Gå til innhold

Holdt dattera fanget i 24 år


Anbefalte innlegg

Jeg unner ingen å brenne i Helvete.

 

Nå viser det seg at Elisabeth aldri fortalte barna sine at de var i fangenskap. Oi. Men de må da ha skjønt det ettersom de hadde TV der nede. Eller hadde de det? Hvis ikke må det ha vært SINNSSYKT å komme ut av kjelleren etter å ha vært der i hele sitt 19-årige liv. Sinnssykt, sinnssykt, sinnssykt. Fy faen. En helt ny verden som åpner seg. Oioiio. Helvete for et sjokk.

 

Hvor gammel var Elisabeth da faren låste henne inne?

Endret av spareku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå viser det seg at Elisabeth aldri fortalte barna sine at de var i fangenskap. Oi. Men de må da ha skjønt det ettersom de hadde TV der nede. Eller hadde de det? Hvis ikke må det ha vært SINNSSYKT å komme ut av kjelleren etter å ha vært der i hele sitt 19-årige liv. Sinnssykt, sinnssykt, sinnssykt. Fy faen. En helt ny verden som åpner seg. Oioiio. Helvete for et sjokk.

 

Helt klart. Lurer svært på hvordan barna har reflektert over livet. Ressonerte de seg for eksempel selv fram til hvordan situasjon de var i? Det 19-årige barnet er forresten i kunstig koma, så kun det 18-årige barnet har vel rukket å sanse verdenen utenfor.

 

Hvor gammel var Elisabeth da faren låste henne inne?

 

18 år. Det er hylt sykt å tenke på lenge hun har vært der nede. Fra 1984 til i dag har jeg rukket vokse fra 2 til 7 år, gå hele skolegangen min, avtjene militærtjeneste OG fullføre 5 års universitetsutdannelse. Det er sinnsykt lenge!

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Håpe folk brenner i helvete...Ganske ondt sagt. Eller er du bare et svakt menneske? Tilgivelse er en dyd. Hvis jeg var gud, ville jeg tilgitt mannen.

 

 

Hør nå her din ku, jeg er imot dødsstraff 100 %, men det betyr ikke at jeg ønsker at han skal få vinger og harpe den dagen han dauer, jeg ønsker at han skal grille for all evighet.. Og siden sannsynligheten for at det finnes noe etter døden er ganske så liten, så blir "dra til helvete" for meg en metafor..

Lenke til kommentar

Hehe, Staff er nå undeholdende han også da. Ingen tvil om at han liker å provosere, iallfall. Enkelte ting han påpeker har han rett i, men å si at kjelleren ikke var et fengsel, men en leilighet og et hjem - vel, han om det. Jeg ville ikke sagt det sånn ut fra det jeg har hørt om saken.

 

Kan nevne at jeg ikke har hørt hele intervjuet, men tar høyde for at Dagbla' plukker frem det mest kontroversielle og kanskje ikke bryr seg så mye om kontekst hele tiden.

Lenke til kommentar
Hehe, Staff er nå undeholdende han også da. Ingen tvil om at han liker å provosere, iallfall. Enkelte ting han påpeker har han rett i, men å si at kjelleren ikke var et fengsel, men en leilighet og et hjem - vel, han om det. Jeg ville ikke sagt det sånn ut fra det jeg har hørt om saken.

 

Kan nevne at jeg ikke har hørt hele intervjuet, men tar høyde for at Dagbla' plukker frem det mest kontroversielle og kanskje ikke bryr seg så mye om kontekst hele tiden.

Han får direkte spørsmål om hva han ville ha trukket fram som formildende omstendigheter hvis han forsvarte saken, og de fleste uttalelsene er med klare spørsmålstegn.

 

Men slikt flisespikkeri er vel ikke interressant for Dagbladet.

 

Og du kan høre hele intervjuet på linken til NRK på Dagbladets side.

Lenke til kommentar

*Gjesp*

 

Staff ble nettopp sparket fra Lommemannen saken, så det er klart han må kjapt ut på banen med kontroversielle uttalelser slik at han opprettholder "staff-imaget" og kaprer framtidige klienter i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
*Gjesp*

 

Staff ble nettopp sparket fra Lommemannen saken, så det er klart han må kjapt ut på banen med kontroversielle uttalelser slik at han opprettholder "staff-imaget" og kaprer framtidige klienter i slike situasjoner.

Hva i all verden får deg til å tro at Staff kontaktet NRK?

 

NRK kontaktet nok mest sannsynlig Staff, med formål å få kontroversielle utsagn, de stillte spørsmål egnet for å få kontroversielle utsagn, fikk det de ville, og Dagbladet tok de beste soundbites'ene ut av kontekst for å få mer kontrovers. Dette har svært lite med Staff å gjøre. Han hadde vært en dårlig advokat om han sa at han ville behandlet mannen som et monster.

Lenke til kommentar

Det er jo som han sier at det vitner om omsorg å ta dem ut derfra, men hvis det vitner om omsorg, hva vitner å holde datteren sin fanget i en kjeller i 24 år og få 7 barn med henne om da? Han sier at det er et koselig lite hjem. De har aldri sett dagslys, og er kanskje ødelagte og kommer aldri til å fungere sosialt, det er jo kjempekoselig...

Lenke til kommentar

Du kan da i det minste lese hva Niskivara skriver om intervjuet, drugiS.

 

"Han får direkte spørsmål om hva han ville ha trukket fram som formildende omstendigheter hvis han forsvarte saken, og de fleste uttalelsene er med klare spørsmålstegn."

 

Red.: Nei da, Melisma, ikke denne gangen.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
18 år. Det er hylt sykt å tenke på lenge hun har vært der nede. Fra 1984 til i dag har jeg rukket vokse fra 2 til 7 år, gå hele skolegangen min, avtjene militærtjeneste OG fullføre 5 års universitetsutdannelse. Det er sinnsykt lenge!

Kun sett fra ditt perspektiv. Tenk på hvor gammelt universet er f.eks....

Lenke til kommentar

Strengt tatt er Staff en som har klart å holde hodet klart. Fredrik Græsvik i TV2 har uttrykt ønske om å steke denne mannen levende - sakte. Et slikt torturønske fra en fremtredende journalist er det ikke så ofte vi ser.

 

Staff påpeker det Græsvik glemmer - at dette er et menneska, som ja, har menneskelige trekk. Det er muligens mer behagelig for torturdrømmen til Græsvik å tenke på Fritz som et dyr uten menneskelige trekk - det gjør det så mye greiere å forholde seg til. Men sannheten er, som Staff helt riktig men kontroversielt og satt på spissen påpeker, at man har å gjøre med et menneske.

 

Derfor er Staff langt mer sympatisk enn personer som Græsvik et al som ønsker å se et medmenneske vri seg i smerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...