Gå til innhold

– Windows har ingen fremtid


Anbefalte innlegg

Gi meg Final Cut, Gigastudio, Cakewalk Sonar, Cubase, Maya, 3D Studio Max, Adobe produktene og Spillsupport i Linux, så får du konvertert meg :)

 

Intill da så overlever nok Windows.

 

Maya finnes da for linux ;)

 

Gi med awn, rsync, transmission, rhythmbox, pcman file manager, evolution (Nyeste versjon), smplayer osv. for windows da. Og for å ikke glemme frihet da :)

 

At du er vant til å bruke windows og windows programmer vil ikke si at det ikke finnes bra programmer som man ikke får til windows heller.

 

På den litt mindre kverulerende siden, så kommer "kommersielle" programmer mye oftere til linux nå. Vi er også heldige som slipper overbloat i nerolinux. Ikke at man trenger nero når man har k3b da. Skype har skjerpa seg også for.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har da tydeligvis ikke forstått innholdet, det forklarer hvordan Windows implementerer dll filer på en ny måte slik at problemet blir ikke-eksisterende.
Det står ikke noe der om hvorvidt problemet fortsatt "eksisterer" eller ikke. Det står bare om ulike tiltak MS har forsøkt for å adressere problemet i hhv. win2000 og winxp. Hvorfor trengs det tiltak for å adressere et problem som "ikke eksisterer"?

 

Disse tiltakene er jo nettopp det som gjør at problemet ikke eksisterer lengre.

Vennligst ikke påstå at jeg har sagt noe jeg ikke har sagt og vennligst ikke putt setninger inn når du siterer meg.

 

Jeg har ingen Pc-spill installert på min Windows maskin, så Windows er tydeligvis ikke BARE for folk som spiller spill.
Som du selv sa, det «synes jeg da.» Altså har vi forskjellige meninger om akkurat det.

 

Du kan synes at Linux er bedre enn Windows-Dette er en mening.

Jeg synes OSX er best for nybegynnere-Dette er en mening.

 

Men du kan ikke si at Windows er bare for folk som spiller PC-spill når fakta sier noe annet. Du kan mao ikke "mene" noe som ikke overenstemmer med fakta. (Vel du kan jo det, men det blir MENINGSløst ;) )

Det har jeg heller ikke sagt. Det jeg sa og mente og fortsatt mener er at dersom man står overfor et valg om å kjøpe ny PC og skal velge OS, er det eneste gode argumentet, slik jeg ser det, for å velge Windows, om man spille et eller annet spill som ikke kan spilles i andre OS. Når der er sagt er jeg selvsagt fullstendig klar over at folk bruker Windows i flere sammenhenger enn spill, selv om det ikke er godt egnet i andre sammenhenger etter min mening.
Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at du med negative kommentarer "quoter" meg her.

Jeg har ikke linket noe til wikipedia , ei heller nevnt wikipedia i mitt innlegg.

]Du ga link til ms, noe du også har gjort før. Men jeg kan ikke huske at du har avfeiet wikipedia. Ta det som en vennlig oppfordring til å sjekke kildene dine litt bredere.

 

Nei du.

Jeg ga en link til MSDN.

Kildene bredre ...

Hvem vet bedre hva som skjer en de som er produsenter/developers.

 

Det står også der at :

Is DLL Hell Really Over?

The huge increase in robustness WFP and private DLLs provide is one more significant advantage Windows 2000 provides over other operating systems. You now get the resource savings of DLLs with the robustness of static linking. While DLL Hell won't be completely eliminated, it is far less likely to occur. Using DUPS to find the problematic DLL and side-by-side DLLs to fix the problem, DLL version problems will be much easier to find and fix.

 

None of the code in the DUPS package is very complicated. Because ADO consists of COM objects, I can use the same database API in my low-level/performance-critical C++ routines and in the Visual Basic GUI programs. Where the Visual Basic viewer needed specialized functionality already written in C++ (like reading and parsing the DLL data text files), I was able to wrap the existing C++ code in ATL and call those exposed methods from Visual Basic.

 

 

Har aldri kritisert Wikipedia men det er på en måte "no mans land" , noe denne karen oppsummerer på samme måte jeg ser det.

http://www.steveouting.com/to-trust-or-not...-wikipedia.html

Finner jeg kilder med beskrivelser fra produsent/utviklere er det min preferanse framfor wiki.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Nei du.

