Gå til innhold

[AoC]Den lille Dark Templar-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Man får en slik Shadow Beast som beskytter deg og kriger med deg for en liten stund. Dette må man aktivere gjennom en feat da. Men denne "pet'en" vil ikke følge etter deg hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dark Templar lvl 20 her, vil komme raskest mulig opp i levelene. Trenger ikke noen tank build, egentlig en pure leveling build, men har ikke peiling på hva som fungerer bra og hva som fungerer dårlig. Noen forslag til build?

 

Det er det som er kult med DT, det er flere build som funker like bra, avhengig av selvsagt hvordan du liker å spille.

 

Jeg har gått for mest mulig life leach og hp re-generering. Resultatet er at jeg har veldig liten nede tid hp messig.

Lenke til kommentar
Dark Templar lvl 20 her, vil komme raskest mulig opp i levelene. Trenger ikke noen tank build, egentlig en pure leveling build, men har ikke peiling på hva som fungerer bra og hva som fungerer dårlig. Noen forslag til build?

 

Ta en titt på denne tråden Dark Templar builds. What is your build? på forums-eu.ageofconan.com. Da må du ha opprettet en bruker der, som du kan gjøre fra konto siden din.

Lenke til kommentar

Virker som en del har litt problemer med DT, værtfall i starten. Liten guide jeg fant som er på engelsk, men virket bra.

 

 

Here are some tips off the top of my head:

 

-While levelling, you should spec for maximum dps. The unique thing about DTs is that the more dps you have, the more survivable you are because you're leaching more life. This means going for Covenent of Arms and Improved Dread Fury to begin with, and respecing at around level 60-70 to go for Covenent of Putrescence (which is basically just an upgraded version of Arms; don't waste feat points having both).

 

-Soul Barrier is your friend. Get it as soon as you possibly can so that your mana pool isn't just sitting there looking pretty. Great in pvp as well as pve, makes you much more survivable. Soul barrier, defensive stance + active blocking is a sure-fire way to get your attacker to change target, at which point you can switch into frenzy and get back all that hp.

 

-Different stances aren't for different situations, they're for different moments. If you're pvping and you aren't being targeted, only a fool wouldn't be in frenzy stance. If you've been rooted and are unable to do any melee damage, only a fool wouldn't be in defensive stance. For everything in between, use your judgement. Remember that defensive stance may provide you with more direct mitigation, but at the same time you're doing less damage which means you're healing less. So, generally, defensive stance is only good when you're taking a lot more damage than you're dishing out. Conversely, a quick burst of damage in Frenzy can give you a nice bit of extra hp. Try going into frenzy stance for the final swing of a powerful combo (eg unhallowed blight, feated mystical bane) then dropping it as soon as the combo lands.

 

-You only need 1 point in snare. All a 2nd point does is reduce the re-use time from 60 to 45 seconds; you're better off spending that point elsewhere.

 

-Fully feated mystical bane is deadly

 

-Don't worry about not having much CC at lower levels. Focus on dps and focus on levelling, and just remember there will be a time down the line where you'll have access to a good deal of CC and a good deal of dps simultaneously. Just keep your head down until then, or pvp with CC friends.

 

-Don't bother with talismans. Even with talsiman mastery you're much better off with a shield, at least pre-Putrescence. Put the 5 points into Covenent of Arms and carry a beefy shield instead.

 

-Always group mobs together so you're hitting all of them with each swing. The more mobs you hit, the more health you get from lifetaps.

 

-Don't waste your Charge in pvp. It has a long cooldown, so use it wisely.

 

We're not the most powerful class; we don't have the best dps nor the best survivibility, but we're versatile and unpredictable, and I've got a very good feeling about the power we'll have at 80. And personally, it's worth levelling a slightly underpowered class if it comes into its own for endgame pvp. We're also a bit of an enigma to a lot of players, and I think every dark templar can relish in being the underdog.

 

Lenke til kommentar

 

Dark Templar lvl 20 her, vil komme raskest mulig opp i levelene. Trenger ikke noen tank build, egentlig en pure leveling build, men har ikke peiling på hva som fungerer bra og hva som fungerer dårlig. Noen forslag til build?

 

Ta en titt på denne tråden Dark Templar builds. What is your build? på forums-eu.ageofconan.com. Da må du ha opprettet en bruker der, som du kan gjøre fra konto siden din.

 

 

Takker og bukker. Akkurat noe sånt jeg var ute etter :)

Lenke til kommentar

Det er et seriøst problem at man ikke kan lese på skillen hvordan den fungerer før man har puttet en feat i den. Synes egentlig hele featsystemet bør redesignes for det er jo helt umulig å vite hva man bør bruke. Selv skills man har er det bare beskrevet som "gir deg en ekstra sjanse til å gjøre ekstra damage", ikke noe om hvor mye ekstra damage eller hvor mye større sjanse. Vi trenger ordentlige beskrivelser!

 

Men liker min dark templar. Tror jeg kjører et rimelig råttent build, har spredt featsa mine litt rundt omkring, men funker inntil videre. Gleder meg til 80 da

Lenke til kommentar

Spiller dark templar i catch-gamer guilden @ wildsoul og er lvl 50.

 

Til nå kan jeg si 2 ting: Survivabillity og god dps.. = God lvling

 

Driver å levler opp med en annen dark templar, han er DPS specc og jeg er life leach spec. Funker knall! :)

Endret av nts
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hver gang jeg er med i en gruppe så er jeg selvfølgelig main tank. Har heller ikke noe problemer med at folk ikke vil ha Dark Templar inn i gruppen. (som noen klager på)

 

De fleste bryr seg ikke om tanken er en DT, Guardian eller Conqueror. De bruker bare å si til deg "as long as you can take a beat". Noe jeg også kan. :)

Lenke til kommentar

Hei

 

tenkte jeg skulle lage meg en alt, da det begynner å bli lite quests etter lvl 45.

 

Har tenkt litt på en dark templar - spillt en opp til lvl 20 nå. Så langt er den ok i pve, 2 eller 3 mobs går ned helt fint. Regner med at det ikke er altfor vanskelig å få seg grupper da du kan maintanke, pluss evt gi litt dps + diverse buffs.

 

I pvp er det litt verre da. Så langt sliter jeg voldsomt med å ta folk 1vs1. Selv med charge blir jeg kita en god del av ranged klasser.

 

Det jeg lurer på er om noen har spillt DT litt høyere opp, og evt hvordan de er i pve og pvp. Er dt ubrukelig feks i solo pvp - hører mange sier at de rett og slett ikke har dps til å ta ned noen som helst, og at i gruop pvp bør du heller ta en conquerer.

 

Noen som har innspill ?

Lenke til kommentar

Er lvl 44 nå, dark templar. Det er ikke voldsomt enkelt i 1v1 pvp, ettersom vi har dårlig med CC på nåværende tidspunkt. Angående dps'n så er den langt fra god, men vi har enkelte dmg combos som virkelig slår bra fra seg. Mystical bane (med feats) og life leech er de mest effektive, spesielt enda høyere enn hva jeg er også.

 

Verdt å merke seg at begge de nevnte comboene avsluttes med TOP attack.

 

Jeg syns uansett DT er en fet klasse å spille, med evne til både tanking og support. Tror jeg kommer til å stortrives på 80 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...