Gå til innhold

Djevelen - eksisterer han?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

I glorify myself

I glorify myself for who I am

I glorify myself

I glorify myself for what I am

 

This is my life

And I rightfully praise myself for my accomplishments

My intellect guides me

As my life ceaselessly progresses

 

I glorify myself

I glorify myself for who I am

I glorify myself

I glorify myself for what I am

 

What is hybris in a world that thrives on contempt?

What is hybris in a world that fosters shame?

What is hybris in a world where blind are made to lead?

What is hybris in a world where abstinence is a deed?

What is hybris in world where the fools are highly praised?

What is hybris for a god in a world of the impaled?

What is hybris for a god in a world that spews on strength?

What is hybris in a world where virtue is repent?

Skamligt att publicera detta som et eget alster.  Undrar vad Tomas Pettersson, and Rose-Marie Larsen tycker?

 

Har gjort det før. Fikk positive respons fra fredrik i bandet. Synes forsatt det er en god tekst og sang fra Ordo Rosarius Equilibrio.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bibelen er den viktigste kilden til opplysninger om ham. Han nevnes der gjentatte ganger: Satan 52 ganger, Djevelen 33 ganger. Bibelen inneholder også et øyenvitnes bekreftelse på at Satan eksisterer. Hvilket øyenvitner er det. Jesus Kristus som levde i himmelen før han kom til jorden, omtalte gjentatte ganger den onde ved navn. ( Luk 22:31) (Matt 25:41)

 

Hvis Djevelen ikke fantes ville vi ikke ha noe varig gagn av å godta det bibelen sier om ham. Mange som tidligere drev med okkulte ting eller som tilhørte grupper som utøver spiritisme, forteller at de var svært plaget fordi de hørte stemmer uten at de så hvor de kom fra, at de var besatt av overnaturlige vesener. De oppnådde virkelig befrielse da de lærte hva Bibelen sier om satan og hans demoner anvendte Bibelens råd om å avsky spiritistiske skikker og bad til Jehova om hjelp. Å tro at Satan eksisterer betyr ikke at en må godta forestillingen om at han har horn og høygaffel og at han steker mennesker i et brennende helvete.

Lenke til kommentar

Bibelen er den viktigste kilden til opplysninger om ham. Han nevnes der gjentatte ganger: Satan 52 ganger, Djevelen 33 ganger. Bibelen inneholder også et øyenvitnes bekreftelse på at Satan eksisterer. Hvilket øyenvitner er det. Jesus Kristus som levde i himmelen før han kom til jorden, omtalte gjentatte ganger den onde ved navn. ( Luk 22:31) (Matt 25:41)

 

Hvis Djevelen ikke fantes ville vi ikke ha noe varig gagn av å godta det bibelen sier om ham. Mange som tidligere drev med okkulte ting eller som tilhørte grupper som utøver spiritisme, forteller at de var svært plaget fordi de hørte stemmer uten at de så hvor de kom fra, at de var besatt av overnaturlige vesener. De oppnådde virkelig befrielse da de lærte hva Bibelen sier om satan og hans demoner anvendte Bibelens råd om å avsky spiritistiske skikker og bad til Jehova om hjelp. Å tro at Satan eksisterer betyr ikke at en må godta forestillingen om at han har horn og høygaffel og at han steker mennesker i et brennende helvete.

Levde Jesus i himmelen før han ble født?

Lenke til kommentar

 

Bibelen er den viktigste kilden til opplysninger om ham. Han nevnes der gjentatte ganger: Satan 52 ganger, Djevelen 33 ganger. Bibelen inneholder også et øyenvitnes bekreftelse på at Satan eksisterer. Hvilket øyenvitner er det. Jesus Kristus som levde i himmelen før han kom til jorden, omtalte gjentatte ganger den onde ved navn. ( Luk 22:31) (Matt 25:41)

 

Hvis Djevelen ikke fantes ville vi ikke ha noe varig gagn av å godta det bibelen sier om ham. Mange som tidligere drev med okkulte ting eller som tilhørte grupper som utøver spiritisme, forteller at de var svært plaget fordi de hørte stemmer uten at de så hvor de kom fra, at de var besatt av overnaturlige vesener. De oppnådde virkelig befrielse da de lærte hva Bibelen sier om satan og hans demoner anvendte Bibelens råd om å avsky spiritistiske skikker og bad til Jehova om hjelp. Å tro at Satan eksisterer betyr ikke at en må godta forestillingen om at han har horn og høygaffel og at han steker mennesker i et brennende helvete.