Jeg ga en link til MSDN.

Kildene bredre ...

Lesetrøbbel? Jeg sa ikke bedre, eller bredre for den saks skyld. Jeg sa bredere, og refererte til din postehistorikk utover denne tråden.
Hvem vet bedre hva som skjer en de som er produsenter/developers.
I diskusjoner som dette er objektive kilder å foretrekke. Hvis du skal få frem MS sin holdning til noe, så er saken en annen, men i ooxml saken virket det som om kjeklulf og co skygget MS kilder som pesten. Så her er det åpenbart en agenda ute og går. Hvem betaler lønninga di? Hvis det er MS direkte eller indirekte, så er det vel faktisk forumregler som forplikter deg å informere om det, det gjelder også fenderebest.
Det står også der at :

Is DLL Hell Really Over?

The huge increase in robustness WFP and private DLLs provide is one more significant advantage Windows 2000 provides over other operating systems. You now get the resource savings of DLLs with the robustness of static linking. While DLL Hell won't be completely eliminated, it is far less likely to occur. Using DUPS to find the problematic DLL and side-by-side DLLs to fix the problem, DLL version problems will be much easier to find and fix.

Ved tilsvarende statisk linking, alle har sine egne dll? Helloooo, trenger ikke akkurat være Einstein for å konkludere at statisk linking omgår dll problemene. Hørte jeg noen si bloat? Hvor mye diskplass tar Vista igjen?

 

Har du overhodet et åpent sinn? Har du lyst til å oppleve noe virkelig mind blowing? Last ned Knoppix DVD, og fyr den opp som live DVD, ta deg god tid til å sjekke ut hvor mye software som har fått plass på en DVD sammen med OS. Hvis du har minne til å fore Vista, så bør du prøve å gi boot parametrene knoppix toram, tar lang tid å boote da, men så slipper du at den leser fra DVD hele tiden etterpå. Du finner nedlastingslinker her:

http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

Endret av Del
Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at Linux bare vil bli mer og mer populært. Men skal man spille spill på PC med god ytelse, så trenger vi Windows. Tror ikke denne situasjonen vil forandre seg med det første...

Nei, vi trenger faktisk ikke Windows til dette. Det vi trenger er native Linux spill, som vil gi bedre ytelse i Linux som matcher, og i mange tilfeller overstiger, ytelsen du i dag får i windows. Grunnen er selvsagt at Linux generelt bruker mindre ressurser på selve OSet, og dermed har mer ledig til tunge spill. Til meg spiller jeg f. eks. Q4 med 60fps i windows, men det bikker mellom 70 og 80 i Linux.

Spillprodusentene har gode muligheter til å sy spillet sitt sammen med et eget spesialtilpasset Linux-OS, som man kan starte fra en Live-CD. Da får man ytelseoptimalisert det akkurat sånn man vil ha det og kan vinne en del ytelse sammenlignet med å kjøre et tungt Windows-OS under. (MS har med Vista prøvd å jobbe litt i den retning med tanke på drivermodellen men det er selvsagt langt igjen før hele OSet er strippet og spesialtilpasset spillet. Jeg tror sånne sammensyinger av spill og OS kan gi langt flere og bedre eksempler på ytelsegevinster i Linux a la Quake 4. Tenker man på stikkordet virtualisering også så kan man jo fantasere om mulighetene det kan gi. :)

Lenke til kommentar
Nei du.

Jeg ga en link til MSDN.

Kildene bredre ...

Lesetrøbbel? Jeg sa ikke bedre, eller bredre for den saks skyld. Jeg sa bredere, og refererte til din postehistorikk utover denne tråden.
Hvem vet bedre hva som skjer en de som er produsenter/developers.
I diskusjoner som dette er objektive kilder å foretrekke. Hvis du skal få frem MS sin holdning til noe, så er saken en annen, men i ooxml saken virket det som om kjeklulf og co skygget MS kilder som pesten. Så her er det åpenbart en agenda ute og går. Hvem betaler lønninga di? Hvis det er MS direkte eller indirekte, så er det vel faktisk forumregler som forplikter deg å informere om det, det gjelder også fenderebest.
Det står også der at :

Is DLL Hell Really Over?

