Gå til innhold

Bruker du SDTV, HDTV eller FullHD-TV med din PS3?


OscarWoHA

Bruker du SDTV, HDTV eller FullHD-TV med din PS3?  

260 stemmer

  1. 1. SDTV, HDTV eller Full HD-TV?

    • SDTV
      40
    • HDTV
      130
    • Full HD-TV
      88


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har MCAK jeg. Er storfornøyd! :) Tviler veldig sterkt på at noen klarer å se forskjell på 720 og 1080 på en så "liten" skjerm. Var vel en tidligere i tråden som sa at den diskusjonen blir som PS3 vs 360.

MCHK her, er vel omtrent det samme. Du har vel en ekstra hdmi-inngang eller noe. ^^

 

Jupp, men tror det er litt bedre bilde og høytalere også! In your face! :p

 

Edit: Og Toman85, jeg har faktisk sammenlignet SD og HD. Klarte ikke se noen forskjell. SD var kanskje bittelitt skarpere på noen spill. :p

 

Om du ikke ser forskjell mellom SD og HD så er det virkelig på tide med briller.

Lenke til kommentar

Sitter med en Lg Lcd HDtv, men den forsvinner mest sannsynelig til helgen.

Og da blir det innkjøp av 40" full Hd :dribble: .

Men sliter litt med å bestemme meg for hvilken...

Vil egentlig ikke bruke så utrolig mye penger, så har sett på Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD.

Noen som har den? eller vet om den funker bra til Ps3 og Blu-ray^^?

Er det en WOW forskjell på kvalitet om man går opp noen tusen til en annen?

 

Kom med forslag! :thumbup:

Lenke til kommentar
hva er forskjellen på HDTV og FULL HDTV?

En HD-Ready TV leverer kun 720p nativ oppløsning, og FullHD gir 1080p, noe mange PS3-spill støtter. Mange sier man ikke merker forskjellen før du kommer over 70", men det er som diskusjonen om PS3 og X360...

 

Mange? Det er vel snakk om 2-3 titler både på 360 og PS3. Tydelig mange blir lurt av alt dette.

 

Om det det ikke er så mange spill i 1080p native oppløsnin, så er Blu-ray/HD DVD filmer 1080p i alle fall, så sitter man med en PS3 eller en Xbox 360 med HD DVD spiller, så kommer 1080p til sin rett på en 1080p TV/projektor. Ellers vil det nok komme flere spill etterhvert i 1080p native oppløsning også. Men hvis man er film interessert så er det et godt argument for å kjøpe 1080p tv/oppløsning (Full HD).

 

Og til Liquidant - hvis man ikke ser forskjell på 1080p og 720p før man kommer opp i 70 tommers størrelse så sitter man uhyggelig langt i fra skjermen. Avstanden er også med i ligningen her.

 

Og meg? Full HD 1080p projektor selvsagt. Og sitter fa... så nærme. :) (Pluss en par 720p HD Ready TV'er og da, 40 og 42 tommer) Men spiller stort sett kun på projektoren - samt brukes til film (nesten mest det i perioder).

Lenke til kommentar
aha. da har jeg en 20" fullHDTV. men den funker som pc skjerm også =)

 

Full HD, altså 1080p, har en oppløsning på 1920x1080. Jeg har i hvert fall aldri kommet over en 20" skjerm med så høy oppløsning, hvis vi ser bort ifra laptops så klart. 20" skjermer har vanligvis en oppløsning på 1680x1050...

 

 

vel nå er ikke jeg en allviter på dette ommrådet men, kan spille Guildwars på max oppløsning 1920x1200 på denne 20" som jeg har. bruker også HDMI kabel fra PS3en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...