Gå til innhold

Test: Dane-Elec Zpen


Anbefalte innlegg

Ser veldig fram til Livescribe sin Smart Pen kommer på markedet jeg. Hvis den fungerer som de sier vil den være utrolig grei.

 

http://www.livescribe.com/smartpen/index.html

 

 

Knut

 

Når den bare støtter deres eget spesielle papir og det koster 20$ for 4 blokker... tja, jeg vet ikke helt jeg..

 

Da virker denne mye, mye bedre.

 

Livescribe tar også opp lyden i rommet og linker lyden opp mot dine notater, slik at du lett kan avspille det som ble sagt i tidsrommet rundt det du skrev. Du slipper også å flytte rundt på en mottaker i toppen av notatblokka, i tillegg til at den har en del ekstra funksjoner (oversette ord, kalkulator). Sjekk mer her: http://gizmodo.com/349511/livescribe-pulse...ecords-3d-audio

 

Jeg venter forsåvidt på en slik, og syns ikke $20 for 4 notatblokker er så fryktelig mye dyrere enn for 4 vanlige. Det sies vel i tillegg at etter hvert skal det gå an å printe arkene som pennen bruker selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er mulig å få kjøpt overhead-penn-innsats som passer, så kan du skrive på overheads? 25 kroner per blokk er nokså dyrt, i alle fall om man er student. Da er det bedre å legge en opptaker på bordet samtidig, spør du meg.

Men gi tilbakemelding her når du får den og har brukt den! Virker MEGET spennende!!! :)

Lenke til kommentar

Blekkpåfyll: hos nærmeste bokhandel/kontor-rekvisita.

 

Og ja, jeg synes pennen er veldig god å holde i. Den har gummiert grep som har en fin profil. Tror den passer for folk med små til normalt store hender. Folk som har spader til never kan jo kjøpe en sånn gummi-kladd å tre utenpå. :)

Jeg har helt normalt store hender, og pennen passer meg veldig bra. Har fått flere venner til å teste den, og alle liker den godt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp! Ikke holde fingrene foran på pennen!

 

Hvis du ikke klarer å unngå å skrive på den måten som hindrer fri sikt, kan du vurdere å flytte mottaker!

 

Eg har vurdert å flytte den til venstre side, men det er fordi den spiser såpass mye av toppen på arket... Må skrive et stykke nedpå for å være sikker på at den får med alt...

 

Ellers er eg supergodt fornøyd med kjøpet!

Lenke til kommentar

Det meste av notatene jeg skriver for hånd er formler og kompliserte mattestykker, det som er mulig å skrive med bokstaver har jeg valgt å skrive rett inn på en PC, går litt raskere :)

 

Men det er et produkt som jeg vil ha, en elektronisk marker implementert på en elegang måte. At jeg kan sitte hvor som helst, bare kjøre denne markeren over tekst, slik at den blir lagret på pennen, og deretter kan jeg bare koble den mot en PC, og få ut det jeg har markert. Finnes det?

Lenke til kommentar

Har et irritasjonsmoment som eg ikke klarer å finne helt ut av...

 

Når eg sitter og skriver på en side, regner på noe e.l og tar en litt for lang pause, så slår den seg av, og da starter den på et nytt dokument... Dette blir jo helt mongo hvis man er midt inni et regnestykke....

 

Pausen varer jo alt for kort...

 

Noen løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kanskje det er mulig å få kjøpt overhead-penn-innsats som passer, så kan du skrive på overheads? 25 kroner per blokk er nokså dyrt, i alle fall om man er student. Da er det bedre å legge en opptaker på bordet samtidig, spør du meg.

Men gi tilbakemelding her når du får den og har brukt den! Virker MEGET spennende!!! :)

 

Jeg har nå mottatt Livescriben, og etter litt leking så virker den like bra som jeg håpet på. Eksamensperioden nå ødelegger samvittigheta til å skrive så voldsomt mye her, men hvis noen har noen spørsmål er det bare å fyre løs, så svarer jeg når jeg kan. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...