Gå til innhold

Gatefoto, nytt portrett


Anbefalte innlegg

Det er bra noen her har gutsa til å spørre tilfeldige personer på gata om portrett, har ikke prøvd meg på det enda (selv om jeg vet jeg har lyst).

 

Bra og stemmningsfullt bilde, liker det slitne uttrykket på personen og han ser ut som har vært gjennom mye. Som nevnt ørten ganger, ville jeg fokusert på øynene, for i thumbnail versjonen ser det ut som om øynene er i fokus, og det ser veldig mye bedre ut. S/H passet veldig bra i bildet her, gleder meg også til å se fargeversjonen og om den er noe bedre. Fin og nøytral bakgrunn, som personen fremtrer fint fra og lysforholdene er fine.

 

Som sagt, eneste jeg utsetter på dette bildet er på fokusen, men det er bare en liten bagatell som forhåpentligvis vil sitte bedre neste gang (gni det inn så du husker det!). Godt jobba :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei cruel. dine øyner stoler jeg masse på, men jeg tror jeg har nevt det et par ganger angående gatefoto. BW er liksom det veldig mange presenterer disse bildene i. Men kan nok laste opp farge her også.

 

Takk for tipset!

 

Det er vel ingen regel vedrørende gatefoto som sider at det tar seg best ut i b/w. Det er vel sant i mange tilfeller, men slikt bør bedømmes fra bilde til bilde. :)

Jeg vil gjerne se det med farger :)

 

skulle ikkje du holde deg borte? Ikkje skuff meg no etter ditt forrige utbrudd!

Lenke til kommentar
Det er bra noen her har gutsa til å spørre tilfeldige personer på gata om portrett, har ikke prøvd meg på det enda (selv om jeg vet jeg har lyst).

 

Bra og stemmningsfullt bilde, liker det slitne uttrykket på personen og han ser ut som har vært gjennom mye. Som nevnt ørten ganger, ville jeg fokusert på øynene, for i thumbnail versjonen ser det ut som om øynene er i fokus, og det ser veldig mye bedre ut. S/H passet veldig bra i bildet her, gleder meg også til å se fargeversjonen og om den er noe bedre. Fin og nøytral bakgrunn, som personen fremtrer fint fra og lysforholdene er fine.

 

Som sagt, eneste jeg utsetter på dette bildet er på fokusen, men det er bare en liten bagatell som forhåpentligvis vil sitte bedre neste gang (gni det inn så du husker det!). Godt jobba :thumbup:

 

 

Det er nok gode grunner til at få gjør dette. Det er faktisk en liten kneik å komme over, og dure bort til ukjente folk, og spørre om, hei du, har du mulighet til å stå her en stund. eg skal ta noen bilder. Men eg vinkler det på en annen måte, og snakker endel med de først.

 

Etter helgen har eg 150 bilder av A kjendisene i Norge, med Pia haraldsen i spissen, men ingen av dem betyr like mye som dette bilde. Ikkje i nærheten en gang.

Lenke til kommentar

Bildet er flott, modig, tett på utsnitt - Godt utrykk som er fanget!

 

Som nevnt er fokus på munnen og ikke på øynene som er ganske irriterende, men jeg antar det skyldes nybegynnerfeil.

Forøvrig er det et blindspor å tro at det er en direkte sammenheng mellom drama og høy kontrast - Det er i beste fall klisjeen over drama. Redigeringen til Cruel beviser enten: A: Du mangler MYE erfaring med etterbehandling og kritisk estetisk sans B: Du må gjøre noe alvorlig med skjermoppsettet ditt.

 

For de fleste andre av oss lander vi på at Cruels etterarbeid umiddelbart gir et mer solid utrykk.

 

Forøvrig er jo dette et stjerneeksempel på en tråd som gjør at det føles helt bortkastet å bruke tid på Akam.

Lenke til kommentar
Bildet er flott, modig, tett på utsnitt - Godt utrykk som er fanget!

 

Som nevnt er fokus på munnen og ikke på øynene som er ganske irriterende, men jeg antar det skyldes nybegynnerfeil.

Forøvrig er det et blindspor å tro at det er en direkte sammenheng mellom drama og høy kontrast - Det er i beste fall klisjeen over drama. Redigeringen til Cruel beviser enten: A: Du mangler MYE erfaring med etterbehandling og kritisk estetisk sans B: Du må gjøre noe alvorlig med skjermoppsettet ditt.

 

For de fleste andre av oss lander vi på at Cruels etterarbeid umiddelbart gir et mer solid utrykk.

 

Forøvrig er jo dette et stjerneeksempel på en tråd som gjør at det føles helt bortkastet å bruke tid på Akam.

 

 

Hjertelig velkommen til å synse akkurat hva du vil. At en nybegynner uten peiling på fokus, eller kunnskap klarer å ta sånne bilder, ville skremt meg om jeg selv hadde stor erfaring. For dette er starten, så dere kan bare vente på mer KRUTT!. (så mens de fleste andre skal skyte fugle og fisk,dører, og alt annet, skal jeg ha fokus på mennesker med utrykk.)

Lenke til kommentar
Hjertelig velkommen til å synse akkurat hva du vil. At en nybegynner uten peiling på fokus, eller kunnskap klarer å ta sånne bilder, ville skremt meg om jeg selv hadde stor erfaring. For dette er starten, så dere kan bare vente på mer KRUTT!. (så mens de fleste andre skal skyte fugle og fisk,dører, og alt annet, skal jeg ha fokus på mennesker med utrykk.)

 

Det eneste som egentlig skremmer meg er holdningen din, som jeg ikke kan si jeg finner igjen hos noen av de jeg anser som gode fotografer. Teknologien i dag gjør selv idioter i stand til å ta fantastiske bilder- Det har fremdeles lite med å være en solid profesjonell fotograf å gjøre.

