Gå til innhold

Kulturo: MacGyver går til filmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis filmen foregår i samtiden kan man jo bortforklare det at Mac-ern har lagt seg ut med at han har blitt hacker. Behovet for å kunne lage sprengstoff av sjokolade har liksom tapt seg med åra, og MacGyver har gått over til å spise den i stedet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nemlig, det er ikke som om RDA skal drive å fyre av Browning M2 eller roundhousekicke folk midt i trynet, han skal bare kødde rundt med ting og tang og på den måten eliminere sine fiender. At en mann på 58 ikke klarer noe så simpelt som å stappe ting 1 inn i ting 2 og så trykke på ting 3 er direkte latterlig. Du ser jo ikke folk erstattet Rambo eller Indiana bare fordi de originale skuespillere er blitt eldre.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har prata om "Old MacGyver", hvordan MacGyver lever som pensjonist. Dette inkluderer gåstol, gåturer til sosialen for å heve trygda sånn at han har råd til mer billig amerikansk whisky, krangler med Murdoc (som selvfølgelig JOBBER på sosialen), etc.

 

Ergo burde RDA kunne holde i rollen til han er nitti!

 

Bruce Willis holder det jo forøvrig også godt gående som actionhelt. Ikke at jeg har sett noe særlig av StarGate noensinne, men RDA er heeeelt sikkert i form til å vifte litt med lommekniven sin og gaffateipe ett-og-annet.

Lenke til kommentar

MacGyver blir ikke det samme uten Richard Dean Anderson som så mange andre har sagt her. Dean Anderson er rett og slett definisjonen på MacGyver, og slik vil det alltid forbli. Får ikke MacGyver-følelsen uten å høre Richard Dean Andersons stemme forklare steg for steg hvordan han lager sprengstoff av enkle kjøkkenartikler. Blir rett og slett ikke det samme. Og MacGyver var jo aldri den helt store brutale actionhelten. Han har jo alltid vært en relativt ikke-voldelig agent for en forskningsorganisasjon som tilfeldigvis også driver med oppdrag for myndighetene. Og MacGyver gjør ting på sin måte. Er selvfølgelig litt barsk knytteneveslosskamper i serien. Men man kan fortsatt slå fra seg i femtiårene vel. ^^

Lenke til kommentar

Dette kan bli tøft, men RDA må være med! Han har jo holdt seg i form med Stargate SG-1 og har jo gjesteopptredener i Atlantis pluss at han er med i filmen som kommer i sommer.

 

MacGyver og Pete kan ikke byttes ut, helst ikke Murdoc heller hvis han skal være med, ellers så er det egentlig litt fritt frem. :)

Lenke til kommentar
Ja, Richard må være med for at jeg skal gidde å få med meg dette :roll:

 

Men, samme diskusjon eksisterte sikker første gang james bond ble byttet ut også, men vi har jo ettehvert begynt å bli vandt med det.

Ja, men no har det blitt laga over 20 Bond-filmar, skodespelaren har blitt bytta ut mange ganger. Denne filmen er sannsynlegvis eit eingangstilfelle. RDA har hatt rolla i alle sesongane (sju?) pluss to filmar. Å bringe inn ein anna skodespelar til denne filmen hadde blitt ein tragedie. Då kan dei heller la være å lage filmen.

 

RDA er MacGyver og MacGyver er RDA, sånn har det alltid vore og sånn vil det alltid være.

Han kunne fint klart å spele den rolla i den alderen. MacGyver har aldri vore noko utprega fysisk serie. Mykje klatring, sniking og den tøffe halvjogginga (:love:), men ikkje noko Jackie Chan akkurat. Det er og det som definerer serien er heimelaga bomber, finurlege mekanismer av skrot han finn rundt omkring. Serien er ganske harmlaus sjølv om det er mykje eksplosjonar, terroristar og skyting.

 

Som barne/ungdomsserie er den heilt optimal, og folk får ein helt for livet. Det har i allefall eg, skal kjøpe heile serien+filmane på DVD når eg får det for meg.

 

Denne filmen overgår neppe det beste frå serien, men om det hever seg nokre hakk frå dei to andre filmane kan det bli ganske bra. Filmane var middelmådige diverre, dårleg manus. Dessutan er MacGyver utan Pete og Phoenix ikkje heilt det same, Dana Elcar var veldig viktig i den serien.

Lenke til kommentar

Harrison Ford blir 66 i sommer og har nettopp spilt inn den fjerde Indiana Jones filmen. Sylvester Stallone er også over seksi og kom nylig med Rambo 4. Hvorfor skulle ikke Richard Dean Anderson kunne spille MacGyver bare fordi han her 58? :dontgetit:

 

Og når vi først snakker om "eldre" helter kan jeg jo hinte om filmen Bubba Ho-Tep... :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...