Gå til innhold

hvor mye vil en virkelig deskoperstatter koste?


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt lurt dritten ut av Ivar Botn, og nå skulle jeg ha sittet og hatt det supert med kraftigeste bærbar på markedet, men slik ble det ikke. Uannsett, tilbake til topic.

 

Jeg er keen på en bra bærbar. En deskoperstatter. Prisen kan maks være 18000kr, og billigere er svært ønskelig. Kravene er:

 

Ganske kraftige cpu, men trenger ikke det kraftigeste, 2,5 kanskje?

Minimum 2 usb 2.0 porter, helst 4 usb 2.0 porter eller mer

firewire

Bra (!) skjermkort som rocker alle nye spill

minimum 512 ddr-ram

helst 60gb harddisk, absolutt minimum 40.

gjerne trådløst internett innebygget (wlan), men ikke et "must"

drømmer om dvd-brenner hvis ikke er for dyrt, evt må jeg ha cd-brenner

floppy

god skjerm

 

Maskinen kommer til å bli mye brukt til å spille musikk, filmfremvisning, noe spill, litt videoredigering og ellers artige ting å gjøre med pc'er.

 

Mindre viktige ting er tyngde, utseende (men helst litt kul), ekstrautstyr, programvare og støy.

 

Noen maskiner å annbefale? (skal ikke ha mac, of f... en Moka)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mange tråder om dette.

whitebox cl5 ser jo konge ut,fijutsu siemense husker ikke modellen og elitgroup har en god.

Men husk en desktop erstater kan bli svært varm,bråke mye og være tung.

Skjønner ikke at folk klager på bærbare på 4kg er jo ikke så tungt gå å tren på sats enn å sitte foran pc`en kanskje den ikke hadde vært så tung? :lol:

Lenke til kommentar

Snakket med PCMAX, og har svært lyst til å kjøpe denne:

 

http://www.ecs.com.tw/products/g732_spec.htm

 

Denne kan jeg få med 60gb harddisk, dvd-combo, 512ddr-ram og 2,53ghz cpu for ca 14000kr. Prisen er iallfall upåklagelig, men er produktet bra? Kan jeg stole på PCMAX?

 

Jeg har nettopp blitt lurt av Topline/Ivar Botn, så denne gangen skal jeg være helt sikker på at butikken jeg kjøper hos er til å stole på. Er den det?

 

Jeg ser at den mangler floppy, men jeg kjøper bare en usb-lagringspenn istedet.

 

Har den Bluetooth? Er det noe som mangler på denne for at den skal være en fullkommen deskoperstatter? Kan skjermkortet skiftes?

 

(jeg bryr meg svært lite om tyngde, men bråker den sinnsykt mye? Fatter'n har en Amilo D celeron 1,1ghz med deskopprosessor. Bråker ECS'en mye mere?)

Lenke til kommentar
Snakket med PCMAX, og har svært lyst til å kjøpe denne:

 

http://www.ecs.com.tw/products/g732_spec.htm

 

Denne kan jeg få med 60gb harddisk, dvd-combo, 512ddr-ram og 2,53ghz cpu for ca 14000kr. Prisen er iallfall upåklagelig, men er produktet bra? Kan jeg stole på PCMAX?

 

Jeg har nettopp blitt lurt av Topline/Ivar Botn, så denne gangen skal jeg være helt sikker på at butikken jeg kjøper hos er til å stole på. Er den det?

 

Jeg ser at den mangler floppy, men jeg kjøper bare en usb-lagringspenn istedet.

 

Har den Bluetooth? Er det noe som mangler på denne for at den skal være en fullkommen deskoperstatter? Kan skjermkortet skiftes?

 

(jeg bryr meg svært lite om tyngde, men bråker den sinnsykt mye? Fatter'n har en Amilo D celeron 1,1ghz med deskopprosessor. Bråker ECS'en mye mere?)

 

har ikke sett eller prøvd denne maskinen men de fleste eller alle bærbare med desktop cpu inni bråker sånn er det bare. Bluetooth er ganske sikker at den ikke har men det finnes sikkert noen bluetooth pcmia kort,anqående skjermkort desverre trokke jeg den kan byttes.

Angående pcmax så er jeg 95% sikker på det er en seriøs sjappe,har ikke handla der sjøl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...