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg selvsagt en lang avhandling som klarte å bli slettet, men jeg skal for det om gjenta litt av det jeg skrev.

 

Det første bildet du la ut bærer preg av alt for hard redigering. Det ble alt for sterke kontraster over for store områder, og det kan nesten minne deg mer om et "emo-portrett" enn et gateportrett. Istedenfor å bruke brightness/contrast, bruker du heller curves med layermasks. Du får mange større muligheter da.

 

Det bildet Cruel la ut var mye bedre, som de fleste her har påpekt. Det ble enklere og mer behagelig å se på bildet, og man kunne her se håret til personen, noe som er et pluss.

 

Jeg liker utrykket på selve fyren, men jeg er usikker på om jeg selv ville valgt det i svart/hvit og så tett innpå. Jeg tror at bildet med denne personen ville vært bedre i et bredere utsnitt og med farger. Dog det er personlig mening!

 

Ang. det med å krangle her på forumet. Hver glad for all kritikk du får, negativ eller positiv. Selv om du ikke er enig med den negative, ta det til deg på en positiv måte. Det er slik du lærer.

Er du skikkelig uenig, spør hvorfor han mener det. Ikke angrip noen fordi de ikke har samme mening som deg.

 

Uansett, det er fint at det er andre enn meg som tar bilder av fremmede folk. Er du virkelig interessert i denne type bilder, råder jeg deg til å sjekke innom Nullermanden og Eyeseewell på Deviantart, pluss Steve Paxton sin hjemmeside. Jeg har lært utrolig mye av disse folkene, rett å slett med å bare kikke på hva de har gjort. Fantastisk arbeid på disse karene.

Lenke til kommentar
p.g.a advarsel om stygg oppførsel fra meg, kommer det aldri til å bli skrevet et eneste friskt innlegg fra meg. jeg trodde en frisk tone var med å kryde ellers mange kjedelige innlegg, men så feil har jeg tatt.

 

 

god 17 mai feiring ønskes alle

 

Frisk tone, hvor? Du har slengt fra deg edder og galle med en ånde lik en råtnende kamel. Ikke at jeg har luktet ånden til en råtnende kamel, men jeg tror det språklige bildet taler sitt. Du har ikke vist ydmykendhet for flem flate øre andre enn til PMnormal og muligens noen få til, som har prøvd å gi deg komplimenter. Konstruktiv kritikk har du egenhending plukket opp og kastet i en bøtte, ikke fult så konstrukttiv kritikk har du svart med sure innlegg, og lignende svar i trådene til de som ikke var så konstruktive med deg, noe som igjen har ført til mer edder og galle.

 

Den eneste kommententaren jeg har fått fra deg, var: "har laget bedre fish eye effekt i ps". Hva prøver du å oppnå med noe slik? Forventer du at jeg skal sette meg ned, plukke fra hverandre bildet ditt og kommentere ALT med det, både på godt og vondt? Forventer du at jeg, eller andre skal gidde å bruke tid på noe slikt, på en person som bare belønner folk med dritt?

 

Ta deg en bolle og kvel deg på den. Jeg har sett på deg som en konfliktsøkende person med noen gode bilder. En person som faktisk kan klare å skape seg et noenlunde fotografisk tallent. Det var det jeg trodde helt til jeg så denne tråden, og den andre der du disser pressefotografer opp og ned i mente.

Lenke til kommentar
p.g.a advarsel om stygg oppførsel fra meg, kommer det aldri til å bli skrevet et eneste friskt innlegg fra meg. jeg trodde en frisk tone var med å kryde ellers mange kjedelige innlegg, men så feil har jeg tatt.

 

 

god 17 mai feiring ønskes alle

 

Frisk tone, hvor? Du har slengt fra deg edder og galle med en ånde lik en råtnende kamel. Ikke at jeg har luktet ånden til en råtnende kamel, men jeg tror det språklige bildet taler sitt. Du har ikke vist ydmykendhet for flem flate øre andre enn til PMnormal og muligens noen få til, som har prøvd å gi deg komplimenter. Konstruktiv kritikk har du egenhending plukket opp og kastet i en bøtte, ikke fult så konstrukttiv kritikk har du svart med sure innlegg, og lignende svar i trådene til de som ikke var så konstruktive med deg, noe som igjen har ført til mer edder og galle.

 

Den eneste kommententaren jeg har fått fra deg, var: "har laget bedre fish eye effekt i ps". Hva prøver du å oppnå med noe slik? Forventer du at jeg skal sette meg ned, plukke fra hverandre bildet ditt og kommentere ALT med det, både på godt og vondt? Forventer du at jeg, eller andre skal gidde å bruke tid på noe slikt, på en person som bare belønner folk med dritt?

 

Ta deg en bolle og kvel deg på den. Jeg har sett på deg som en konfliktsøkende person med noen gode bilder. En person som faktisk kan klare å skape seg et noenlunde fotografisk tallent. Det var det jeg trodde helt til jeg så denne tråden, og den andre der du disser pressefotografer opp og ned i mente.

 

hva? Du fikk jo andre kommentarer i samme gate om dette fisheye bildet ditt, og jeg tror alle som har laget denne effekten i photoshop er enig i det jeg skrev, men det kan vi godt ta der. denne tråden er ikkje ment for å kommentere bilder andre steder, men det viste du vel?

Lenke til kommentar
du beviste poenget hans med den posten... (høres mye bedre ut på engelsk....)

Poenget mitt var at han var først ute med å nevne andres bilder i sin egen tråd (eller så har jeg gått glipp av noe).

 

Jeg tenkte på aksje :) Men du har også rett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...