Gå til innhold

PlayStation 3 Grand Theft Auto IV Outselling Xbox 360 Version


G25

Anbefalte innlegg

PS3 versjonen selges 3 til 1.

 

Leading UK supermarket Asda has disclosed surprising figures pertaining to the forthcoming Grand Theft Auto IV, revealing that the PlayStation 3 version is outselling the Xbox 360 version to the tune of three to one.

 

Speaking to trade paper MCV, Asda's head of games Duncan Cross said, "Both titles have generated great interest on the Asda website, with strong pre-orders, and the PS3 version is selling three times that of 360, which is surprising and not in line with what we'd expect."

 

While it's no news that the game is going to sell – with recent reports suggesting it could make $400 million in its first week alone – it'll come as a surprise that the PlayStation 3 is trumping the Xbox 360 to such an extent. Debbie O'Neill of UK electronic retailer Comet stated that "We have great expectations and believe it is going to be a massive hardware driver – especially on PS3."

http://xbox360.ign.com/articles/868/868765p1.html

Endret av G25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
geez, hvem i svarte bryr seg om hvilken konsoll spillet selger mest til?

 

 

fanboys? og kanskje mordi? :whistle:

 

Men dette er vel ikke sånn kjempe nytt akkurat, det er jo ikke uten grunn at leverandørene sliter med å få sendt ut nok spill til butikkene, og dette bare gjelder PS3 versjonen.

Endret av Entertainment
Lenke til kommentar
Men dette er vel ikke sånn kjempe nytt akkurat, det er jo ikke uten grunn at leverandørene sliter med å få sendt ut nok spill til butikkene, og dette bare gjelder PS3 versjonen.

 

PS3 versjonen selger 3 til 1, les hva som står i første post.

PS3 version is selling three times that of 360

 

Altså så selges PS3 versjonen 3 ganger så mye som Xbox 360 og det sier litt.

Hvorfor jeg poster denne er at MS har betalt for ekstra innhold og prøver å få folk til å kjøpe 360 versjonen. Nå spørs det om det holder, eller om PS3 versjonen vil stikke av med seieren.

Lenke til kommentar
geez, hvem i svarte bryr seg om hvilken konsoll spillet selger mest til?

 

For det meste MS men og den gjennomsnitlige PS3 fanboy synes og det er innmari viktig å fremheve sin elitestatus ved å si at deres enhet har 1 multiplatform spill som selger mest.

 

Takk gud for fast arbeid og penger til å ha alle 3 enheter :)

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke dette høres noe logiskt ut i det hele tatt jeg. Skulle tro 360 solgte mest fordi, det fins flere 360 konsoller der ute. For det andre, viss noen skal kjøpe en konsoll for å spille GTA så kjøper dem gjerne den billigste, noe som er 360. For folk som har fulgt med litt, så får jo 360 2 store DLC episoder også.

Lenke til kommentar
Takk gud for fast arbeid og penger til å ha alle 3 enheter

Og tid til å spille på alle også? Jeg rekker ikke å spille i nærheten av alt på min ene konsoll.

 

Syns forøvrig det er interessant nok å følge med på hvor det selger mest, men venter som andre på noen harde facts etter at spillet faktisk har vært ute i salg.

Lenke til kommentar
geez, hvem i svarte bryr seg om hvilken konsoll spillet selger mest til?

 

For det meste MS men og den gjennomsnitlige PS3 fanboy synes og det er innmari viktig å fremheve sin elitestatus ved å si at deres enhet har 1 multiplatform spill som selger mest.

 

Takk gud for fast arbeid og penger til å ha alle 3 enheter :)

 

Det slår begge veier. PS-boys hyper gjerne opp sitt positive, mens MS-boys rakker ned på det igjen. Der er jo du et godt eksempel ;) Ikke vondt ment altså. Bare mitt inntrykk.

 

Og du eier vel ikke en PS3 heller? Ikke ifølge siggen din iaffal.

