Gå til innhold

Djevelen - eksisterer han?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Kan vel opplyse om alle disse såkalte: Ateist, Satanist, Humanist, Moralist, Idealist, Rasist, Nazist, Kommunist, Islamist osv. Fellesnevneren er at de fleste av oss har djevelen, den gamle slangen til far.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er trist å lese da. Men det er slik at "djevelen" er noe psykologisk, som beskriver en ukjent, vond følelse i underbevisstheten som giveren ikke vil at du skal identifisére, fordi giveren vil at du skal være under han/huns dominans. Du må alltid være i kontroll over dine egne tanker, ellers er du under andres dominans. Dét er ikke bra, Det finnes ingen "djevel" eller "gud. Det er bare tullball, og basért på psykologiske konsepter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Det er trist å lese da. Men det er slik at "djevelen" er noe psykologisk, som beskriver en ukjent, vond følelse i underbevisstheten som giveren ikke vil at du skal identifisére, fordi giveren vil at du skal være under han/huns dominans. Du må alltid være i kontroll over dine egne tanker, ellers er du under andres dominans. Dét er ikke bra, Det finnes ingen "djevel" eller "gud. Det er bare tullball, og basért på psykologiske konsepter.

Forstår hvor du vil hen. Hele psykologien vitner om en som liker at menneske lider. Psykologi er vranglære og desverre så er det blitt en lidelse for mange i dette landet.

Lenke til kommentar

Hmm. Et interessant og "innviklet" poeng, fordi økonomi er intermikset med medisin, og dét er utrolig trist at det er sånn.

 

Medisin/helsefag er jo laget og oppfunnet for å -hjelpe- mennesker. Men det er når økonomiske interesser kommer inn i bildet at ting går skeis, at psykologiske interesser blir korrumpert. For meg er det veldig trist.

 

Jeg velger å gi offere tvilen til gode, før det motsatte blir svært tydelig, både i motiver og beviselig.

 

Religion og illusjon er for meg et resultat av sterk identitetskrise, og det er trist at mennesker tyr til slik realitetsløs tro for å finne noe å henge seg på .. men sånn er vi altså laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Hmm. Et interessant og "innviklet" poeng, fordi økonomi er intermikset med medisin, og dét er utrolig trist at det er sånn.

 

Medisin/helsefag er jo laget og oppfunnet for å -hjelpe- mennesker. Men det er når økonomiske interesser kommer inn i bildet at ting går skeis, at psykologiske interesser blir korrumpert. For meg er det veldig trist.

 

Jeg velger å gi offere tvilen til gode, før det motsatte blir svært tydelig, både i motiver og beviselig.

 

Religion og illusjon er for meg et resultat av sterk identitetskrise, og det er trist at mennesker tyr til slik realitetsløs tro for å finne noe å henge seg på .. men sånn er vi altså laget.

Menneske har alltid søkt kunnskap og den er øket kraftig med årene og vi er langt ifra vise enda. For å bli vis så må en bli en dåre (Idiot). Wolf of the wallstreet er et godt eks. De som var idioter var villige til å lære mens de som har kunnskap er umulig å lære. Mest pga at de tror de er vise.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Your memories are yours alone

Their yours until you're dust and bone

I know the things i'm looking for

I know just what i want!!

 

In my life the times have changed

I'm still the man i was!

I don't want to hear your fairy tales

All i know is who i am

I'll never let you down!

 

The last one you can trust

Untill the end!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

I glorify myself
I glorify myself for who I am
I glorify myself
I glorify myself for what I am

This is my life
And I rightfully praise myself for my accomplishments
My intellect guides me
As my life ceaselessly progresses

I glorify myself
I glorify myself for who I am
I glorify myself
I glorify myself for what I am

What is hybris in a world that thrives on contempt?
What is hybris in a world that fosters shame?
What is hybris in a world where blind are made to lead?
What is hybris in a world where abstinence is a deed?
What is hybris in world where the fools are highly praised?
What is hybris for a god in a world of the impaled?
What is hybris for a god in a world that spews on strength?
What is hybris in a world where virtue is repent?

