Gå til innhold

[AoC]Den lille Dark Templar-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg liker egentlig å spille solo men er på en PVP server Soulstorm (litt rookie kanskje).

De gangene jeg har groupet opp så funker det bra.

 

Men har alltid spilt vanlige rollespill og ikke så mye online. Tror ikke jeg spiller dårlig men who knows.

 

PS: Nå er jeg level 32 og sliter med å kille de destroyere som er 27/28 og sorcerene før

man killer bossen magni (eller noe)... Det skal jo ikke være sånn eller ? Det virker som jeg gjør veldig liten skade på de no matter what..... Boring.

 

Vet det er en groupmission men man må vel ikke være det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er elitemobs, så det skal være sånn, tok de questene på ca lvl 38 solo med min DT, man tar jo 0 skade, men det tar en liten stund å drepe de ja..

Samla opp 6-8 om ganga så det gikk jo sånn sett greit unna..

Endret av Phalanx
Lenke til kommentar

ca lik level elita mobs må jeg holde meg langt unna. Da gjør jeg ikke mye skade, og er det mer enn en, så treffer jeg bakken ganske raskt. Må nok ha en healer, eller en god gruppe for å være effektive mot de. Jeg og min necro kompis en fin samling med tombstones pga litt ublide møter med elite mobs, jeg må lære meg så sjekke hva slags mobs jeg gir meg i kast med ;)

Lenke til kommentar
De er elitemobs, så det skal være sånn, tok de questene på ca lvl 38 solo med min DT, man tar jo 0 skade, men det tar en liten stund å drepe de ja..

Samla opp 6-8 om ganga så det gikk jo sånn sett greit unna..

 

Oki - da er jeg kanskje ikke så ræva som jeg trodde da - hehe.

Må finne en buddy å spille med så blir det en del lettere vil jeg tro....

Lenke til kommentar
De er elitemobs, så det skal være sånn, tok de questene på ca lvl 38 solo med min DT, man tar jo 0 skade, men det tar en liten stund å drepe de ja..

Samla opp 6-8 om ganga så det gikk jo sånn sett greit unna..

 

Oki - da er jeg kanskje ikke så ræva som jeg trodde da - hehe.

Må finne en buddy å spille med så blir det en del lettere vil jeg tro....

 

Klarte endelig den mission med å kille Magni nå - men vi måtte være 3 da...... Got IT :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

I skills tab'en så burde du makse på med taunt hvis du skal være tank. Da vil mobsene gå etter deg, og holde seg på deg. Du burde også selvsagt være i Defence Stand, for å tåle mye og kjøre på med Enraged combos. Ellers så er jo "goad" featsene et must for tankere.

Lenke til kommentar
I skills tab'en så burde du makse på med taunt hvis du skal være tank. Da vil mobsene gå etter deg, og holde seg på deg. Du burde også selvsagt være i Defence Stand, for å tåle mye og kjøre på med Enraged combos. Ellers så er jo "goad" featsene et must for tankere.

Min Dark Templar er L36 nå. Jeg har maxet leech og damage resists, såvidt begynnt med å jobbe med dps. Som Dark Templar begynner jeg med defensive stance intill alle mine regens slår inn og jeg har debuffet moben litt ... går over til frenzy når jeg føler jeg har kontroll samtidig som jeg starter en health pot. I grupper bruker jeg martyr kun dersom jeg ikke har aggro eller føler jeg har full kontroll. Synes å funke ganske bra. Husk at Frenzy + Martyr er veldig risky :)

Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringen med hvor lett/vanskelig det er for andre klasser å dra aggro vekk fra oss. Har spillt sammen med en necro hele veien frem til nå, når han fyrer løs med det han har i sitt arsenal, så har til tider litt problemer med å holde på mobs'ene. En mulighet er at jeg ikke er flink nok, en annen er at jeg rett og slett blir "out damaged". Har Goad, og 1 i hateful strikes (foreløpig), og ca 300 taunt på lvl 40 (blir vel å endre litt her i kveld for å få denne til maks), og noe utstyr som gir ekstra hate. Men hvor mye kan jeg forvente å miste aggro o.l ? Eller er problemet mer at casters o.l må være nøye med å balansere sitt damage output, slik at tanken kan gjøre en så god som mulig jobb.

 

Er relativt fersk i tank yrket, har tidligere gjerne vært i dps eller off-tank rollen, så å hente litt erfaringer fra andre er litt kjekt, så man ikke tråkker alt for mye i salaten ;)

Lenke til kommentar
... Er relativt fersk i tank yrket, har tidligere gjerne vært i dps eller off-tank rollen, så å hente litt erfaringer fra andre er litt kjekt, så man ikke tråkker alt for mye i salaten ;)

...

Jeg har ikke hatt noe problem å holde på aggro egentlig, men grunnlaget er tynt. DPS er veldig avhengig av at du spiller bra har jeg funnet ut og jeg har ikke akkurat konkurrert om aggro med andre tanks. Bytt til Frenzy med en gang du er "fri" og ta gjerne en Martyr om du er på max health. Max health er bortkastet regen potensiale :)

Lenke til kommentar

Spiller selv som Dark templar, og valgte klassen fordi den minner mest om Pala tank fra wow som jeg ble dritt lei av, men det var mer spillet i seg selv og ikke selve tankinga jeg ble dritt lei av,

 

Men iallfall at den fungerer greit som aoe tank stemmer nok greit foreløpig så lenge man har mobsa samla nok til å treffe flere samtidig.