Levde Jesus i himmelen før han ble født?

 

 

Ja

Lenke til kommentar

 

 

Bibelen er den viktigste kilden til opplysninger om ham. Han nevnes der gjentatte ganger: Satan 52 ganger, Djevelen 33 ganger. Bibelen inneholder også et øyenvitnes bekreftelse på at Satan eksisterer. Hvilket øyenvitner er det. Jesus Kristus som levde i himmelen før han kom til jorden, omtalte gjentatte ganger den onde ved navn. ( Luk 22:31) (Matt 25:41)

 

Hvis Djevelen ikke fantes ville vi ikke ha noe varig gagn av å godta det bibelen sier om ham. Mange som tidligere drev med okkulte ting eller som tilhørte grupper som utøver spiritisme, forteller at de var svært plaget fordi de hørte stemmer uten at de så hvor de kom fra, at de var besatt av overnaturlige vesener. De oppnådde virkelig befrielse da de lærte hva Bibelen sier om satan og hans demoner anvendte Bibelens råd om å avsky spiritistiske skikker og bad til Jehova om hjelp. Å tro at Satan eksisterer betyr ikke at en må godta forestillingen om at han har horn og høygaffel og at han steker mennesker i et brennende helvete.

 

Levde Jesus i himmelen før han ble født?

 

Ja

 

Hvis «helvete» må bli overfylt for at dommedag skal inntreffe, hvordan henger det sammen med at det er milliarder flere i live i dag enn det noen gang har levd på jorden, hvis alle sjeler eksisterer i en slags sjelebank før de blir født?

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

 

Sukk, guder og etterkvart djevelen er eit produkt skapt av mennesker. Alle religioner og livssyn er skapt av mennesker. I beste fall kan desse eventyra fortelle noko om menneskets utvikling samt behov for å kontrollere massene. I verste fall gir det eit innblikk i dumskap og manglande kritisk evne.

 

Er du Ateist? Djevelen er ikke skapt av mennesker fordi mennesker har ikke skapelses magi! Guder dyrkes av mennesker og tilbes! Dyrking av Guder er et produkt laget av mennesker. Religioner er ikke basert på eventyr! Livssyn er noe for de som ikke tror!  Og tror er ikke dumskap, hvis du er ren av hjerte! Jeg er protestant kristen. Og jeg er fast i min tro og i sannheten. Fordi jeg viser nestekjærlighet for både mennesker og dyr. Jeg tilber kun en Gud og han er allmektig og er himmelens og jordens skaper og er en evig svevende ånd som er kjærlig og sprer glede og håp. Når jeg ber, sier jeg: Fader vår du som er i himmelen. Amen. Og jeg har den Hellige ånd i mitt hjerte og aksepterer han som stedfortreder for Gud på jorda som hjelper han og spre sine ord ut til menneskene. Jeg tror på Guds enbårne menneskesønn, som er en etterkommer av Kong David, og er den eneste i sitt slag som ble født av en Jomfru som het Maria, uten noen biologisk far på Jorda, men har kun en himmelsk Far(Elahi). Denne menneskesønnen fikk navnet Joshua av sin jordlig mor Maria! Joshua betyr: Gud frelser. Joshua vil bli Jesus på engelsk, norsk og Gresk. Også på Latin(Vatikanen). Hebraisk: Messias Yeshua. Engelsk: Christ the Lord. Norsk: Kristus herren. Han døde på Korset for våre synder. Gud vekket han opp på påskedagen. Han stod opp, og dro opp til sin fars høyre hånd. Og disiplene fikk bekreftet dette fordi han viste sine hender. Og disse disiplene ble evangelister i Ny testamentet i bibelen. Den av dem som overlevde grunnla den første kirke i Cairo i Egypt. Som var Koptisk ortodoks katolsk.  Djevelen har skapt seg selv. Fordi den første engelen som ble skapt av Gud var en kjerub som ble skapt som et brennende lys( Lys bringer en) Lucifer. Da dagen kom da Gud beordret sine engler om å bøye seg for Adam. Alle bøyde seg, unntatt en (Lucifer). Fordi han var ikke glad i menneskene. Han ønsket bare å bøye seg for Gud, fordi han kun elsket ham. Og for det ble hans hjerte løftet opp av hovmod. Og da ble han en ond åndskapning av ild. Kjent som Satan. Han forvandlet seg til en drake og gjorde opprør i himmelen fordi han fikk høre at han var blitt utvist fra himmelriket. Men erkeengelen Mikael og en hærskare av engler jaget han ut. Satan og demonene hans traff jorda med et brak. Og Satan og hans demoner måtte finne seg et annet sted å være! Derfor skapte han Helvete. Mens hans demoner fant seg til rette i sitt nye hjem. Forvandlet Satan seg til en slange og lurte Eva. Ved å severe henne en løgn som Djevelen. Og så fortalte Eva til Adam hva slangen hadde sagt til henne og dermed fikk menneskene kunnskapen mellom godt og vondt.

