Gå til innhold

Ny skjerm til Xbox 360 spilling ! HDMI eller ikke ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg tengte jeg skulle kjøpe meg en ny skjerm på rundt 24" til å spille xbox og pc på, men er litt i tvil når det kommer til sånn HDMI og VGA.

 

Jeg lurer på om jeg får like bra oppløsning eller kvalitet med en vanelig VGA kabel fra xbox eller om jeg må/burde ha en skjerm med HDMI port.

 

Takker for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvaliteten blir vel smått bedre med HDMI, men vga tilbyr akurat det samme når det kommer til funksjonalitet(bortsett fra at det ikke er lyd, såklart.) :)

Er også noen som føler at bildet blir litt blast med vga, men jeg har ikke lagt merke til noe selv. (ja, jeg bruker hdmi og vga på to xboxer 3 meter unna hverandre samtidig, så det er lett å sammenligne.)

Lenke til kommentar

Blassheten på VGA skal visst være forbedret, og det er også mulig å endre litt på det på TV-en. Jeg tviler på at du vil se stor forskjell på HDMI og VGA, komponent er jo også et alternativ. Jeg vet ikke om det er VGA eller komponent som følger med Xbox 360, på Elite følger det med HDMI ogpå Arcade bare noe skitkabel.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på den selv.. Funker den bra? Pene bilder, god responstid? Hvordan er sortnivået? Har lært at jeg veldig skjelden skal se meg blind på specs, og heller høre erfaringer fra dem som har prøvd ting en stund :)

 

Jeg synes sortnivået er helt topp, svart er svart :love:

Responstiden kan jeg ikke uttale meg om i spill men på HD DVD er den helt topp ;)

Lenke til kommentar

Når vi snakker sortnivå så er det vel ikke at svart ikke er svart som er problemet, men heller at det ikke er så mange grånyanser før skjermen tegner det som svart. Dvs at i scener med mye mørke gråfarger (f.eks i mørke rom) vil mye bli tegnet som svart og dermed mange detaljer borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...