Gå til innhold

– Totalt villedende – igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et merklig abo, man blir jo truet til å være småforbruker av mobilen da prisen går opp til 0,80 etter 120 min. Ergo storforbruker holder seg unna. En vanlig bruker som velger dette abo får de ikke inn penger i det hele tatt, hvor er butikken.

 

Så hva er en vanlig bruker nå egentlig?

 

Selv har jeg også OneCall Faktura, og jeg tenker lite over hva slags abonnement jeg har når jeg bruker telefonen; mao. jeg bruker telefonen når jeg vil/må. Jeg klarer fint å bruke opp gratis-kvoten, men ender likevel bare opp på gjennomsnittlig 50 kr i måneden med abonnementet.

 

Jeg trodde bare jeg var en vanlig bruker så... Føler meg ihvertfall ikke som en småforbruker. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå jeg er en vanlig bruker og jeg ligger også under 50 kr mnd hos onecall. Hvis jeg hadde hatt telenor så hadde ikke det dekket månedsavgiften engang. MTU har for øvrig et abonnement som er enda mer gratis enn onecall sitt, i tillegg til at de har et utrolig tilbud til storbrukere. Det er mange grunner til å forlate telenor. Men de har en del trofaste kunder som mener at telenor er best på ett eller annet, så de overlever nok :)

Lenke til kommentar

det er enkelt å komme over det som er gratis hos Onecall, og derfor tjener de penger.

 

i tillegg til telefondelen, så surfer jeg litt på internett over Edge. det koster 5,- pr mb, så der får de også litt inn (med mindre jeg har tilgang på wi-fi i stedet).

 

og så er det jo mms (for de som synes det er stas), og så er det når man benytter telefon i utlandet.... joda, det er klart pengene ruller inn.

Lenke til kommentar
Patetisk av Telenor. Håper inderlig de får en real straff for dette og ikke bare kampanjen fjernet. Dette er tross alt andre gangen de bryter reglene.

Ikke regler, men norsk lov faktisk. Det er en vesentlig forskjell. ;)

 

Tja. Hadde jeg kunnet tjener mer penger hadde jeg lett gjort slikt telenor har gjort.

Da regner jeg med du heller ikke har noe i mot å selge hjemmebrent og heroin til fjortenåringer, selge tyvegods og slå ned en gammel dame i ny og ne for å tømme pengepungen hennes. Eller er det bare deler av det norske lovverket du ikke bryr deg om?

 

Dette er i tillegg andre gang på kort tid, og det burde og føre med seg noen konsekvenser imo.

Jeg kom til å tenke på noe: Hvor mange ganger må man bryte loven for å bli kalt kriminell gjenganger eller vanekriminell?

Lenke til kommentar
Patetisk av Telenor. Håper inderlig de får en real straff for dette og ikke bare kampanjen fjernet. Dette er tross alt andre gangen de bryter reglene.

Helt klart at dette burde få følger, men hvorfor er det først når det er Telenor som gjør noe slikt at folk reagerer?

Chess, for å nevne en av mange, har hatt tilsvarende og ulovlige stunts over flere år og det er kun få ganger dette blir stoppet.

Så selv en tv-reklame som fortalte at Chess hadde det eneste abo. som med sekundtaksering flere uker etter at Tele2 kom med sitt (som kom dagen etter Chess sitt).

Lenke til kommentar
Helt klart at dette burde få følger, men hvorfor er det først når det er Telenor som gjør noe slikt at folk reagerer?

Det er ikke riktig at det bare blir reagert mot Telenor, hverken av folket eller av myndighetene. Ulovlig markedsføring er selvsagt noe man bør slå likt ned på uansett firmanavn. Prinsippet om likhet for loven følges så vidt jeg vet bra.

 

Jeg tror det er snakk om hyppighet og sånn i tillegg til at de begår kriminelle handlinger. De tbrukes vel helst om folk som er inne et par ganger i året eller oftere for småkriminalitet som nasking/tjuveri etc.

Et par ganger i året? Da kvalifiserer vel Telenors to kriminelle handlinger på bare 1,5 måneder også for å være vanekriminell adferd. Og kriminell gjenganger blir man jo faktisk den dagen man gjør sin andre kriminelle handling. (Da er man kriminell igjen) Morsomt. Da kan jeg med rette kalle Telenor for vanekriminell og kriminell gjenganger :) hehe

Lenke til kommentar
Håpar at Telenor snart får forbod mot all reklame etter så mange svindelforsøk.

 

Dei er vel berre misunnelege på at Onecall veks så fort, fordi kundane faktisk kan ringe gratis der, og derfor har dei lov til å bruke det eksklusive ordet "gratis".

 

Sidan T€l€nor ikkje godtek å levere tenester som er gratis, så kan vi satse på at Telenor mobil forsvinn frå privatmarknaden innan 10 år, fordi dei vil oppleve hard konkurranse av gratis tenestar.

 

Man ringer da ikke GRATIS med onecall heller...de annonserer med følgende, helt gratis ringeminutter..men det er da begrenset til 120 minutter pr mnd...utover det koster det 0.80øre pr minutt..

samme greia som telenor fri120...bare at onecall flesker til med å fjerne bindingstiden og månedespris.. :thumbup:

 

Har selv anskaffet meg nummer hos dem...så får se hvor lenge det varer...