The huge increase in robustness WFP and private DLLs provide is one more significant advantage Windows 2000 provides over other operating systems. You now get the resource savings of DLLs with the robustness of static linking. While DLL Hell won't be completely eliminated, it is far less likely to occur. Using DUPS to find the problematic DLL and side-by-side DLLs to fix the problem, DLL version problems will be much easier to find and fix.

Ved tilsvarende statisk linking, alle har sine egne dll? Helloooo, trenger ikke akkurat være Einstein for å konkludere at statisk linking omgår dll problemene. Hørte jeg none si bloat? Hvor mye diskplass tar Vista igjen?

 

Har du overhodet et åpent sinn? Har du lyst til å oppleve noe virkelig mind blowing? Last ned Knoppix DVD, og fyr den opp som live DVD, ta deg god tid til å sjekke ut hvor mye software som har fått plass på en DVD sammen med OS. Hvis du har minne til å fore Vista, så bør du prøve å gi boot parametrene knoppix toram, tar lang tid å boote da, men så slipper du at den leser fra DVD hele tiden etterpå. Du finner nedlastingslinker her:

http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html

 

Jeg har ikke noe "posthistorikk" her i denne tråden du ..

 

 

Svaret med link til "DLL Hell" som idag er nærmest fraværende iforhold til før var rettet til denne brukerens innlegg.

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10942521

Ikke hva fenderbeist har svart i mellomtiden .

 

Jeg har forresten vært på jobb idag og oppgradert en server med SLES 10 GA til SP1 .

Fint og lettvint å måtte lage et nettverks NFS share lokalt på serveren og kopierere DVDen til det for å patche den til SP1.

Jeg må si det er mye enklere å legge inn en servicepack på en 2003 server (selv om det tar tid om man ikke har network install på CD eller lokalt på disken)

 

Åpent sinn kan man vel stille spørsmålstegn om du har utfra dine egne svar her .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at Linux bare vil bli mer og mer populært. Men skal man spille spill på PC med god ytelse, så trenger vi Windows. Tror ikke denne situasjonen vil forandre seg med det første...

Nei, vi trenger faktisk ikke Windows til dette. Det vi trenger er native Linux spill, som vil gi bedre ytelse i Linux som matcher, og i mange tilfeller overstiger, ytelsen du i dag får i windows. Grunnen er selvsagt at Linux generelt bruker mindre ressurser på selve OSet, og dermed har mer ledig til tunge spill. Til meg spiller jeg f. eks. Q4 med 60fps i windows, men det bikker mellom 70 og 80 i Linux.

Spillprodusentene har gode muligheter til å sy spillet sitt sammen med et eget spesialtilpasset Linux-OS, som man kan starte fra en Live-CD. Da får man ytelseoptimalisert det akkurat sånn man vil ha det og kan vinne en del ytelse sammenlignet med å kjøre et tungt Windows-OS under. (MS har med Vista prøvd å jobbe litt i den retning med tanke på drivermodellen men det er selvsagt langt igjen før hele OSet er strippet og spesialtilpasset spillet. Jeg tror sånne sammensyinger av spill og OS kan gi langt flere og bedre eksempler på ytelsegevinster i Linux a la Quake 4. Tenker man på stikkordet virtualisering også så kan man jo fantasere om mulighetene det kan gi. :)

 

har tenkt tanken før, men gikk meg på at problemet sitter i hvor variabel maskinvaren faktisk er.

 

med mindre en kan oppdatere nevnte spesialtilpassede os etter hvert som ny maskinvare kommer på markedet så vil til slutt platen ikke kunne startes fordi den ikke lengre støtter maskinvaren...

 

directx, mens den gir mer direkte tilgang på maskinvaren den windows ellers gjør, fungerer også som ett tynt lag mellom maskinvare og spill.

 

dette om jeg husker ting rett...

 

forøvrig, denne blog artikkelen har en tankevekkende mening om gartner rapporten:

http://www.omat.nl/drupal/nice-tactics-microsoft

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe "posthistorikk" her i denne tråden du ..
Vet ikke helt hva du prøver å si, linkene dine forteller meg også lite.
Jeg har forresten vært på jobb idag og oppgradert en server med SLES 10 GA til SP1 .

