Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Vel det er noe ved combatsystemet i Baldur's Gate som jeg bare ikke klarer å bli lei av, er så deilig å kunne pause spillet, bestemme seg for hvilke angrep/taktikker man vil utføre og så fortsette igjen i tillegg til mange andre diverse komplikasjoner og alternativer som kommer underveis.

 

Snakk om et spill som er gjennomført på alle punkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel det er noe ved combatsystemet i Baldur's Gate som jeg bare ikke klarer å bli lei av, er så deilig å kunne pause spillet, bestemme seg for hvilke angrep/taktikker man vil utføre og så fortsette igjen i tillegg til mange andre diverse komplikasjoner og alternativer som kommer underveis.

 

Snakk om et spill som er gjennomført på alle punkter.

 

 

Deilig med pauseknappen når man må på dass etter noen øl :) , presse litt pess ut av pekken ( Lange flate ballær 1 )

Lenke til kommentar
Vel det er noe ved combatsystemet i Baldur's Gate som jeg bare ikke klarer å bli lei av, er så deilig å kunne pause spillet, bestemme seg for hvilke angrep/taktikker man vil utføre og så fortsette igjen i tillegg til mange andre diverse komplikasjoner og alternativer som kommer underveis.

 

Snakk om et spill som er gjennomført på alle punkter.

 

 

Deilig med pauseknappen når man må på dass etter noen øl :) , presse litt pess ut av pekken ( Lange flate ballær 1 )

 

Merkelig hvor stille denne tråden ble etter at du skrev det Bulletus.. ^^

Lenke til kommentar

Jeg sloss mot Sarevok nå. Men jeg sliter noe inni granskauen med å ta han. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få has på han? Jeg spiller en Conjurer og har med meg Khalid, Jaheira, Imoen, Kivan og Xan. Jeg er vel level 9 og de andre ligger ikke langt bak.

 

Jeg burde kanskje komme meg opp på overflaten for å kjøpe mere utstyr men er ikke det en veldig lang vei fra der jeg er? Jeg er i Bhaaltempelet hvor du møter Sarevok. Jeg regner med at dette er siste kamp?

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Sarevok er ganske enkel hvis du har boots of speed og får han til å følge etter. Da kan resten av party bruke ranged attacks så dør han rimelig fort. Er ikke så alt for mange hit points på karen tror jeg.

 

Selv hadde jeg mye mer problemer med Durlag's Tower enn jeg hadde i Baldur's Gate. Vet ikke om det er min spillestil eller hva det er.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Ok jeg skal prøve det. Jeg har Boots of Speed på Imoen men de kan jo byttes til noen andre karakterer. Jeg synes det virker som han har en del hitpoints jeg da. Men jeg har greid å skade han en del. Men hva gjør jeg med alle de medhjelperne hans? De skaper jo omtrent like mye trøbbel.

 

Jeg kan slenge ut en Cloudkill og Chaos. Kanskje det vil hjelpe?

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Hvis man vil ha en enkel løsning på problemet: Boots of speed + arrows of detonation.

 

Men jeg vil anbefale å prøve, prøve, prøve og atter en gang prøve til man lykkes med å vinne den kampen. Det er den aller siste i BG og den er ment å være ren helvette, en utfordring av de sjeldne. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Ok jeg skal prøve det. Jeg har Boots of Speed på Imoen men de kan jo byttes til noen andre karakterer. Jeg synes det virker som han har en del hitpoints jeg da. Men jeg har greid å skade han en del. Men hva gjør jeg med alle de medhjelperne hans? De skaper jo omtrent like mye trøbbel.

 

Jeg kan slenge ut en Cloudkill og Chaos. Kanskje det vil hjelpe?

 

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det mulig å være litt sleip og pulle en av medhjelperne hans uten å pulle selve Sarevok i samme slengen.trikset er vel å snike seg framover med en karakter i en viss vinkel helt til man får en av medhjelperne i siktet. Da burde han komme alene. Vil ikke anbefale dette men ;)

 

Taktikken min var vel å være ekstremt spandabel med utstyret til karakterene i den kampen. alt det beste av piler og offensive spells er å anbefale. Dette er siste kampen så du har ikke bruk for penger etter dette, siden man starter fra skrætsj i BG2 selv om man importerer en figur ;)

Har du noen fireball wands og mages med fireball kan du jo også åpne skikkelig offensivt med en skikkelig fireball kavalkade. Diverse summon spells er å anbefale også slik at du kan holde dissa medhjelperne unna.