 

 

Guds eneste unnskyldning er at han ikke finnes.

 

Fornuften er direkte i strid med troen. Derfor må man la fornuften fare. Kvinnene er ikke skapt for annet enn at de skal tjene mannen, og være til hjelp med å avle barn. Det er på sin plass at ektemannen sier: Vil ikke du, så vil en annen. Vil ikke kona, så får han gå til tjenestejenta. Men med det forbehold at mannen først advarer kona og sier det to eller tre ganger til henne, og dessuten lar andre få vite om hennes halsstarrighet, slik at menigheten kan straffe henne. Dersom kvinnene sliter seg ut ved stadige barnefødsler, så spiller det ingen rolle. La dem bare fortsette å føde barn til de dør av det; det er derfor de er her i verden. I synd er vi unnfanget, i synd er vi født, og i synd forblir vi livet ut. Denne arvesyndens vanvidd og dårskap må straffes både hos barn og voksne. Derfor sender Gud oss plager gjennom øvrighet, dyrtid, pest, krig, tyrkere, pave og djevel. Hvorfor gjør han det? Jo, det gjør han for at vi skal rope på ham når vi blir prylt. Man burde ta paven selv, hans kardinaler og alt hans ugudelige pakk og rive disse gudsbespotternes tunger ut med roten. Selv om dette egentlig er en altfor mild straff for deres gudsbespottelse og avgudsdyrkelse. Vi må tro at vår herre Jesus Kristus talte sant når han sa til de jødene som ikke ville ta imot ham, men derimot korsfestet ham: ”Dere er ormeyngel og djevelens barn”. Jeg har hørt og lest mange historier om jødene som stemmer med det Jesus sier her. Nemlig at de har forgiftet brønner, begått mord i det skjulte og stjålet barn. De gjør sikkert mer og verre ting mot oss enn vi vet om. For Kristus lyver ikke når han kaller dem slanger og djevelens barn. Det vil si: De er mordere alle sammen, om de kan. Hva skal så vi kristne gjøre med dette gemene, fordømte jødefolket? Jeg vil gi mitt trofaste råd.

For det første, at man setter fyr på deres synagoger eller skoler (...)

For det andre, at man også river ned og ødelegger husene deres (…)

For det tredje, at man tar fra dem alle deres bønnebøker og Talmudskrifter (…)

For det fjerde, at man under trusler om dødsstraff forbyr rabbinerne deres å undervise (...)

For det femte, at man helt og holdent nekter jødene reisetillatelse. For de har ikke noe rundt i landet å gjøre, de kan holde seg hjemme. Åpne munnen, så skal jeg fylle den. Men jødene knep sammen munn, øyne, ører og nese, av alle krefter og av hele sitt hjerte. Så kom djevelen, og for ham sperret de opp øyne, svelg, ører, hjerte og alle sanser. Da skeit og sprutet han dem så fulle at de flommet over av djevledritt alle steder. Dette får dem til å smatte av hjertens lyst, som svin. Slik vil de ha det. Ettersom Gud har gitt loven og vet at ingen holder den, så har han i tillegg innsatt folk til å drive den igjennom med pisken. Likesom eseldrivere, som uopphørlig må bearbeide eslene med pisken for at de skal lystre, slik må herskerne gjøre med pøbelen. De må drive, slå, kvele, henge, halshugge og radbrekke, for at man skal frykte dem og folket holdes i age.

