Gå til innhold

Nikon D40 kit til 2995 - bra tilbud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestillt denne pakka:

 

Nikon D40 med AFS 18-55mm og 55-200mm

Sandisk 2048MB SecureDigital Extreme III

Lowepro Rezo TLZ 20

 

Til den nette sum av 4358,44 ink frakt, satser på at jeg blir fornøyd!

Noen som vet om MPX pleier å være kjappe å sende ut pakker? Skulle gjerne ha hatt den her i Bergen innen neste Fredag.

En anne ting som jeg ikke har funnet ut av. Når man skyter rax+jpg, vil man få dobbelt opp med bilder når man blar i dem på lcd-skjermen?

Lenke til kommentar
Da har jeg bestillt denne pakka:

 

Nikon D40 med AFS 18-55mm og 55-200mm

Sandisk 2048MB SecureDigital Extreme III

Lowepro Rezo TLZ 20

 

Til den nette sum av 4358,44 ink frakt, satser på at jeg blir fornøyd!

Noen som vet om MPX pleier å være kjappe å sende ut pakker? Skulle gjerne ha hatt den her i Bergen innen neste Fredag.

En anne ting som jeg ikke har funnet ut av. Når man skyter rax+jpg, vil man få dobbelt opp med bilder når man blar i dem på lcd-skjermen?

Hvis du har bestilt i dag og MPX har det på lager, så har du det nok på onsdag eller torsdag.

 

Tom

Lenke til kommentar
Bestillte natt til Lørdag, ehh.. altså inatt. Så då ser det ut som jeg har en bra sjangs ja - dritfett :fun:

Jeg har bestilt fra MPX 2 ganger. En gang fredag kveld, en annen gang tror jeg var søndag. Begge gangene har varene vært på lager, og ble begge gangene sendt påfølgende onsdag (altså et par dager delay). Jeg bor i Oslo, og fikk varene påfølgende fredag (begge gangene). Dette er helt akseptabelt, selv om andre er raskere.

Lenke til kommentar
Det er gigantkrise, håper virkelig ikke det skjer med meg. Skal reise fra Bergen Fredag kveld og skal være "familiens fotograf" på 17mai!

Slike viktige hendelser må planlegges på et mye tidligere tidspunkt. Rett sted til rett tid er enhver dyktig fotografs credo. Resultatet må ikke avhenge av dårlig timing.

Alternativet er å kansellere ordren og kjøpe et vanlig kit til 2999 i en fysisk sjappe nær deg. Bildene er jo viktigst, selv om man taper et par hundrelapper på å komme i havn.

Lenke til kommentar

Pakken min ble innlevert på tirsdag kveld:

13.05.08 19.41 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

 

Men etter det har det skjedd null og niks på pakkesporingen, så håpet mitt om å få den her til Bergen idag er vel bare å glemme. Rart at det ikke skjer noen ting med pakken på 3 dager nesten, idag er det jo 16'ende!

Eller er det slik at det bare er delay på pakkesporingen?

Lenke til kommentar
Men etter det har det skjedd null og niks på pakkesporingen, så håpet mitt om å få den her til Bergen idag er vel bare å glemme. Rart at det ikke skjer noen ting med pakken på 3 dager nesten, idag er det jo 16'ende!

Eller er det slik at det bare er delay på pakkesporingen?

Det registreres ikke endringer før den er fremme på neste destinasjon. Du vil med andre ord med stor sannsynlighet få kameraet ditt i dag, selv om det ville vært naturlig at det hadde kommet ett mellomledd i mellom. Kommer litt an på hvor du bor også.
Lenke til kommentar

Jeg bor i Bergen, i sentrum. Er usikker på hvor Stokke er jeg.

Tidligere når jeg har bestillt ting har det alltid vært et mellomledd, Bergen omsorteringssentral og så deretter Bergen Rimi post i butikk som er der jeg henter pakkene mine.

Problemet er at Bergen omsorteringsentral har den pleid å bli liggende et døgn før den når ut i postbutikk.

Nå veit ikke jeg, men det er jo flystreik også som kanskje påvirker pakkeposten, Flesland ble jo stengt ned kl 08.00 idag tidlig.

 

Ber til postguden om at den må komme frem idag!

 

EDIT: 16.05.08 10.28 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

 

DA ER DET HÅP! :)

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Ser at noen nevner tidligere i tråden at det er mulig og få tak i 350D til 2999 også? Hvor er dette? Bør jeg legge litt mer i det og kjøpe et Canon 350D eller holder D40 for en nybegynner?

Canon 350D var på tilbud hos Japan Photo til 2995 kr for et en uke eller to siden. Tilbudet er nå over og nå koster den fra ca 4200 kr.

 

350D er en utgående modell og kommer sikkert bare til å bli ennå dyrere før den forsvinner helt fra prislistene. 400D overtar og koster fra ca 4300 kr nå. Den vil sikkert falle i pris utover året. At 350D er utgående ser man lett i prisguiden. Det er 5 treff på 350D og 153 treff på 400D.

 

Jeg vil si at det ikke er verd å betale 1800 kr mer for Canon 400D enn for Nikon D40. Hvis du først skal se på konkurrenter i prisklassen rundt 3000 kr så er Olympus E-420 et godt alternativ.

 

I den laveste prisklassen mener jeg Nikon har et klart overtak på erkerivalen Canon for tida. Jeg regner med Canon kontrer med priskutt på 400D innen få måneder.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at det ikke er verd å betale 1800 kr mer for Canon 400D enn for Nikon D40. Hvis du først skal se på konkurrenter i prisklassen rundt 3000 kr så er Olympus E-420 et godt alternativ.

 

I den laveste prisklassen mener jeg Nikon har et klart overtak på erkerivalen Canon for tida. Jeg regner med Canon kontrer med priskutt på 400D innen få måneder.

Enig i dine betraktninger. Spesielt på kit-objektivet har Nikon en merkbar fordel i dette segmentet. Når det i tillegg er så stor prisforskjell hadde det ikke vært så mye å tenke på for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...