Fint og lettvint å måtte lage et nettverks NFS share lokalt på serveren og kopierere DVDen til det for å patche den til SP1.

Jeg må si det er mye enklere å legge inn en servicepack på en 2003 server (selv om det tar tid om man ikke har network install på CD eller lokalt på disken)

Vet ikke helt hvorfor du valgte å gjøre det så tungvint, men du har vel dine grunner. Her har du en fin oversikt:

https://secure-support.novell.com/KanisaPla.../3509359_f.html

På Debian, som er min foretrukne server, er slik oppgradering gjort med en ssh-linje fra hvor som helst i verden. Eventuelt et par klikk i egnet pakkeprogram. Den linjen har fungert uforandret omtrent så lenge Debian har eksistert. Etterhvert har andre distribusjoner kommet etter med pakkehåndtering, og Suse sin yast fungerer såvidt jeg vet utmerket.

Åpent sinn kan man vel stille spørsmålstegn om du har utfra dine egne svar her .
Hæh, akkurat hva er det du sikter til. Jeg har forsøkt å være saklig og konkret, hvis du har noe å fare med så skal jeg lytte.
Lenke til kommentar

Til:del

Nå er dette en produksjons server i en befrift og nedetid skal være så kort som mulig.

Reboote fra SP1 dvd var ikke første valg.

Man får ikke oppdatert SLES via YAST online upgrade over SSH da nettverket brytes og instalasjonen avbytes.

Dette står også nederst på siden du linker til.

 

Så jeg måtte ta på topplua å dra ut å gjøre dette via konsollet.

 

En 2003 server kunne jeg oppgradert fra stua hjemme via VPN og RDP.

 

Syns ikke du har vært så saklig overfor meg "i denne tråden".

Eneste jeg startet med her var en pekepinn på at det ikke er "dll hell" lengre sammenliknet med NT/W98. Om kilden for beskrivelse av tiltak mot dette fom win2000 er bestemor , MSDN , wikipedia eller annet forandrer ingenting.

Hva har forresten knoppix live cd/dvd med mitt lille inlegg om dll hell å gjøre. Blander du meg sammen med andre postere her .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

For å være stygg, viser denne tråden tydelig tegn på å diskutere momenter som faktisk ikke de to herrer fra Gartner la fram på konferansen i Las Vegas. De sa heller ikke at windows har ingen fremtid, de sa at Windows kollapser.

 

Jeg skal sitere litt fra kilden (Computerworld) (som også hw.no bruker).

 

...Microsoft has not responded to the market, is overburdened by nearly two decades of legacy code and decisions, and faces serious competition on a whole host of fronts that will make Windows moot unless the software developer acts....

 

...Among Microsoft's problems, the pair said, is Windows' rapidly-expanding code base, which makes it virtually impossible to quickly craft a new version with meaningful changes....(hører jeg Vista, min kommentar)...

 

...The monolithic nature of Windows -- although Microsoft talks about Vista's modularity, Silver and MacDonald said it doesn't go nearly far enough -- not only makes it tough to deliver a worthwhile upgrade, but threatens Microsoft in the mid- and long-term...

 

..."Windows as we know it must be replaced,"...

 

...on Microsoft to make it easier to move to newer versions of Windows, re-think how it licenses Windows and come up with a truly modular operating system that can grow or shrink as needed...

 

Kjerneproblemet er altså ikke nødvendigvis dll-hell, brukervennlighet, hardwarekompabilitet, enkelhet i feilsøking etc, men primært at Windows bygger på en kodebase som er alt for stor, nesten umulig å rette i osv, og som derfor gjør at konkurrentene kan løpe langt raskere, til mindre kostnad og implementere innovasjoner fortere. Kan sammenlignes med "statstrukturene" i romerriket, kommunistland etc før de kollapset eller de "store dinosaurer". I den sammenheng er det jo greit å peke på at iPhone kjører OSX.

 

Dette som skjer her er ikke et spesifikt Windowsproblem, det var samme situasjon som fikk Apple til å kaste sitt gamle OS til fordel for OSX. Også Zope-Server var i samme situasjon for en del år siden, og Adobe står trolig nært et lignende scenario når det gjelder sine applikasjoner. Og hadde man ikke gjort en del fornuftige valg i designet av Unix, Linux hadde man garantert hatt samme problemet der.