 

Gud er allmektig i all sin visdom, spesiellt gjennom menneskers fantasi.

Lenke til kommentar

Ekteskap skal holdes hellig . ( Adam og Eva )

 

Horkarl skal ikke få ødelegge ekteskap hele verden

Nå er det økonomi som er den største årsaken til skilsmisser da... Her kunne vel gud spyttet inn litt penger, slik at dette ekteskapet kan fortsette hellig...? :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ekteskap skal holdes hellig . ( Adam og Eva )

 

Horkarl skal ikke få ødelegge ekteskap hele verden

Nå er det økonomi som er den største årsaken til skilsmisser da... Her kunne vel gud spyttet inn litt penger, slik at dette ekteskapet kan fortsette hellig...? :)

 

 

 

 

Se på vannflommen på Noah ark var det bare 4 rene ekteskap som overlevde. De som har mange koner druknet

Lenke til kommentar

 

 

Ekteskap skal holdes hellig . ( Adam og Eva )

 

Horkarl skal ikke få ødelegge ekteskap hele verden

Nå er det økonomi som er den største årsaken til skilsmisser da... Her kunne vel gud spyttet inn litt penger, slik at dette ekteskapet kan fortsette hellig...? :)

 

 

Se på vannflommen på Noah ark var det bare 4 rene ekteskap som overlevde. De som har mange koner druknet

Tror du oppriktig at historien om Noahs Ark er noe som faktisk har hendt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Ang skilsmisse.....

 

Luksusfellen : Adam & Eva edition :p

 

Torgeir : Adam , eg leste gjennom papirane dine , det ser ut som du tok opp forbrukslån i fjor med 20 pro rente for å finansiere en hage, ka e det for noke ?

 

Adam : Ja , det var en snok som tilbydde meg en kjempedeal og jeg leste ikke gjennom kontrakten nøye......

 

:p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Se på vannflommen på Noah ark var det bare 4 rene ekteskap som overlevde. De som har mange koner druknet

Om ikke annet så "beviser" den vannflommen hva for en primitiv idiot denne guden er... Noen i midtøsten er slemme og hva gjør denne idioten av en gud? Jo, han drukner alle, mennesker som dyr... Du, jeg, ja alle som lever i dag kunne FINT ha funnet på langt bedre løsninger enn denne "jeg dreper alle, inkludert min sønn, som løsning" alltid...

 

Bibelens problem er at denne flommen aldri fant sted, ev flere tusen grunner. Så her juger regelrett bibelen, blandt flere ting bibelen regelrett juger om... Hvorfor skulle en gud ha et behov for å juge til folk? Hvorfor er denne guden fremstilt, i sin egen selvbiografi til og med, som en primitiv, morderisk idiot der djevelen ser ut til å fremme de beste forslagene? 

 

For det er ganske rart når et går opp for deg at den som skulle være den slemme i denne boka er slått i slemhet av den som liksom skal fremstå som god, syntes du ikke? 

 

Hele bibelen vitner så til de grader at den er skrevet av ignorante og religiøst forstyrrede menn som ikke hadde peiling på hva som foregikk et par mil utenfor husveggene der de bodde... Ingenting gudeaktig i fremførelsen av yahwe, tvert i mot ville denne ørken guden av jødisk opprinnelse vært en primitiv, brutal og steindum gud om han hadde vært virkelig... En steindum tyrann som vi overhodet ikke hadde tilbedt.. . og som kristne var stupide nok til å videreføre på bakgrunn av jødiske sagn og myter. 

 

 

De skulle ha valgt en som ikke var så primitiv og dum.... Og som faktisk hadde en skikkelig ond djevel fremfor den snille versjonen bibelen fremsetter... Står jo i bibelen at gud har skapt både det gode OG det onde, så jeg klarer ikke helt å se hvorfor kristne hele tiden prøver å frikjøpe guden deres mens de klandrer djevelen for det gud skapte.. Men det er vel ikke mer å forvente av religiøst marinerte mennesker, vettaskremte som de er over de innbilte straffene de tror kommer til å ramme dem om de ikke tror bare godt om guden sin... 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...