Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde 4GB var max RAM i M1330, mulig jeg husker feil.

 

Ja det er maks, men jeg har bare 2 GB:)

The Mobile Intel® 965 Express Chipset Family supports a main memory

size up to 8GB

 

8GB RAM skal gå ganske greit i M1330, chipsettet i maskinen støtter det offisielt

 

http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/226666-testing-limits-notebook-8gb-ram.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Min m1330 døde helt plutselig her en dag....

 

Hadde koblet den til en tv med HDMI, og etter ca 30 sekunder så slo den seg helt av, og døde helt... Får ikke start på den igjen whatsoever. (Har koblet den til tv flere ganger før uten at det har skjedd noe.)

 

Noen ide om hva det kan være?

 

Nå er det rett over 2 år siden jeg kjøpte den, så garantien på den har vel gått ut, men jeg har vel 5 års reklamasjonsrett?

 

Hva burde jeg gjøre? :)

 

-Anders

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da hadde man oppgradert igjen. Kasta ut en 80GB Intel Gen1 SSD og satte inn en 160GB Gen2 SSD :-) Fra rått til råere, merker bare litt forskjell, men den største fordelen er jo at Gen 2 har full TRIM støtte :)

 

Reinnstallerte Win 7 64Bit og fant flere nye driveroppdateringer siden sist jeg la inn Win 7, kan nevne: skjermkort, wlan, quick set, card reader..

 

Dell har sluttet å legge ut oppdateringer på driversiden til maskinen, så de nyere driverne fant jeg andre steder.. spesielt den nye "quickset" softwaren er kraftig forbedret og mye mer smooth

 

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=uk&l=en&s=gen&releaseid=R272666&formatcnt=0&libid=0&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=402684

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke finner en bærbar PC som jeg synes holder riktig byggekvalitet har jeg bestemt meg for å vente det ut litt. Trenger uansett en SSD til den nye pcen, så jeg har bestilt det nå og skal kjøre den inn i min gode gamle m1330. Har også bestilt nytt batteri da mitt gamle bare gir meg 30 minutter med levetid, sykt, jeg husker før, da fikk jeg fire-fem timer. Blir digg med nytt batteri og ny HD!

 

Håper forsåvidt at touchpaden blir en del kjøligere nå som harddisken blir byttet ut og ikke lager så mye varme.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke finner en bærbar PC som jeg synes holder riktig byggekvalitet har jeg bestemt meg for å vente det ut litt. Trenger uansett en SSD til den nye pcen, så jeg har bestilt det nå og skal kjøre den inn i min gode gamle m1330. Har også bestilt nytt batteri da mitt gamle bare gir meg 30 minutter med levetid, sykt, jeg husker før, da fikk jeg fire-fem timer. Blir digg med nytt batteri og ny HD!

 

Håper forsåvidt at touchpaden blir en del kjøligere nå som harddisken blir byttet ut og ikke lager så mye varme.

Jeg garanterer deg en myye kjøligere maskin med en SSD :-)

 

Enig med deg at jeg ikke ser noe vits i å kjøpe noe nytt akkurat nå, syns XPS'n er helt på høyde med det meste som er til salg nå.

 

La forresten inn SLIC 2.1 tabell i BIOS'en på XPS'en i kveld, da slipper man å aktivere Win 7 på nettet etter innstallasjon.. såfremst du har en Dell Win7-plate da.. Jeg har selvfølgelig lovlig Win 7 ;-) ja det har vi vel alle, hehe

 

DELL M1330 SLIC 2.1 BIOS mod flash tutorial

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Bestile det kortet fra ebay. Takk for gøtt tips!

Hvis du har 3G kort i maskinen din er "My WiFi" støtten i 5300AGN genial da maskinen din da fungerer som en trådløs router når du er på farta, alle dingsene dine online hvor enn du er :-) Kortet støtter også 450Mbit/sec N-standarden, ikke bare 300Mbit som en del annet som er i salg.

 

For mer info om "My WiFi" se her: http://www.intel.com/network/connectivity/products/wireless/mywifi.htm

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hum, COA'n min er revet vekk under maskina.... Ikke det at jeg blir å savne den, men nå er ikke Vistaen jeg har betalt for lovlig lengre...

Men for helvete da mann!! Ikke fortell meg at du bruker maskinen uten COA klistret under den?! :ohmy: Tro meg, du har et seriøst jævla problem om BSA tar deg på fersken der du sitter på kafe å bruker Vista uten orginal COA :!:

Lenke til kommentar

Hum, COA'n min er revet vekk under maskina.... Ikke det at jeg blir å savne den, men nå er ikke Vistaen jeg har betalt for lovlig lengre...

Men for helvete da mann!! Ikke fortell meg at du bruker maskinen uten COA klistret under den?! :ohmy: Tro meg, du har et seriøst jævla problem om BSA tar deg på fersken der du sitter på kafe å bruker Vista uten orginal COA :!:

 

 

Sa ingenting om at jeg bruker Vista..... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...