Lenke til kommentar

 

Hmm. Et interessant og "innviklet" poeng, fordi økonomi er intermikset med medisin, og dét er utrolig trist at det er sånn.

 

Medisin/helsefag er jo laget og oppfunnet for å -hjelpe- mennesker. Men det er når økonomiske interesser kommer inn i bildet at ting går skeis, at psykologiske interesser blir korrumpert. For meg er det veldig trist.

 

Jeg velger å gi offere tvilen til gode, før det motsatte blir svært tydelig, både i motiver og beviselig.

 

Religion og illusjon er for meg et resultat av sterk identitetskrise, og det er trist at mennesker tyr til slik realitetsløs tro for å finne noe å henge seg på .. men sånn er vi altså laget.

 

Menneske har alltid søkt kunnskap og den er øket kraftig med årene og vi er langt ifra vise enda. For å bli vis så må en bli en dåre (Idiot). Wolf of the wallstreet er et godt eks. De som var idioter var villige til å lære mens de som har kunnskap er umulig å lære. Mest pga at de tror de er vise.

Det er et godt poeng. Oscar Wilde sa: "De unge tror de vet alt, de voksne tviler på alt, de eldre vet at de ikke vet noenting". Det er godt sagt, selv om det ikke alltid er sant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

 

Hmm. Et interessant og "innviklet" poeng, fordi økonomi er intermikset med medisin, og dét er utrolig trist at det er sånn.

 

Medisin/helsefag er jo laget og oppfunnet for å -hjelpe- mennesker. Men det er når økonomiske interesser kommer inn i bildet at ting går skeis, at psykologiske interesser blir korrumpert. For meg er det veldig trist.

 

Jeg velger å gi offere tvilen til gode, før det motsatte blir svært tydelig, både i motiver og beviselig.

 

Religion og illusjon er for meg et resultat av sterk identitetskrise, og det er trist at mennesker tyr til slik realitetsløs tro for å finne noe å henge seg på .. men sånn er vi altså laget.

Menneske har alltid søkt kunnskap og den er øket kraftig med årene og vi er langt ifra vise enda. For å bli vis så må en bli en dåre (Idiot). Wolf of the wallstreet er et godt eks. De som var idioter var villige til å lære mens de som har kunnskap er umulig å lære. Mest pga at de tror de er vise.

Det er et godt poeng. Oscar Wilde sa: "De unge tror de vet alt, de voksne tviler på alt, de eldre vet at de ikke vet noenting". Det er godt sagt, selv om det ikke alltid er sant.

 

Vi ser tilstanden idag så ja det er alltid sant. Verre enn noen gang. Egentlig burde denne tråden gått under Historie tråden. 

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Hei! Å mene og si og skrive at Djevelen og Satan ikke eksisterer, sannelig jeg sier dere, da har dere Han som far. Djevelen lyver og Satan Frister. Og sannelig jeg sier dere mennesker er ikke onde. De er enten slemme, grusomme og sadistiske eller ren av hjerte.