 

Men virker som folk som ikke er vant til wow o.l spill der tanken faktisk trenger et par treff for å få et aggro grunnlag. Mange som ikke vet og bare hopper rett i full dps samtidig som meg og det er jo noe plagsomt til tider, for comboer tar noen sekunder avhengig av hvor mange knapp som skal til for å aktivere den,

 

Og om dpsene holder på med hver sin mob og jeg skal treffe med et enraging strike på begge disse samtidig eller seperat kjapt så blir d straks litt mer stress. Og ihvertfall når noen bruker knockdown og sprer dem til alle kanter helt i starten da jeg hadde samla dem så fint :v

 

Morsom klasse er det iallfall og bedre blir den, regner med det kommer endel patcher og diverse med tida.

 

Ikke akkurat førstevalget til pvp med tanke på dps, men for min del så er det pga tanking og en god klasse å ha kontroll over ting med som var min grunn.

 

De som husker skepsisen til pala tanks i wow kommer nok til å gjenkjenne seg i lignende situasjon som tank med denne klassen, levella meg 3 x 70 prot palas fordi jeg ble totalt hekta og folk mista maska når du kunne aoe tanke instancer der, blir nok mulig at disse dark templar blir noenlunde like gode noe frem i tid, og at man bare må lære seg når å bruke hver skill.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Dark Templar

'Mystical Bane' combo: The damage dealt by the Incinerate Ether component of Mystical Bane combos will now correctly deal 50% of the mana burned to be consistent with other power burn effects.

 

Yay! Helt fantastisk! Eneste comboen til Dark Templar som faktisk gjør noe skade. Som om vi ikke har nok problemer med dårlig DPS og defence. Tror jeg skal ta en pause med min DT nå, og teste ut en annen klasse. :)

Lenke til kommentar
Dere som tanker; Defensive stance adder +hate modifier, så ikke gå ut av defensive stance mens du tanker. Det å skifte over til frenzy hjelper ikke på aggro.

Aha, godt tips, visste ikke det. Har ikke spillt nok i grupper til å legge merke til det :)

Dark Templar

'Mystical Bane' combo: The damage dealt by the Incinerate Ether component of Mystical Bane combos will now correctly deal 50% of the mana burned to be consistent with other power burn effects.

 

Yay! Helt fantastisk! Eneste comboen til Dark Templar som faktisk gjør noe skade. Som om vi ikke har nok problemer med dårlig DPS og defence. Tror jeg skal ta en pause med min DT nå, og teste ut en annen klasse. :)

Jeg ser at forumene flommer over av irriterte Dark Templar spillere etter dagens patch. Dersom hele klassen er avhengig av en eneste kombo så er den ute av pvp scenariet uansett. Da er det andre ting som skal fixes. I pve fungerer den utmerket som den skal. En Dark Templar varer lenge og det renner en jevn strøm av forferdeligheter ut over fienden fra den.

Lenke til kommentar
Dark Templar

'Mystical Bane' combo: The damage dealt by the Incinerate Ether component of Mystical Bane combos will now correctly deal 50% of the mana burned to be consistent with other power burn effects.

 

Yay! Helt fantastisk! Eneste comboen til Dark Templar som faktisk gjør noe skade. Som om vi ikke har nok problemer med dårlig DPS og defence. Tror jeg skal ta en pause med min DT nå, og teste ut en annen klasse. :)

 

Jeg har ALDRI brukt Mystical Bane, og jeg er level 51.... Men så har jeg aldri speccet for å bruke den. Satser heller på en tank/overlevelses build.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg er level 53, men hva så? Mystical Bane var fortsatt en combo som var ganske god, i motsetning til andre DT combo's, og som vi virkelig fortjener å ha. Nå er den gode comboen tatt fra oss. Vi er ikke akurat speccet med gode combos og spells, er vi? Greit nok, jeg klarer meg fint i PvE, men i PvP - spesielt mot priests, så er ikke det så altfor lett. :)

 

Greit for de som speccer for tank, men vi som ikke gjør det, så skader ikke litt høy DPS noe som helst.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Så en film som en på Catch-Gamer hadde laget, han var DT (level 57 eller noe sånt) og grindet ved å pulle haugevis av mobs. Samtidig holdt seg på over 80% HP med Leech Life combos og Potions. Noen som har prøvd dette, funker dette bra eller dårlig og hvordan er XP/hour i forhold til questing?

Vet ikke have du mener med haugevis. Dersom det er normale melee monstre (ikke elite eller epic eller noe slikt) kan jeg fint ha 10 stykker på samme level som meg rundt meg en stund. Dersom det er Minions så holder de meg egentlig bare i live :). Jeg er veldig sårbar for magi da.

Lenke til kommentar
Jeg klarer 3-4 stk på min egen level viss det er melee, og jeg er 39. Føler jeg suger mer og mer for hver level :p

Her er min L40 spec. Jeg tror den er ganske optimal for pve:

http://www.tentonhammer.com/aoc/feats?clas...00005&tab=0

Fyll opp minst en hel stack med de beste heal og stamina pots hver gang du kan, og full stack med mat og drikke for max stamina og health regeneration. Bruk defencive stance og begynn med å starte leech, deretter bare plukker du combos som treffer de svakeste punktene. Forny leech straks det er mulig. Du er nødt til å posisjonere deg slik at slagene dine treffer flest mulig hele tiden. Bruk potions før du absolutt må. De er billige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...