Lenke til kommentar
Patetisk av Telenor. Håper inderlig de får en real straff for dette og ikke bare kampanjen fjernet. Dette er tross alt andre gangen de bryter reglene.

Helt klart at dette burde få følger, men hvorfor er det først når det er Telenor som gjør noe slikt at folk reagerer?

Chess, for å nevne en av mange, har hatt tilsvarende og ulovlige stunts over flere år og det er kun få ganger dette blir stoppet.

Så selv en tv-reklame som fortalte at Chess hadde det eneste abo. som med sekundtaksering flere uker etter at Tele2 kom med sitt (som kom dagen etter Chess sitt).

 

Det kan jo kanskje ha noe med at chess faktisk ikke var KLAR over at tele2 hadde tilsvarende abo...har erfart tidligere på feks hvitevarekurs, at leverandører faktisk ikke er klar over en konkurrents produkt. var ett tilfelle med at leverandør x, hevdet at frontglasset på deres komfyrer var de eneste på markedet som kun hadde en temperatur på 45 grader..mens leverandør y, også hevdet dette..

 

så, det kan jo være uvitenhet som skyldes dette...uten at jeg skal si det for sikkert..:p

Lenke til kommentar
Man ringer da ikke GRATIS med onecall heller...

Jo visst gjør man det. Så lenge du ikke bruker mer enn 120 min per måned ringer du GRATIS. OneCall har mange kunder som aldri har fått en eneste faktura fra dem, selv om de har vært kunder i mange måneder. Med andre ord er OneCall abonnementet GRATIS for disse kundene.

 

de annonserer med følgende, helt gratis ringeminutter..

Og det stemmer jo også. Du får jo faktisk gratis ringeminutter. 120 av dem faktisk... P.g.a. at de hverken har månedspris, minstefaktura eller oppstartsavgift på samtalene står de i sin fulle rett til å bruke ordet "gratis" om ringeminuttene sine.

 

Ble selv OneCall kunde for ca 2 måneder siden og fakturaer har jeg sett lite av...

Lenke til kommentar
Patetisk av Telenor. Håper inderlig de får en real straff for dette og ikke bare kampanjen fjernet. Dette er tross alt andre gangen de bryter reglene.

Helt klart at dette burde få følger, men hvorfor er det først når det er Telenor som gjør noe slikt at folk reagerer?

Chess, for å nevne en av mange, har hatt tilsvarende og ulovlige stunts over flere år og det er kun få ganger dette blir stoppet.

Så selv en tv-reklame som fortalte at Chess hadde det eneste abo. som med sekundtaksering flere uker etter at Tele2 kom med sitt (som kom dagen etter Chess sitt).

 

Det kan jo kanskje ha noe med at chess faktisk ikke var KLAR over at tele2 hadde tilsvarende abo...har erfart tidligere på feks hvitevarekurs, at leverandører faktisk ikke er klar over en konkurrents produkt. var ett tilfelle med at leverandør x, hevdet at frontglasset på deres komfyrer var de eneste på markedet som kun hadde en temperatur på 45 grader..mens leverandør y, også hevdet dette..

 

så, det kan jo være uvitenhet som skyldes dette...uten at jeg skal si det for sikkert..:p

Ja, det er jo fullt mulig, men det blir ikke mer lovlig av den grunn.

De må jo undersøke og bygge under sin egen påstand. Ikke si i etterkant at vi ikke hadde fått med oss det.

Er det noe Chess garantert fikk vite dagen etter sitt abo. ble lansert, så var det nok at Tele2 lanserte abonnementer Uno. ;)

Lenke til kommentar
Man ringer da ikke GRATIS med onecall heller...

Jo visst gjør man det. Så lenge du ikke bruker mer enn 120 min per måned ringer du GRATIS. OneCall har mange kunder som aldri har fått en eneste faktura fra dem, selv om de har vært kunder i mange måneder. Med andre ord er OneCall abonnementet GRATIS for disse kundene.

 

de annonserer med følgende, helt gratis ringeminutter..

Og det stemmer jo også. Du får jo faktisk gratis ringeminutter. 120 av dem faktisk... P.g.a. at de hverken har månedspris, minstefaktura eller oppstartsavgift på samtalene står de i sin fulle rett til å bruke ordet "gratis" om ringeminuttene sine.

 

Ble selv OneCall kunde for ca 2 måneder siden og fakturaer har jeg sett lite av...

 

Gaaahh... :rofl: selvsagt^^, tenkte overhodet ikke på den:p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Håpar at Telenor snart får forbod mot all reklame etter så mange svindelforsøk.

 

Dei er vel berre misunnelege på at Onecall veks så fort, fordi kundane faktisk kan ringe gratis der, og derfor har dei lov til å bruke det eksklusive ordet "gratis".

 

Sidan T€l€nor ikkje godtek å levere tenester som er gratis, så kan vi satse på at Telenor mobil forsvinn frå privatmarknaden innan 10 år, fordi dei vil oppleve hard konkurranse av gratis tenestar.

 

Fortell meg gjerne hvordan Telenor kan matche et slikt tilbud når de må betale en større del av minuttprisen når noen ringer fra Telenor til en annen operatør til nettopp denne andre operatøren pga. konkurranse/teletilsynet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...