Lenke til kommentar

Medhjelperne kan være et slit, men det burde gå. Jeg fikk i allfall drept Sarevok ganske kjapt. Death Knights tok jeg meg av før jeg snakket med Sarevok, også passet jeg på at ikke hele partyet havnet i de area of effect greiene som avløses når man har snakket med ham. Husker ikke helt hvor mange av de du har med deg som er flinke med bue/crossbow, men jeg tror det er det som er tingen her. Gode våpen + god ammo burde drepe Sarevok rimelig kjapt. Og man trenger jo strengt tatt ikke bekymre seg for om noen i partyet dør, så lenge du klarer å drepe Sarevok så er du home free :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man kan få fremkalt "Gesen Bow String" fra konsollet? Denne skulle visst være på et at labyrint-brettene i Spellhold, men jeg møtte på Bohdi lenge før jeg hadde fått utforsket hele brettet, og gikk da tydeligvis glipp av mye stuff. Kom til å tenke på det senere og sjekket en FAQ for å finne ut hva jeg gikk glipp av.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man kan få fremkalt "Gesen Bow String" fra konsollet? Denne skulle visst være på et at labyrint-brettene i Spellhold, men jeg møtte på Bohdi lenge før jeg hadde fått utforsket hele brettet, og gikk da tydeligvis glipp av mye stuff. Kom til å tenke på det senere og sjekket en FAQ for å finne ut hva jeg gikk glipp av.

 

 

Cheat: Console

In order to first use these codes, you must edit a file in the directory where you installed the game. Remember, whenever editing a game file, be sure to make a back-up just in case something goes wrong. Go into the game directory and find the Baldur.ini file. Open it with a program like Notepad or Wordpad and locate the [Program Options] line. Under that heading add a line that says "Debug Mode=1" (without the quotes). You will then be able to open the console during the game, which will allow you to enter the useful cheat codes. To open the console while playing, press CTRL+SPACE

 

Skriv inn:

 

BOW19B

 

Dette burde gi deg kun bue strengen. hvis jeg ikke tar feil.

 

kilde: http://faqs.ign.com/objects/013/013437.html

Lenke til kommentar

Btw, ang. Minsc og hamstern.

 

"Giant space hamsters are fictional creatures originating in the Spelljammer campaign setting for the Dungeons and Dragons roleplaying game. These creatures have achieved popularity among D&D fans due in part to their basis as such a humorous and ridiculous concept."

 

Go for the eyes, Boo! Go for the eyes!

 

Butt kicking for goodness!

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Vel det er noe ved combatsystemet i Baldur's Gate som jeg bare ikke klarer å bli lei av, er så deilig å kunne pause spillet, bestemme seg for hvilke angrep/taktikker man vil utføre og så fortsette igjen i tillegg til mange andre diverse komplikasjoner og alternativer som kommer underveis.

 

Snakk om et spill som er gjennomført på alle punkter.

 

 

Deilig med pauseknappen når man må på dass etter noen øl :) , presse litt pess ut av pekken ( Lange flate ballær 1 )

 

Merkelig hvor stille denne tråden ble etter at du skrev det Bulletus.. ^^

 

Jah ;) Tråden tok visst en pust i bakken ;) Men nå er vi i gang igjen :D

 

Btw, ang. Minsc og hamstern.

 

"Giant space hamsters are fictional creatures originating in the Spelljammer campaign setting for the Dungeons and Dragons roleplaying game. These creatures have achieved popularity among D&D fans due in part to their basis as such a humorous and ridiculous concept."

 

Go for the eyes, Boo! Go for the eyes!

 

Butt kicking for goodness!

 

 

Litt festlig også når man prøver å ta hamsteren , og Minsc stopper videre handling med en streng mine ;)

Lenke til kommentar
Hmm, da klarte jeg ikke å la være. Har installert BG1\2 m\tosc og tob.

 

Skal spille som noe ala tyv. Tenker enten fighter\thief eller noe lignende. Men vil ha hovedfokus på bue. Dette skal også vare igjennom hele BG1\2.

 

Tenkte på Kensaithief men da kan man vel ikke bruke bue.

 

Eller Fighter-Thief mulitclass. men da får man kun 4 high level abilities på slutten. (men det er kanskje nok) samt hitdicen blir vanvittig lavere ettersom jeg bare får 4mill XP pr klasse. Eller blir de slått sammen? En STOR fordel er at jeg kan spesialisere i alle våpenklasser.

 

Thief(kanksje assassin) da blir mye bra, men jeg får ikke spesialisering i våpenklassene.

 

Noen som vil påvirke meg?

 

Jeg skal da starte på BG1 og gå oppover

 

Tips:

 

Hvis du har en fighter/thief med spesialitet i tohånds-sverd og den thief evnen som gir deg mulighet til å bruke alle items i spillet så kan du bruke Carsomyr +5 selv om du ikke er paladin ;)

Men det beste av alt er nok at du kan gjøre noen sinnsyke backstabs med det sverdet ^^

Lenke til kommentar

Assassin er helt fantastisk morsom karakter å spille i BG2, bare synd man ikke kan backstabbe drager. :devil:

 

Btw. Bulletus, kanskje det kan være lurt å endre på emnetittelen til tråden og legge til f.eks "spoilers"-bit, siden de som er totalt n00bs og som eventuelt skulle komme til å lese her inne, kommer nok til å begynne å grine etter å ha lest bla. slutten av spillet. :)

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...