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Og tid til å spille på alle også? Jeg rekker ikke å spille i nærheten av alt på min ene konsoll.

 

Syns forøvrig det er interessant nok å følge med på hvor det selger mest, men venter som andre på noen harde facts etter at spillet faktisk har vært ute i salg.

 

Tid og tid fru blom, klokka står plutselig på 4 om morran til tider og selv da har jeg enda ting jeg skulle fullført hvor senga roper høyere.

 

Det slår begge veier. PS-boys hyper gjerne opp sitt positive, mens MS-boys rakker ned på det igjen. Der er jo du et godt eksempel ;) Ikke vondt ment altså. Bare mitt inntrykk.

 

Og du eier vel ikke en PS3 heller? Ikke ifølge siggen din iaffal.

 

Det er sant, men jeg tviler på at en X360 fanboy ville postet "Å se, PS3 versjonen av GTA 4 selger bedre enn X360 versjonen, jippi" vil han vel, dog vil vel postet det hvis det var andre veien ja, ingen tvil om det.

 

Rakker ikke ned på andre ting enn det jeg mener fortjener å rakkes ned på, har rakket mye ned på Wii og X360 og (D-Paden f.eks på X360 og lagringsplassen på Wii, f.eks) så noe MS boy vil jeg si jeg er så langt fra.

 

Siggen min, vel, den har jeg ikke oppdatert på lenge. Ligger vel noe rare saker om en leveldesigning tråd og som er rimelig dau.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke dette høres noe logiskt ut i det hele tatt jeg. Skulle tro 360 solgte mest fordi, det fins flere 360 konsoller der ute. For det andre, viss noen skal kjøpe en konsoll for å spille GTA så kjøper dem gjerne den billigste, noe som er 360. For folk som har fulgt med litt, så får jo 360 2 store DLC episoder også.

 

Det her gjelder en butikk kjede i England.

Som alle veit er Europe Sony land, men fortsatt 3:1 er imponerende! Viser bare hvor sterkt merkenavn Sony sitter på.

Men det er nok i USA det er knyttet mest spenning på hvordan salgene vil se ut.

Tipper selv 2:1 for 360 der.. Sånn på verdensbasis når året er omme vil jeg tippe 6M til PS3 & 9M til 360.

Lenke til kommentar
Nå er ikke spillet blitt lansert heller da, kansje litt tidlig med salgsstatesikker nå?

Hehe, kanskje inne på noe der.

 

Jeg syns ikke dette høres noe logiskt ut i det hele tatt jeg. Skulle tro 360 solgte mest fordi, det fins flere 360 konsoller der ute.

Nå er jo ps3 i seriøs beit for gode spill da, så det er kanskje ikke rart om de kommer til å kjøpe et eksemplar alle mann ;)

Lenke til kommentar
Nå er jo ps3 i seriøs beit for gode spill da, så det er kanskje ikke rart om de kommer til å kjøpe et eksemplar alle mann ;)

 

For Sony-fans'a er dette spillet det Halo er for MS-fans'a.

 

*edit*

 

og bare for å sammenlikne, så selger GTA IV til 360 bedre enn til PS3 på amazon.co.uk.

 

1. Grand Theft Auto IV (Xbox 360)

2. Grand Theft Auto IV (PS3)

[..]

6. Grand Theft Auto IV: Special Edition (Xbox 360)

[...]

56. Grand Theft Auto IV: Special Edition (PS3)

 

Tror det er ganske jevnt.

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar
geez, hvem i svarte bryr seg om hvilken konsoll spillet selger mest til?

er nå en del som bryr seg ettersom salgstråden her på forumet nærmer seg 200sider..

 

Synest det er spennende, og blir overrasket om ikke 360 stikker av med de lengste strået til slutt siden de har solgt så vanvittig mange flere konsoller, og GTA er jo et "must have" spill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...