 

Og det er ingen tvil om at Windows, inklusive Vista, kodeteknisk er nærmest et lappverk og makkverk. Derfor spådommene, klarer ikke Microsoft å rydde opp (dvs. starte nesten fra scratch), vil MS bli så grundig frakjørt på alle områder at det vil true selskapet på mange måter.

 

@hobgoblin: Blogposten er vel "litt" mye konspirasjonsteori. Men jeg tviler ikke på at Microsoft sjøl er fullt klar over at de ikke har noe valg i forhold til utviklingsstrategi.

 

Men dette åpner også et mulighetsvindu for Linux,BSD og OSX.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Til:del

Nå er dette en produksjons server i en befrift og nedetid skal være så kort som mulig.

Reboote fra SP1 dvd var ikke første valg.

Man får ikke oppdatert SLES via YAST online upgrade over SSH da nettverket brytes og instalasjonen avbytes.

Dette står også nederst på siden du linker til.

Dette er høyst uvanlig, og uheldig. Det burde stått øverst, ikke nederst. Nå vil det likevel forundre meg stort om ikke du bare kan logge inn igjen, og fortsette der du slapp, ellers ville neppe advarselen være så skjult. Når det gjelder SLES10 SP1 så mistenker jeg at det er mer å regne som en ny OS versjon enn en service pack. Behov for reboot betyr normalt at ny kjerne installeres. Så mer relevant er vel sammenligning med oppgradering fra win2000 til win2003, hvordan tenkte å gjøre det sa du? Hvor mange reboots trenger du da?
Så jeg måtte ta på topplua å dra ut å gjøre dette via konsollet.
Vel, yast har vel en grei kommandolinje interface, og det å bruke yast lokalt fungerer i følge linken helt greit. Jeg tror vel du gjorde litt mer utav det enn nødvendig.
En 2003 server kunne jeg oppgradert fra stua hjemme via VPN og RDP.
Til neste server OS i sommer? Av en eller annen grunn tror jeg ikke det vil gå særlig bra. Vanlige oppdateringer går naturligvis helt fint på Suse remote, og det vet du vel utmerket godt. Dette er et elendig argument mot linux. Remote kontroll og oppgradering av OS er en av de store styrkene linux har over MS.
Syns ikke du har vært så saklig overfor meg "i denne tråden".
Jeg har da allerede sagt at den første quoten ikke var ment som eksempel på at wikipedia ikke er tillit verdig, men du fulgte da vitterligen opp med en link for å så tvil rundt wikipedia.
Hva har forresten knoppix live cd/dvd med mitt lille inlegg om dll hell å gjøre. Blander du meg sammen med andre postere her .
Det har å gjøre med løsningen på dll hell, bloat. Det var ment å åpne øynene dine.
Lenke til kommentar
For å være stygg, viser denne tråden tydelig tegn på å diskutere momenter som faktisk ikke de to herrer fra Gartner la fram på konferansen i Las Vegas. De sa heller ikke at windows har ingen fremtid, de sa at Windows kollapser. Og det er ingen tvil om at Windows, inklusive Vista, kodeteknisk er nærmest et lappverk og makkverk. Derfor spådommene, klarer ikke Microsoft å rydde opp (dvs. starte nesten fra scratch), vil MS bli så grundig frakjørt på alle områder at det vil true selskapet på mange måter.
Jeg synes du har fått med deg poenget. Jeg hadde forventet at Microsoft tok tak i dette med Vista ettersom XP også er preget av dette. Jeg mener det er 2 hovedårsaker til dette (synsing selvsagt): De maktet ikke å rydde tidsnok og de har feilvurdert markedsutviklingen med dreining av fokus litt vekk fra høyere og høyere ytelse (som kunne ha kompensert for problemene i Vista) mot mer rasjonell hardware ( mindre varme, lavere strømforbruk og stor vekst i bruk av laptops. Med ytterligere dreining mot mindre maskiner (X300, Air, Eee osv) har man problemer med å skalere ned samtidlig som man opprettholder funksjonalitet. Jeg er rimelig sikker på at Microsoft løser dette i sin neste versjon (når er ikke godt å si). Dette gir et vindu for OSX /Linux som utnyttes maksimalt. Utfordringen for Microsoft blir å generere aksept for å betale like mye for OS ++ når markedet først har vent seg til gratis/lavkostprodukter. Laptoprodusenter bruker Linux for å kunne kjøre på lowspec hardware og sparer mye i lisenskostnader på OS. Dette betyr igjen at inngangsporten til dataverdenen i de nye markedene blir Linux og det blir ikke lett for Microsoft å reversere denne trenden. Ihvertfall ikke uten at neste Windowsversjon blir ganske spektakulært enkelt og ganske enkelt spektakulært. Men forsvinne? Tror ikke det.
Lenke til kommentar
Dere klager over at ting må gjøres via GUI i Windows---dette synes jeg bare er positivt...meningen med Windows er da et det skal være brukervennlig ;)

