Gå til innhold

– Windows har ingen fremtid


Anbefalte innlegg

både PS2 og ps3 har vel støttet usb tastatur og mus. men siden det ikke kommer som standard utstyr så er det vel fåtall av spillene som faktisk støtter det?

 

mmo for konsoll, ff11 noen?

http://www.playonline.com/ff11us/intro/shop.html

 

online patching har vel xbox360 drevet med en stund?

 

så det er bare dumping av hele innholdet til disk som ikke er støttet. men jeg mistenker at det er gjort av drm grunner heller den tekniske grunner...

 

Spørs jo litt hva man legger i "støtte" alle de eksemplene du nevner er vesentlig dårligere imlementert på konsoll. Personlig er nok den største baksiden mangelen på små "indiespill" dårlig kompabilitet imellom utstyr og konsoller,og mindre godt egnet til emulering (blant annet pga nevnte kompabilitet, kjedlig å sette opp alt på nytt hver gang en ny konsoll er på banen)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne vært interessant å gå over til konsoll for all spilling ja, men ikke før den tilbyr PC-funksjonalitet som:

 

- Install av hele spillet på intern HD (mao ingen behov for DVD i stasjonen)

- Muligheten for å spille med mus/keyboard (mao ikke begrense input til en håndkontroller)

- MMO Spill for konsoll

- Online patching og content update av spillet

 

Ikke før disse 3 kriteriene er tilfredstilt på konsollen så kommer PC spilling til å fremdeles være populært.

 

Kjøp deg en PC du.

Lenke til kommentar

da er det slik at hvis en person ønsker å spille alle utgivelsen av spill ( jeg mener ikke både utgaven for xbox og playsttion men en av dem ) så blir han/hun tvunget til å skaffe seg alle spille konsollene i nyeste utgaver inkludert pc for å få den muligheten ?

 

man må altså ha alle fire boksene for å dekke opp for alle spillene ?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Må si jeg blir forbanna av å lese dette! MS vil ALDRI gå konk!

 

Alle som klager på vista.. hva ER problemet deres?

 

har hatt vista i 2 år nå jeg.. ALDRI hatt 1 problem! Buker pcen til gaming og alt mulig annet!

 

Dere klager jo for INGEN ting! Skjerp dere! Gå over til MAC eller Linux og SLUTT å KLAG!

 

eller hvorfor ikke lage deres EGET OS!?

 

Kapitalister er dere hele gjengen! tenker bare på PENGER PENGER PEEEEEEEENGER!

Lenke til kommentar

Nå har dette tilsynelatende utviklet seg til en voldsom debatt mellom ikke egentlig Linux og Microsoft brukere, men er snarere mest den tradisjonelle Microsoft mot "røkla" greia ;) Her er det på ingen måte bare teknologi og fakta som spiller noen rolle, men antagelig aller mest et slags hippiopprør mot en markedsleder.

 

Det som egentlig er viktig her er som mange har nevnt, at mannen i gata bryr seg katta om hva slags OS og/eller programvare/maskinvare han har bare det virker til det han vil bruke det til, og han er hverken interresert i eller har kunnskap om hvordan man reparerer en feil. Han vil ganske enkelt ikke ha dem!

 

Det blir som med en bil, det er kun entusiastene som bryr seg om hva som finnes under panseret. Det viktigste er farge/utseende og evnen til å transportere ting, hvilket tross alt er bilens hovedoppgave.

 

Eller en micro ovn? Alle vet jo at poenget ikke er hvordan den popper popkorn, men hvor raskt og godt den gjør det.

 

I og med utbyggingen av kabelnett og høyere hastigheter er jeg rimelig sikker på at det bærer i mot tynne klienter over internett for vanlige databrukere og egne spillkonsoller for spill. Selvsagt med standardiserte grensesnitt slik at alt kan kobles opp mot alt uten en masse fikling. Den vanlige bruker ønsker ikke å bekymre seg for sikkerhetskopiering av data, antall Gigabite hardisk eller minne og grafikkproblemer. Poenget er jo ikke maskinen og programvaren i seg selv, men hva den/det brukes til.

 

Større bedrifter som den jeg jobber i (60.000 ansatte og snart kanskje 210.000) vil kunne oppnå enorme innsparinger samtidig som det setter mindre krav til de tekniske kunnskapene til hver enkelt bruker. Disse kan altså i større grad bekymre seg om jobben som skal gjøres heller enn å slite med verktøyet som skal hjelpe dem.

 

Slik er det også med flertallet av private brukere. Det vi kommer til å se fremover er at f.eks. Canal Digital, Get, Telenor etc. tilbyr løsninger hvor du får en "maskin" hjem som du plugger i veggen, eventuelt flere maskiner om det trengs. Fra en liste kan du velge hva du ønsker å gjøre... F.eks. "Skrive brev", og du får direkte tilgang til den nødvendige programvaren online uten å måtte kjøpe eller installere noe som helst. Bruken av programvare og diskplass belastes over den månedlige leien. Dokumentene lagres sentralt på leverandørens servere og er tilgjengelige på alle maskiner tilkoblet nettet med en fingeravtrykksleser.

 

Hvis maskinen ryker sender du den tilbake og får en ny og setter på strømmen så er det i orden igjen.

 

Vi ser jo allerede denne utviklingen på mange områder. Dyrt behøver det heller ikke å bli, da nærinsglivet kommer til å sponse mye av det.

 

I fremtiden vil ikke OS spille noen stor rolle i det hele tatt, bare tjenesteleverandører og standarder for dokumentutveksling, og i en slik utvikling vil jeg tro Microsoft har et stort forsprang som selskap fremfor systemer som utvikles mer eller mindre på hobbybasis, enten man liker det eller ikke...

 

Hvorvidt vinneren vil bli noe ala Windows er jeg derimot usikker på... Noe talestyrt er mer sansynlig :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...