Existence Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Snart 21, ikkje bestilt, men skal. Ikkje moden men oppfører meg bra. Untatt når eg virkelig blir irritert over ting i spillet
Elvorn Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Er 20 år. Har ikke forhåndsbestilt, men har planer om å gjøre det snart.
AtleBer Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg gir beng om det er blod eller nakene damer i age of conan. Er slettes ikke derfor jeg skal starte med det. Er et spill jeg har venta på lenge, og skal spille det uansett. Eg trur ikkje det er rimeleg å forvente at barn/ungdom skal vere i stand til verken å vurdere eiga modenheit, eller begrense eigen mediebruk. Om nokon faktisk valgte å ikkje spele eit valdeleg spel eller sjå ein valdeleg film fordi dei følte at dei var for unge, ville eg bli svært imponert. Då ville vedkommande faktisk vere relativt moden for alderen. Men i den verkelege verda er det foreldre og dei andre involverte vaksne som må ta ansvaret for slike ting. So for min del, i alle fall, er eg ikkje ute etter å "ta" dei yngre forumbrukarane her. Når ein 12-åring spelar AoC, er det dei vaksne sin feil. Men ein ting de burde vere i stand til å forstå, er at aldersgrensene eigentleg er der for dykkar skuld. Sjølv om de ikkje trur de treng å beskyttast frå noko (de er jo so modne for alderen, alle saman ). Kay Er 15 ikke 12 da sant det du sier, har jo fått lov av muttern å spille. Men lovde å si fra vis jeg merker forskjellen med meg selv etter at jeg har spilt lenge og bla bla Men blood og andre voldelige ting er på Tv hele tia, tilgjengelig for barn. Tror ikke det er værre på et spill en på film
Johari Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Jeg gir beng om det er blod eller nakene damer i age of conan. Er slettes ikke derfor jeg skal starte med det. Er et spill jeg har venta på lenge, og skal spille det uansett. Eg trur ikkje det er rimeleg å forvente at barn/ungdom skal vere i stand til verken å vurdere eiga modenheit, eller begrense eigen mediebruk. Om nokon faktisk valgte å ikkje spele eit valdeleg spel eller sjå ein valdeleg film fordi dei følte at dei var for unge, ville eg bli svært imponert. Då ville vedkommande faktisk vere relativt moden for alderen. Men i den verkelege verda er det foreldre og dei andre involverte vaksne som må ta ansvaret for slike ting. So for min del, i alle fall, er eg ikkje ute etter å "ta" dei yngre forumbrukarane her. Når ein 12-åring spelar AoC, er det dei vaksne sin feil. Men ein ting de burde vere i stand til å forstå, er at aldersgrensene eigentleg er der for dykkar skuld. Sjølv om de ikkje trur de treng å beskyttast frå noko (de er jo so modne for alderen, alle saman ). Kay Er 15 ikke 12 da sant det du sier, har jo fått lov av muttern å spille. Men lovde å si fra vis jeg merker forskjellen med meg selv etter at jeg har spilt lenge og bla bla Men blood og andre voldelige ting er på Tv hele tia, tilgjengelig for barn. Tror ikke det er værre på et spill en på film I spill deltar du interaktivt. Film er ikke et interaktivt medium. Så litt forsjell er det, Det er få filmer i dag som er så grove at dem får 18års anbefalt grense.
KayAU Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Men blood og andre voldelige ting er på Tv hele tia, tilgjengelig for barn. Det er eg fullstendig klar over. Men eg synest ikkje det burde vere sånn, og då må eg no gjere det eg kan for jobbe mot det, når eg kan. Sjølv om det vanlegvis ikkje er so mykje eg kan gjere, bortsett frå å seie meininga mi, og håpe at nokon kanskje høyrer det. Tror ikke det er værre på et spill en på film Det trur ikkje eg heller. Eg mistenker faktisk at film er verre. Når eg spelar, har eg ofte ein naturleg distanse til det som foregår på skjermen, medan eg med film lev meg meir inn i det som foregår. Det varierar sjølvsagt med kva slags spel eller film eg held på med. Kay
chokke Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 En drittunge + mange modne/voksne = mange modne/voksne en drittunge + en drittunge + noen modne/voksne = 2 drittunger og noen modne/voksne. Selv håper jegi kke at alder blir et tema, siden jeg kommer til å forhåndsdømme alle som er under 18 til å være automatisk shitkid inntil det motsatte er bevist. Og jeg kommer til å være førstemann som tar opp dersom jeg ser på det som et problem med at (lala) er med i et guild hvor jeg er med og (lala) er mindreårig. Klarer heller ikke godta en trassig 13-åring som jeg tviler på klarer å forandre seg kontra en 18-åring som naturlig nok har litt fler år på baken. Selv er jeg 19.
Banandan Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Er 21, har ikke bestilt men kommer til å kjøpe det i butikken. At folk er under 18 bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge de kan oppføre seg og ikke tror de er "best buddy" bare du har en liten chat med de, har gått i denne "fellen" en del ganger. En annen ting er at de bør vite hva de driver på med, opplever ofte at folk i 12-15 års alderen egentlig ikke vet hva de driver på med.
