Gå til innhold

Gatefoto, nytt portrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva? Du fikk jo andre kommentarer i samme gate om dette fisheye bildet ditt, og jeg tror alle som har laget denne effekten i photoshop er enig i det jeg skrev, men det kan vi godt ta der. denne tråden er ikkje ment for å kommentere bilder andre steder, men det viste du vel?

Du kommer ikke til å få utviklet talentet ditt om du ikke gror noen sosiale antenner snart. Ta dette som et velment råd. Vet ikke om du evner å høre, dog.

 

Og bildet var kompetent. Ikke genialt, men fint uttrykk på mannen og du har tenkt igjennom hvor du finner det bra lyset. Synd med fokusen, men shit happens.. You lose some, you win some.

Lenke til kommentar

Ok. Da sier vi det sånn. Jeg kommer aldri videre. Takk for tilitten. Jeg digger slike råd fra folk som aldri har postet bilder som noen har lagt merke til. eller hur?

 

Og det snakker om fokus er det veldig få som har nevt, faktisk bare du og en i USA

 

Du kan si ka du vil om meg, men en ting er sikkert. Jeg har mer "baller" innen foto enn de fleste, og det skal du få se i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Ok. Da sier JEG det sånn. Jeg kommer aldri videre. Takk for tilitten. Jeg digger slike råd fra

 

Ikke trekk oss inni dette.

 

Ang. Fisheye kommentaren din: "Du trenger ikke å alltid si det du tenker", det var noe jeg ble lært av mine foreldre når jeg var fire år gammel, og spurte en mann hvorfor nesen hans var så stor. Kommentaren i seg selv driter jeg i, men når du bare poster en linje i en tråd hvor jeg ber om bildekritikk som ikke inneholder en døyt av konstruktivitet så danner jeg meg et aldri så lite bilde av deg som person.

 

Jada, jeg skulle gjerne sett at kranglingen tok slutt. La den uten synd kaste den første sten, eller eventuelt den med mest synd kaste den siste?

 

Fuck it. Jacob out.

Lenke til kommentar
Ok. Da sier JEG det sånn. Jeg kommer aldri videre. Takk for tilitten. Jeg digger slike råd fra

 

Ikke trekk oss inni dette.

 

Ang. Fisheye kommentaren din: "Du trenger ikke å alltid si det du tenker", det var noe jeg ble lært av mine foreldre når jeg var fire år gammel, og spurte en mann hvorfor nesen hans var så stor. Kommentaren i seg selv driter jeg i, men når du bare poster en linje i en tråd hvor jeg ber om bildekritikk som ikke inneholder en døyt av konstruktivitet så danner jeg meg et aldri så lite bilde av deg som person.

 

Jada, jeg skulle gjerne sett at kranglingen tok slutt. La den uten synd kaste den første sten, eller eventuelt den med mest synd kaste den siste?

 

Fuck it. Jacob out.

 

 

Din oppførsel er jo slett. Jeg ga deg min ærlige mening om ka jeg synes om det du kaldte fisheye bilder. Den får du bare ta, og heller prøve på nytt, ikkje komme i en helt annen tråd, og fortsette å mase om dette

 

Kan du vennligst slutte å mase om dette under min tråd, som slett ikkje er noe fisheye bilde. Men et portrett jeg er stolt over?

 

Takk

Lenke til kommentar
Og det snakker om fokus er det veldig få som har nevt, faktisk bare du og en i USA
Og hvorfor er det ikke fler som nevner dette? Tre raske forklaringer:

 

1 Fokus sitter der det skal.

2. Fokus sitter ikke der det skal, men det burde være unødig å terpe på det.

3. Fordi det er nytteløst å kritisere noe som helst i dine tråder, uten å riskere å bli utskjelt eller og få høre om hvor store dine genitalia er.

 

Velg selv.

 

Ok portrett forresten, ikke banebrytende, men absolutt ok etter litt bedre redigering fra cruel. Tett fint utsnitt og godt direkte blikk.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
1. Fokus sitter der det skal.

2. Fokus sitter ikke der det skal, men det burde være unødig å terpe på det.

3. Fordi det er nytteløst å kritisere noe som helst i dine tråder, uten å riskere å bli utskjelt eller og få høre om hvor store dine genitalia er.

1 er ihvertfall feil, og 2 blir bare "teit". Er fokus feil plassert så er det nettopp viktig å terpe på det, for å prøve å få det riktig neste gang.

 

I mine øyne er alternativ 3 eneste løsning her. :)

Lenke til kommentar
1 er ihvertfall feil, og 2 blir bare "teit". Er fokus feil plassert så er det nettopp viktig å terpe på det, for å prøve å få det riktig neste gang.

 

I mine øyne er alternativ 3 eneste løsning her. :)

Tror du misforstår punkt 2 litt. Det jeg mente var at folk kanskje lar være å nevne det, fordi det har blitt nevnt før. Endret av fototim
Lenke til kommentar
Joda, det er sikkert rett det, men når fokus er satt såpass åpenbart på feil sted - kan det ikke nevnes nok ganger.

 

skjønner godt at du har harme mot meg siden jeg har ærklært krig om kjedelig fuglebilder, men noe posetivt kan vel selv du finne?

Joda, det finnes sikkert noe positivt, men det er vel ikke slik kritikk du ønsker? Du har fått mange positive tilbakemeldinger, og det er tydeligvis mange som har satt bildet ditt (og deler av det) i godt lys før. Hvorfor kun trekke frem det positive? Man blir ikke bedre av slikt.

 

Uansett kan verken bakgrunn, komposisjon og andre positive elementer i bildet hedres før fokus er riktig plassert. Noe av det aller mest grunnleggende i fotograferingen er å sette fokus riktig. Gjør den ikke det - spiller ikke en god bakgrunn eller komposisjon særlig stor rolle.

Lenke til kommentar
Joda, det er sikkert rett det, men når fokus er satt såpass åpenbart på feil sted - kan det ikke nevnes nok ganger.

 

skjønner godt at du har harme mot meg siden jeg har ærklært krig om kjedelig fuglebilder, men noe posetivt kan vel selv du finne?

Joda, det finnes sikkert noe positivt, men det er vel ikke slik kritikk du ønsker? Du har fått mange positive tilbakemeldinger, og det er tydeligvis mange som har satt bildet ditt (og deler av det) i godt lys før. Hvorfor kun trekke frem det positive? Man blir ikke bedre av slikt.

 

Uansett kan verken bakgrunn, komposisjon og andre positive elementer i bildet hedres før fokus er riktig plassert. Noe av det aller mest grunnleggende i fotograferingen er å sette fokus riktig. Gjør den ikke det - spiller ikke en god bakgrunn eller komposisjon særlig stor rolle.

 

hei igjen. nei, jeg ønsker slike innlegg som dette. som får banket inn fakta og realitetene i hode. No husker jeg det te neste gang, så takk for det.

 

og dette er ikkje skrevet med ironi, som så mye annet!

 

At dette bilde har så mye aktivitet, at jeg får satt fokus på noe som er viktig, og at 1 person eller flere liker det, tar jeg som en STOR bonus.

 

Neste gang poster jeg kanskje et bilde som er så brutalt, ekkelt at ingen vil like det overhode. So what? Bryr jeg meg?

Endret av aksjetrading
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...