At man er ren av hjerte betyr at man har nestekjærlighet, og viser det ved å hjelpe et menneske eller et kjæledyr eller et vilt dyr som trenger hjelp. Har man ikke nestekjærlighet: Så er man en Hykler!!!! Et eksempel på en hykler er en Fariseer. En Fariseer er en religiøs leder som er opptatt av renhet uten på, og har ondskap i hjerte, som er hykleri. Fordi de er blinde og er oppslukt i den muntlige Moseloven og ikke i Guds kjærlighet og frelse. Man må stå fast i sannheten, som min Herre Jesus Kristus sa. Djevelen stod ikke fast i sannheten, derfor er det krig og elendighet, drap og sjalusi og misunnelse, makt og pengefeber, sult og nød og fattig dom på jord. Det er menneskene som har skyld i dette, fordi de ikke kjenner til Djevelens natur, enn å følge Jesus sin lære og tilbe hans himmelske far den allmektige Gud, himmelens og jordens skaper, og vise nestekjærlighet. Dagens Hyklere er: Terrorister og Høyreekstremister. Et eksempel på en rasist er en Nynazist. Som barn, har jeg vært i Helvete og sett Djevelen selv med mine egnene øyne. Derfor vet jeg at han eksisterer og at jeg kjenner til hans natur. Djevelen er et monster med spyd som går på to som et menneske men flyr som en drake. Øyene hans skremte meg til døde, mens hans pust av ild brente meg til døde. Hans morsmål er Latin. Ørene er enorme og store og demoniske som krøller seg med en spiss i enden. Han har hale som er lang og slangete med en pil spiss i enden. Hans kropp ligner på en stor øgle med skjell. Vingene ligner på Flagger mus vinger, men er store og svarte med klør. Under navlen hans er det et dødninghode. Hans hode er stort med en lang munn med drage snute og slange tunge. Øyene hans lyste rødt av ondskap med gule skjær. I midten, ingen pupill, men en liten flamme som brant. I pannen hans to sorte små horn som bøyde seg oppover, disse var spisse som nåler. Jeg var vettskremt, mens nattlampa stod i full fyr, og jeg ble trykket hardt ned i sengen, mens jeg skimtet tåke og hørte hjerteskjærende skrik ut fra tåka på et øde dystert sted med demoner. Jeg foldet mine hender sammen og gjemte dem. Lukket øynene og ba til Gud den allmektige slik: Fader vår, du som er i himmelen, i Jesu navn. Hjelp! Amen. Så åpnet jeg øynene. Og så var jeg i et slags rom, så åpnet himmelen seg å et lys viste seg for meg og ga meg fred i sjela og nestekjærlighet i hjerte. I lyset så jeg en mann med langt hår omringet av et helig lys som var himmelsk. Han hadde på seg hvit kjortel og hånden hans hadde et hull i midten. Deretter så jeg en glorie, Davidstjernen, påfugl og et kors. Så ble jeg løftet opp og inn i lyset. Så stod jeg på en sky og følte Guds nærvær. På høyre side så jeg en port i gull som var høy og lang. To kjerub engler holdt vakt. Så kom det gående en engel med et ansikt av jomfru Maria mot meg og snakket til meg og ba om min hånd. Spørsmålet jeg fikk lød slik: Vil du holde min hånd og se hvem monstret som plaget deg er? Jeg svarte ja og hilste. Også fikk jeg sannheten. Så forlot engelen meg og jeg forstod latin. Monstret der nede var sint og freste. Hvor gikk gutten hende? Rett foran meg så jeg et fjes som smilte til meg som var full av kjærlighet. Fargen var lysebrun, verken svart eller hvit. Over hodet var en glorie som var omringet av et helig lys. Han hadde på seg hvit kjortel og jeg kunne  seg at han hadde hull i føttene. Da skjønte jeg at det var min frelser og min herre Jesus Kristus som jeg så. Han sa til meg: Knut, din tid er ikke kommet ennå! Siden du ba i mitt navn til min himmelske far(Elahi) slik: Fader vår, du som er i himmelen. Skal jeg redde deg. Da gjorde han noen tegn og sa noe på Arameisk med en hebraisk dialekt. Så fløy kjerubene bort til hullet, også følte jeg Guds kraft og den hellige ånd. Og sverdblad i flammer, ble skyvet mot hverandre med spissene også poff. Så kom det en lysstråle og traff monstret der nede. Så var Helvete og Djevelen borte. Og jeg fikk mitt rom tilbake og jeg var tilbake på mitt rom. Slutt!

Lenke til kommentar

Hei! Når det gjelder Eva og Adam i Edens hage på jorda i Midtøsten, de ble ikke onde! De syndet i Guds øyne. Gud hater synden, men elsker synderen. Gud sa til Eva og Adam at de kunne spise frukten av alle trærne i hagen som jeg viser dere! Men et tre skal dere ikke røre! Det er det treet der, som står i midten! Og dette treet heter Kunnskapens tre mellom godt og vondt. Hvis dere spiser av dens frukter skal dere sannelig dø!!!!!!!!!!!!!!!!  Men så tok den onde ånden djevelen bolig i slangens kropp og sa: Dere skal slettes ikke død, når dere spiser av dette treets frukter, dere skal få evig liv. Og Eva trodde på det slangen hadde sakt til henne og gikk i mot Guds ord ved å spise frukten av treet. Så kom Adam og spurte: Min Hustru, hva driver du med? Eva fortalte hva slangen hadde sakt, dermed ga Eva Adam også treets frukt. Begge spiste og etterpå følte de seg nakene! Også ble de utvist av hagen og to kjeruber holdt vakt for å holde syndere ute av hagen. Slutt!

Lenke til kommentar

Når dagen kommer da Jesus Herre Krist vender tilbake til jorden, skal Djevelen stilles for retten i himmelriket, og det er tre stykker som skal i vitneboksen og si sin variasjon av saken. De tre er følgende: Den anklagde(Mistenkt i saken) som er Djevelen selv, som er den første av de tre. Nummer: 2 er Gud og nummer: 3 er Herren Jesus Kristus. Juryen består av en hærskare av engler med erkeengelen Mikael som leder. Også blir det dom! Og utfallet blir at Djevelen og hans demoner blir tilintetgjort med en evig død. Og slutte og eksistere. Bøddelen er Moder Jord. Rettere sakt: En ildsjø av Lavastrøm! Og så eksplodere jord kloden med et stort smell og alt blir nytt og edens hage blir oppreist  igjen og de menneskene som virkelig tror på Jesus og Guds frelsesverk vil kunne bo her! Når oppstandelsen skjer. Slutt.     

Lenke til kommentar

Når dagen kommer da Jesus Herre Krist vender tilbake til jorden, skal Djevelen stilles for retten i himmelriket, og det er tre stykker som skal i vitneboksen og si sin variasjon av saken. De tre er følgende: Den anklagde(Mistenkt i saken) som er Djevelen selv, som er den første av de tre. Nummer: 2 er Gud og nummer: 3 er Herren Jesus Kristus. Juryen består av en hærskare av engler med erkeengelen Mikael som leder. Også blir det dom! Og utfallet blir at Djevelen og hans demoner blir tilintetgjort med en evig død. Og slutte og eksistere. Bøddelen er Moder Jord. Rettere sakt: En ildsjø av Lavastrøm! Og så eksplodere jord kloden med et stort smell og alt blir nytt og edens hage blir oppreist  igjen og de menneskene som virkelig tror på Jesus og Guds frelsesverk vil kunne bo her! Når oppstandelsen skjer. Slutt.     

 

I overensstemmelse med dette vil den større David, Kristus Jesus avslutte sitt tusenårige styre med fred og gjenoppbygging ved å gjøre det som apostelen Paulus forutsa: Så kommer enden når han ( Jesus ) overgir sin kongemakt ( riket ) til Gud ( Jehova) Faderen, etter at han har tilintetgjort all makt, myndighet og velde 

 

Guds styre vil en gang for alle ha vist seg å være den rette slags styreform. Guds rike ( himmelske rike ) vil ha vist seg å være mektig nok til å tilveiebringe evige goder for dem som tilber Jehova. Den adamittiske død vil ha blitt fjernet under Rikets god styre og hele menneskeheten vil ha fått liv ved Kristus. De milliarder som da lever på jorden, vil således ha blitt frigjort fra forgjengelighetens trelldom til Guds barns herlighets frihet. ( Rom 8:21 og 1.kor 15:22-28 )

 