AtleBer Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 (endret) Er 21, har ikke bestilt men kommer til å kjøpe det i butikken. At folk er under 18 bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge de kan oppføre seg og ikke tror de er "best buddy" bare du har en liten chat med de, har gått i denne "fellen" en del ganger. En annen ting er at de bør vite hva de driver på med, opplever ofte at folk i 12-15 års alderen egentlig ikke vet hva de driver på med. Ja, er nok sant det. Jeg tror også en forskjell er at folk mellom 12-15 er ofte veldig utolmodige. Endret 30. april 2008 av AtleBer
Lorrison Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 mesteparten av de under 18 som spiller har spilt GTA siden de var 8 tror ikke de har no skade av og se litt blod.
edds Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Fyller 18 i Juli. Beta i morgen, har ikke gledet meg så lenge til noe på lenge!
vikingkylling Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Er 21, har ikke bestilt men kommer til å kjøpe det i butikken. At folk er under 18 bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge de kan oppføre seg og ikke tror de er "best buddy" bare du har en liten chat med de, har gått i denne "fellen" en del ganger. En annen ting er at de bør vite hva de driver på med, opplever ofte at folk i 12-15 års alderen egentlig ikke vet hva de driver på med. Faktisk hendelse som skjedde meg her: En fyr trengte hjelp til en quest, og siden jeg ikke hadde gjort den selv ennå (men hadde den i questloggen) var jeg litt småinteressert. Problemet er at jeg ikke gidder sitte i ro og vente til vi har en full gruppe, så jeg fulgte litt med på chat-loggen for å se om han fikk folk med seg. Etter en stund var gruppen nesten full, så jeg sendte en liten beskjed om at jeg var interessert. Dessverre var gruppen akkurat blitt full, så de måtte nok dra uten meg denne gangen. Jeg tenkte ikke noe over det da jeg alltid har mye annet å gjøre, men etter to timer uten et ord fra fyren kom plutselig en beskjed fra ham om at det var en ledig plass i gruppen. Dette var som sagt to timer senere uten et ord fra ham, og jeg var i en annen gruppe på det tidspunktet. Resultatet ble at fyren ble ganske sur da "jeg hadde jo sagt jeg var interessert i å bli med i gruppen hans", så til slutt måtte jeg føre ham opp på Ignore-listen min for å få fred. Hadde jeg sagt jeg var interesset i bli med i gruppen fikk jeg visst vær så god sitte i ro og vente til det ble en ledig plass. Jeg er ikke akkurat interessert i flere episoder (og dessverre har jeg enda verre eksempler, til og med eksempler som involverer folk fra min egen guild), så jeg hadde håpet jeg ville sluppet det i AoC. Det er nok mye større sjanse for en "reprise" om det er mange fjortiser med, så jeg er allerede skeptisk til spillet. For øvrig kan du svært sjelden se selv om du blir påvirket av noe som helst. Blir dere påvirket av reklame? De aller fleste vil nok si nei, men i realiteten blir de aller fleste av oss påvirket på et eller annet vis uten av vi merker det selv. Hadde vi ikke blitt påvirket av den ville vi ikke hatt reklame i første omgang.
John Keats Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Håper det blir en del ultravoldelig reklame for spillet slik at foreldrene til disse "modene" fjortenåringene nekter poden å spille =)
privinius Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg skal i alle fall begynne og spille. (14 År) Aldri fått noen klager på umodenhet og sånne andre ting Håper det blir bedre community en wow på mange måter. Kan ikke fordra 1337-speak.
2ball_ Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) 15, MEN JEG VIL SI JEG OPPFØRER MEG VELL SÅ BRA (OM IKKE BEDRE) ENN ENKELTE ELDRE SPILLERE. edit: sry caps en ting det lir herlig å "utelukke" fra aoc er små unger som skriker i mic, og da gjerne på fransk.. selv har jeg ventet på en mer dystert og mørkt mmmo, jeg syntes bla. grafikken i wow er litt barnslig og duplo-aktig.. Endret 1. mai 2008 av 2ball(s)
2ball_ Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) mesteparten av de under 18 som spiller har spilt GTA siden de var 8 tror ikke de har no skade av og se litt blod. henger meg på den. har nok sett mye verre enn det jeg tror aoc vil sjenke oss. btw: husker første gang jeg fant samuraisverdet i GTA Endret 1. mai 2008 av 2ball(s)
KayAU Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 mesteparten av de under 18 som spiller har spilt GTA siden de var 8 tror ikke de har no skade av og se litt blod. Klarar ikkje heilt å følge logikken her. Det er altso slik at dersom ein har spelt valdelege spel som barn, tek ein ikkje noko skade av å spele valdelege spel som barn? Kay
Kultom Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 mesteparten av de under 18 som spiller har spilt GTA siden de var 8 tror ikke de har no skade av og se litt blod. Klarar ikkje heilt å følge logikken her. Det er altso slik at dersom ein har spelt valdelege spel som barn, tek ein ikkje noko skade av å spele valdelege spel som barn? Kay Poenget er vel at skaden allerede er gjort, og det er ingen vei tilbake... Uansett, dette er opp til de foresatte om barnet deres skal få spille AoC eller ikke. Spillbutikkene skal tross alt ikke selge pre-paid kort til yngre og heller ikke spillet, men dessverre så er dette ikke noe flere butikker (vet om?) tar seriøst.
Quote Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Tipper mesteparten som klager på personane under 18, hadde kjøpt spelet visst dei også hadde vore under 18 år. Fyller 16 om 1 månad. Bestilt CE. Endret 1. mai 2008 av Quote
KayAU Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Tipper mesteparten som klager på personane under 18, hadde kjøpt spelet visst dei også hadde vore under 18 år. Sjølvsagt, trudde ikkje noko påverka meg vesentleg når eg var barn. Eg forandra meining når eg vart eldre. Kay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå