig heftig på max level med full plate armor og en polearm.

 

Guardian feats: http://feats.goonheim.com/guardian masse å lære ved å kikke nærmere her.

Lenke til kommentar

Lurer på noe.

 

går det an og ordne det slik, at:

 

Når jeg velger Defensive stance, så skifter action baren til en tom en? slik at jeg kan legge alle "tanking" of defensive comboene der, og samme med frenzy stances, slik at jeg får det litt mere systematisk.

 

Jeg vet at man kan gjøre dette manuellt. men lurer på om det går an og lage det slik at det skjer automatisk :)

Lenke til kommentar
PoM spiser jo melee-klasser i PvP, så ser ikke helt hvorfor du mener at de er så skrøpelige.

 

Har ikke påstått at jeg snakker ut fra omfattende erfaring, men når jeg prøvde pom level20 med bra gear og guardian level20 med bra gear, så døde pom'en raskere og var mer sårbar ovenfor flere fiender. Virket som guardian overlevde lenger og tålte mer.

 

Hørte også mange andre i chatten som sa ting som "polearm guardian rocks!" o.l.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Vel man kan ikke akkuratt få et balansert syn når folk spiller en klasse de aldri har prøvd før, allerede i lv 20. Da er de klassene som er "enklest" å komme inn i gjerne de sterkeste.

Om dette hadde vært wow tror jeg neppe Warlock hadde virket OP, som den er i "dyktige" hender.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Man kan gå sverd og skjold (s&s) eller polearm. Begge har sine spesifikke "tanking" evner, men er ikke sikker på om s&s eller polearm blir best i end-game, har bare lekt meg med polearm foreløpig og den kan i alle fall pløye fiender ganske effektivt (sa jeg som bare hadde prøvd guardian ;)

 

Ellers er vel egentlig ikke guardian ment å være råest på dps, men på de få nivåene jeg har prøvd så ser dps-en ok ut.

 

Har ikke funnet noe måte å automatisk bytte bars ved stance-skifte.

Lenke til kommentar

Guardian er veldig bra solo klasse, hatt mye gøy til nå :) Går polearm for levling. Til deg som lurte på hva som blir best til tanking, skjold eller polearm er svaret lett. Det er veldig mange fler "tanking" rettede comboer som krever 1h, enn polearm comboer. Det er også naturlig å resonere seg fra til det, for om polearm er best til dps og tanking, hvem vil da bruke 1h + skjold?

Lenke til kommentar

Jeg er nå lvl 6 med min Guardian, og opplevde nettopp noe sinsykt morsomt :)

Jeg var i Wine Cellar, ved Mitras Tempel, for å plukke opp to flasker med vin for en quest. Med engang jeg kom inn i rommet, hoppet en eller annen lvl 11 class på meg, med full health btw, og jeg tenkte: "faen, nå blir jeg ganka". Men jammen så klarte jeg å drepe han! :D Skjønner ikke hvordan, men jeg brukte slam og shield sweep i tillegg til valige slag, og det hold i hvertfall. Jeg fikk dessverre ikke med meg åssen class ganker-jævelen var.

Lenke til kommentar

Er en 35 Guardian nå, meget fornøyd med Guardian min! Har valgt å gå for polearm for leveling og PvP fun. Polearm har sine egne abilities for tanking de og, har hittil ikke hatt noen som helst problem med agro osv. PvP har jeg ikke fått gjort annet en random misslykkede gankeforsøk fra folk rundt meg. Meget gode Solo'ing muligheter da jeg kan dra 3 stykk samtidig greit. Kan tenkte meg det bare blir bedre etterhvert som full plate kommer på også! Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med både spill og valget mitt når det gjaldt class. Anbefales til alle som liker å tåle mye juling og samtidig kunne gjøre duganes DPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...