Satan kommer for en kort tid til å bli løslatt fra avgrunnen ( etter 1000 år ) for at han skal prøve den fullkommengjorte menneskeverdenens lojalitet mot Jehovas kongedømme. Et ubestemt antall vil velge å følge Djevelen, men dommen over dem vil bli fullbyrdet hurtig. Guds kvinnes ætt Kristus Jesus vil knuse den gamle slanges hode ved å tilintetgjøre ham og hans avkom like fullstendig som ved ild som brenner dag og natt i all evighet . Derved vil det store stridsspørsmål som ble reist i Eden angående Jehovas rettmessige overherredømme over sine skapninger, ha blitt prøvd og avgjort en gang for alle. ( Åp 20:7-10 og 1.Mos 3:15)

Lenke til kommentar

Djevelen finnes ikke. Gud finnes ikke. Tannfeen finnes ikke. Nissen finnes ikke. Alt er oppspinn. Den som mener annerledes er sinnsyk.

Nei, ikke nødvendigvis sinnssyke. 

Dårer kanskje?

Lettlurte?

Hjernevasket?.

Feige, men ikke kall dem  sinnssyke! Den tabben har jeg brent meg på.

 

Gud er ikke oppspinn. Han og hans gjerninger er beskrevet i Bibelen. Bibelen er riktignok Oppspinn , men kristne tror på den likevel.

Endret av ChiaroScuro
Lenke til kommentar

I glorify myself

I glorify myself for who I am

I glorify myself

I glorify myself for what I am

 

This is my life

And I rightfully praise myself for my accomplishments

My intellect guides me

As my life ceaselessly progresses

 

I glorify myself

I glorify myself for who I am

I glorify myself

I glorify myself for what I am

 

What is hybris in a world that thrives on contempt?

What is hybris in a world that fosters shame?

What is hybris in a world where blind are made to lead?

What is hybris in a world where abstinence is a deed?

What is hybris in world where the fools are highly praised?

What is hybris for a god in a world of the impaled?

What is hybris for a god in a world that spews on strength?

What is hybris in a world where virtue is repent?

Skamligt att publicera detta som et eget alster.  Undrar vad Tomas Pettersson, and Rose-Marie Larsen tycker?

Lenke til kommentar

 

Djevelen finnes ikke. Gud finnes ikke. Tannfeen finnes ikke. Nissen finnes ikke. Alt er oppspinn. Den som mener annerledes er sinnsyk.

Nei, ikke nødvendigvis sinnssyke. 

Dårer kanskje?

Lettlurte?

Hjernevasket?.

Feige, men ikke kall dem  sinnssyke! Den tabben har jeg brent meg på.

 

Gud er ikke oppspinn. Han og hans gjerninger er beskrevet i Bibelen. Bibelen er riktignok Oppspinn , men kristne tror på den likevel.

 

 

Tenk deg at du løper for harde livet for å slippe unna en ondskapsfull fiende. Han er mye sterkere og raskere enn deg. Du vet at han ikke er nådig for du har sett ham drepe noen av vennene dine. Uansett hvor hardt du prøver å løpe fra ham, haler han stadig innpå. Det virker som om du ikke har noe håp om å slippe unna. Men plutselig dukker det opp en redningsmann ved siden av deg. Han er mye sterkere enn fienden din og han lover å hjelpe deg. Føler du ikke en enorm lettelse?

 

På en måte har du en slik fiende i hæl. Det har vi alle sammen. Som vi så i det forrige kapitler, kaller Bibelen døden en fiende. Ingen av oss kan løpe ifra den eller bekjempe den. De fleste av oss har sett denne fienden ta livet av noen som har stått oss nær. Men Jehova er langt sterkere enn døden. Han er den omtenksomme Redningsmann og han har allerede vist at han kan bekjempe denne fienden. Han har lovt at han skal fjerne døden en gang for alle. Bibelen lærer: Som den siste fiende skal døden bli gjort til intet  ( 1.kor 15:26) Det er virkelig en god nyhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...