Gå til innhold

Når får vi ny PS3 med 45nm Cell og 80W?


Anbefalte innlegg

Den første PS3 utgaven benyttet 90nm Cell og ga PS3 med 200W forbruk.

Den neste 40GB utgaven kom med 65nm Cell og senket forbruket til 135W.

 

Vi har visst siden 7. februar 2008 at IBM jobber med 45nm av Cell og at dette bla. skal benyttes til ennå en ny utgave av PS3 som da får ytterligere 40% reduksjon av forbruket.

 

Dvs. at vi kan vente oss 80W utgaver av PS3 om ikke altfor lenge. Hører du sladder og rykter rundt dette må du gjerne inkludere det her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40GB utgaver har også 65nm RSX. Jeg vet dog ikke hvordan dem ligger i løypa med en 45nm RSX.

 

Lavere strømforbruk, mindre varme og potensielt lettere (med færre eller mindre kjøleribber) og ennå mer stillegående er ikke en uting. For å ikke nevne at PS3 blir billigere å produsere som nok vil komme oss til gode igjen med priskutt.

post-6993-1210685961_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en plass at de holder på å planlegge den tredje typen ps3 nå.

Husker jeg ikke feil var det hovedsaklig et bytte i kjøleribbene, enten skulle cell og skjermkortet dele kjøleribbe eller omvendt. (hvordan er dagens situasjon?)

 

Leste det på et forum så kan likegodt bare være tull.

Jeg venter på den nye typen uansett :)

Lenke til kommentar

Håper nå de tar med den nye 45nm Cell i så måte. Men når regner IBM med å ha den ferdig?

 

40GB utgaver har også 65nm RSX. Jeg vet dog ikke hvordan dem ligger i løypa med en 45nm RSX.
Spennende!

 

 

Det må jo komme! Det blir jo lettere for sony å holde produksjonskostnadene nede ved at de tar i bruk nyere, og ikke minst mer effektiv teknologi som kommer alle til gode!!! Skyt meg i huet om den ikke ser dagens lys i løpet av året. :p
IBM krympet Cell fra 90nm til 65nm utelukkende pga. forespoørsler fra Sony med PS3. Nå regner de også med å bruke 45nm i IBM blades. Så jeg vil tro at det er en selvfølge at Sony tar i bruk 45nm Cell. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvis man har lyst på en ps3 syns jeg det bare er dumt og vente med et kjøp til dette eventuelt kommer. Eneste positive forskjellen blir i mine øyne mindre støy, at den bruker mindre strøm betyr vel at man kan spare et par hundre lapper på strømmen i løpet av et år.

Og hvorfor klager folk over vekten på ps3, det er en stasjonær konsoll ikke en bærbar en.

Lenke til kommentar
Den første PS3 utgaven benyttet 90nm Cell og ga PS3 med 200W forbruk.

Den neste 40GB utgaven kom med 65nm Cell og senket forbruket til 135W.

 

 

noen som vet noe om dette? hadde vært utrolig fint med en 80W PS3, det ryktes også at blueray spilleren er krympet også. noe som gir mulighet for mindre maskiner.

 

men egentlig viktigst med og få ned varmen. kjører F@H hele døgnet, og det er en støykilde i huset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...