I Windows er det mye man bare kan gjøre fra GUI.

I Linux kan man velge mellom GUI og kommandolinje alt etter hva som passer en best.

 

Hva er best? Én forhåndsvalgt metode eller personlig valgfrihet mellom metoder?

Lenke til kommentar

SUSE10 har patch update (patches folder)til SP1 som man kan kjøre mens 10.0 systemet er "live" .

Dog er SP1 CD/DVD levert som komplett nytt OS.

 

Når det gjelder 2003 mener jeg selvfølgelig å oppgradere til ny servicepack , ikke til nytt OS.

 

 

Novell sier :

Please note: The update process should not be executed via remote connection, e.g. via ssh. The reason is, while YaST installs the the update packages the network connection is interrupted for a short time, therefore YaST would be interrrupted.

 

Om man kjører YAST med cmd line gjør ingen forskjell.

Dette var en server som kjører uten GUI,og vi benytter textbased YaST på disse.

Det er nok noe i kun denne "ene" SP1 oppdateringen som gjør dette ,ikke regelmessig patching/oppdateringer.

Jeg gidder ikke å grave meg mere ned i det , siden det nå er gjort og jobben ferdig .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Vel såvidt jeg vet er det da ting som bare kan gjøres via kommandolinjen i Linux. Feks skulle jeg kjøre en fil med andre privlegier i Linux og høyreklikket på denne for å få muligheten å kjøre den med andre brukerrettigheter...noe som ikke var der.

 

Godt mulig dette kan gjøres via andre metoder men fant vertfall ut det enkleste da var å bruke et CLI-vindu og Gjøre det derfra selv om jeg hadde foretrukket å bruke GUI metoden.

Lenke til kommentar
Vel såvidt jeg vet er det da ting som bare kan gjøres via kommandolinjen i Linux. Feks skulle jeg kjøre en fil med andre privlegier i Linux og høyreklikket på denne for å få muligheten å kjøre den med andre brukerrettigheter...noe som ikke var der.

 

Godt mulig dette kan gjøres via andre metoder men fant vertfall ut det enkleste da var å bruke et CLI-vindu og Gjøre det derfra selv om jeg hadde foretrukket å bruke GUI metoden.

 

det der tror jeg kommer mye an på hva for filhåndterer en bruker.

 

men jeg legger merke til at konqueror ikke har det innebygget nei, men i stedet putter den i "kjør" på k-menyen.

 

alternativt, i kde, kan en lage en link til programmet, og i avanserte alternativer sette linken opp til å kjøre programmet under en annen bruker.

 

men om dette er noe som skal gjøres ofte så er vel den vanligste metoden i linux å sette eier av fila til ønsket brukerkonto, for så å sette suid bit på fila.

 

bare pass på at dette er en sikkerhetsrisiko om eier er root, siden en kan bruke eventuelle svakheter i programmet til å skaffe seg generell tilgang.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis mange som har problemer med Windows her. Hva bruker dere Windows til? Siden XP kom kan jeg knapt huske å ha hatt noen problemer i det hele tatt, verken hjemme eller på jobben, og operativsystemet har dekket alle mine behov. Vista har til nå heller ikke forårsaket problemer, men jeg har jo bare brukt det i litt over et år.

 

Jeg har ingen tro på at Windows går nedenom og hjem så lenge det tilbyr gjennomsnittsbrukeren det den trenger. 90% av problemene vanlig folk har skyldes valg brukeren har tatt. Tror dere virkelig det vil bli noe bedre med Linux på maskinen til mannen i gata?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...