Gå til innhold

AprilFest 2008 – RandiA – April i nærmijøet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aha likte siste bilde, i SH ! :) Pent ! =)

Takk for det,har merket at det er litt preferanser her ja, på svart/hvitt, så jeg skiftet ut dagens iris i farger, til Eranthis konvertert. (Men vanligvis foretrekker jeg å forevige min plantesamling in natura :!: )

RandiA

Lenke til kommentar
Dette tålte bildet. Ble litt friskere.

Tom

Ja, det var "grensen", men jeg skulle slette det innlegget og legge det siste sv/hv inn i stedet for det første, men her går det ikke å slette sitt innlegg slik det gjør på Leseforumet mitt...(og midt i en "operasjon" i dag, sviktet serveren for Forumet, det skjedde to ganger, vet ikke om det var bare hos meg....)

RandiA

Lenke til kommentar

Dag 8 - 8.April

 

Hepatica nobilis

 

post-92574-1207652310_thumb.jpg

 

Hepatica nobilis 'Rubra Plena', rødveis-knoppene er bristeferdige. Disse knoppene er faktisk mindre enn 1cm i diameter foreløpig.

 

Tv: 1/30

Av: 8

ISO: 400

Canon EF 50mm f.2,5 macro

 

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Enig. Det som jeg også ser at at knoppene er muligens litt utbrente på det lyseste. Men det kan like gjerne være skjermen min ...

Tom

Kan nok være det ja, Tom at jeg har lysnet litt og "kontrastet" litt, er ikke sånn "utbrent" på originalen. Men det er heller ikke helt lett, på sånt småttiser, helt nedi jorda, å ligge på kne i våt "gjørme-plen" og håndholde kamera rolig, :!: ..men jeg merker da at det hjelper med øving.

RandiA

Lenke til kommentar
Har du erstattet bakgrunnen med sort ? Kan se slik ut; særlig rundt bladene nede til venstre.

Det kommer kanskje et bilde til av samme blomst når den har åpnet seg ?

Tom

Ja, jeg jukset litt denne gangen..."sortet" ut bakgrunnen, var så mye uro rundt. Kaldt om dagene, det går litt tregt med våren akkurat nå, men tar vel bilde av en åpenn anemone om ikke altfor lenge.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...