Gå til innhold

Kanskje den beste Aprilspøken i år!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Statkraft sin var genial men den mest geniale aprilspøken hadde et telefonselskap i Australia for mange herrens år siden.

 

De sendte ut varsel, 1 April, til alle sine abonenter, at de måtte legge telefonrørerene sine i en plastpose for de skulle blåse støv ut av linjene. De måtte avblåse spøken via TV sending for de ble nedringen av mennesker som lurte på om de måtte bruke spesialpose.

Lenke til kommentar
Når jeg så den til Statkraft tenkte jeg jippi, da fadde vi funnet en perfekt energikilde

 

For dumt å spøke om sånt syns jeg, gir folk falske håp

Eller lærer folk å være kildekritisk. Ville et fysisk gjennombrudd som dette blitt demonstrert for første gang i en TV-reklame? Det var vel klinkende klart at det var en aprilsnarr dersom man tenkte seg litt om.

Lenke til kommentar
Statkraft sin var genial men den mest geniale aprilspøken hadde et telefonselskap i Australia for mange herrens år siden.

 

De sendte ut varsel, 1 April, til alle sine abonenter, at de måtte legge telefonrørerene sine i en plastpose for de skulle blåse støv ut av linjene. De måtte avblåse spøken via TV sending for de ble nedringen av mennesker som lurte på om de måtte bruke spesialpose.

 

Haha, det finnes altså så mange nedstøvede personer altså :p Den der var jo episk bra da :wee:

Lenke til kommentar
Statkraft sin var lett å gjennomskue, fange energi fra stjernene? Den var drøy

 

Genialt at så mange gikk på Battlefield 3-spøken :D

 

Haha, må innrømme at jeg gikk på statkraft sin, når jeg så den.

Hadde ingen anelse om hvilken dag det var, og om jeg hadde visst det, så hadde jeg aldri gjettet at dem hadde spandert nok penger på dette til å sende den i reklamerpauser på TV2.

Eneste jeg synes var litt merkelig var at dem brydde seg å si at japanerene ikke hadde fått det til. :p

Vi er ganske langt unna å vite alt om energi og har en god del igjen å finne ut, for å si det slik.

Når Nikolaj Tesla eksperimenterte med å sende vekselstrøm tvers over hele USA for hundre år siden, hadde han ett kraft-tap på 2%, det beste dagens forskerer klarer er 15% krafttap på samme strekning.

 

Noen som vet om noen skikkelig god Tesla-bøker, kunne godt tenkt meg å lese om mere om han.

Da han hadde endel veldig kontroversielle uttalelser, bl.a. spådde han feminismens fremtog, og han nevnte også at kvinner hadde bedre forutsetninger enn menn i skoleverket, og masse andre slike ting, som vi ser stemmer i dag. Noe som er ganske utrolig med tanke på når han levde. :-/

Lenke til kommentar

Hehe den i australia var jo litt artig. Men må bare si at sola (solenergi) er jo en stjerne. Så hvis man tenker litt, så var greia med den statkraft reklamen ganske gammel :p

 

I Hamar for mange herrens år siden ble det skrevet i avisen at vinmonopolet i Hamar skulle legges ned med umiddelbar virkning. Og pga. streik blandt transportørene måtte de gi bort øl og vin til de som ville ha, resten måtte kastes. Stod folk i en flere hundre meter lang kø med bøtter og trillebårer o.l. som ville ha med seg alkohol hjem :p

Lenke til kommentar
I Hamar for mange herrens år siden ble det skrevet i avisen at vinmonopolet i Hamar skulle legges ned med umiddelbar virkning. Og pga. streik blandt transportørene måtte de gi bort øl og vin til de som ville ha, resten måtte kastes. Stod folk i en flere hundre meter lang kø med bøtter og trillebårer o.l. som ville ha med seg alkohol hjem :p

 

Haha. Det skjedde i Oslo også. Vinmonopolet skulle gi gratis vin til alle, og folk møtte opp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...