Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Hum, COA'n min er revet vekk under maskina.... Ikke det at jeg blir å savne den, men nå er ikke Vistaen jeg har betalt for lovlig lengre...

Men for helvete da mann!! Ikke fortell meg at du bruker maskinen uten COA klistret under den?! :ohmy: Tro meg, du har et seriøst jævla problem om BSA tar deg på fersken der du sitter på kafe å bruker Vista uten orginal COA :!:

Sa ingenting om at jeg bruker Vista..... :whistle:

Regner med at du heller ikke bruker innlagt slic 2.1 i bios og kopiert dell win7 plate ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da var SSD, minne og nytt batteri på plass, og forskjellen er helt utrolig. Oppstart av OS og programmer går lynraskt, og både støy og temperaturer har falt betydelig. Det er som en helt ny maskin. Anbefales! :D

 

Har oppdaget et lite problem: Får ikke fjernkontrollen til å fungere. Trodde det var batteriet som var gåent, men etter bytte fungerer den fortsatt ikke. Tenkte dermed det kunne være et driverproblem, men etter div. søk har jeg ikke klart å finne ut hvilken driver som evt. mangler. Er det noen som vet? OS er Windows 7 Ultimate 64-bit.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Har oppdaget et lite problem: Får ikke fjernkontrollen til å fungere. Trodde det var batteriet som var gåent, men etter bytte fungerer den fortsatt ikke. Tenkte dermed det kunne være et driverproblem, men etter div. søk har jeg ikke klart å finne ut hvilken driver som evt. mangler. Er det noen som vet? OS er Windows 7 Ultimate 64-bit.

 

Hadde du giddet å bla deg en side bakover i tråden hadde du oppdaget at:

Dell har sluttet å legge ut oppdateringer på driversiden til maskinen, så de nyere driverne fant jeg andre steder.. spesielt den nye "quickset" softwaren er kraftig forbedret og mye mer smooth

 

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=uk&l=en&s=gen&releaseid=R272666&formatcnt=0&libid=0&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=402684

 

Det er "Quickset" som styrer fjernkontrollfunksjonene og den fungerer helt supert i Win 7 Ultimate 64bit uten noen problemer jeg kjenner til på min m1330 :yes: Brukte min egen fjernkontroll flere ganger tidligere i dag til å justere volum og bla i menyer da jeg så litt Divx.

 

Kjøpte nytt kontroller batteri (BR og CR2016 passer) til den for en mnd siden på ebay, kostet 8kr. og 21øre inklusive frakt og det var appåtil Japansk produsert, det er faktisk under 1/3 del av hva biltema eller clas ohlson tar, hehe. Ei krone her og ei krone der... ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Lenge leve latskapen... :whistle:

Så den etter at jeg hadde postet, men selv etter install av QuickSet så fungerer den ikke. Får teste med et annet batteri "in case shit", men må si jeg begynner å lure på om det er selve kontrollen som er gåen.

Mitt tips er å bytte batteri, de der CR eller BR 2016 cellene har ikke så mange mAh og varer ikke evig, fjernkontrollen skal som jeg nevner i forrige innlegg fungere helt supert i Windows 7 Ultimate 64Bit, og er helt genial særlig i Windows Media Center :)

 

..og skulle det faktisk være fjernkontrollen som er gåen får du kjøpt en helt ny for 85kr.inkl.frakt :)

 

http://cgi.ebay.com/GENUINE-DELL-XPS-M1330-M1530-M1730-REMOTE-CONTROL-FW331-/110614047987?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c11c6cf3

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Fikk den til å fungere i går:) Måtte legge inn applikasjonen Thomsom Dell Premium Remote Control for Vista 32-bit: http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=uk&l=en&s=gen&releaseid=R166095&SystemID=XPS_M1330&servicetag=&os=WLH&osl=en&deviceid=11956&devlib=0&typecnt=0&vercnt=1&catid=-1&impid=-1&formatcnt=0&libid=6&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=224285 Fikk masse advarsler under intallasjonen om kjente kompabilitetsproblemer, men etter litt testing i går kveld har jeg så langt ikke støtt på problemer.

Lenke til kommentar

Til ettertanke..

 

Dette er min 3år gamle maskin, gå på elkjøp å finn noe som har mer og bedre utstyr nå :blush:

 

Innebygget 3G og GPS, biometrisk leser, HDMI, LED-skjerm, 450Mbit N-nettverk, webcam , innebygget fjernkontroll, SSD, vekt på 1,8kg m/optisk drev +++ og som appåtil klarer å få følgende Win7 rating (se bilde)

 

Jeg :love: min XPS, beste datakjøpet jeg noen gang har gjort, og den står seg lett 2-3år til uten å bli for gammeldags :) Andre som er enig?

post-15715-0-79387000-1291772937_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Gleder meg til å få hivd ut heat-pad'en selv og erstatte med kobber. Tar dog litt tid før den dukker opp i posten ser det ut til :( Men ellers virker det som om SSDen har gjort sitt til å roe tempraturene litt også, som nevnt tidligere.

 

Må i grunnen si meg enig med ArticOC i at M1330 er et av de bedre kjøpene, på tross av et HK-bytte for min del.

Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom i ettermiddag med en defekt Amilio Pa2548, denne har samme skjermkortet som m1330 og det var selvfølgelig samme feilen med grafikkchippen.

 

Vel.. hadde ikke så mye å tape så tok fram varmluftpistolen min og begyndte å varme opp chippen og på hovedkort rundt GPU til den var 150DegC varm, målte overflatetemp med et IR-termometer underveis. Monterte kjølesystemet tilbake og vips alt 100% OK!! :w00t:

 

Det var faktisk ikke så vanskelig å reparere de defekte BGA loddingene som jeg hadde trodd :)

 

Vil så absolutt satse på å reparere mitt eget hovedkort om det skulle ryke en gang, kanskje man appåtil skulle begynne å kjøpe defekte m1330 man kom over? :hmm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...