Gå til innhold

AprilFest 2008 – RandiA – April i nærmijøet


Anbefalte innlegg

Ja, det er croppet veldig mye, jeg fokuserte på "spissen" av tulipanen, det er veldig små knopper på denne. Dessuten var det håndholdt. Burde vel kanskje hatt mindre blenderåpning og slik fått et større parti i fokus?

Men som sagt fikk jeg ikke prøvd så mange alternativer for skjermen gikk mørk....

Vet ikke om denne er bedre:

post-92574-1208556811_thumb.jpg

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gror godt i hagen din :)

 

Jeg likte fredagsbildet selv om det er kornet og ikke helt skarpt. Fine rene linjer og fine farger.

 

Dagens blomst er vel egentlig skarp, men det ser ut som om du har skarpet opp litt for mye i bildebehandlingen. Hvis du ser rundt kantene på kronbladene så er det som om det er en "halo" rundt de.

 

1/25s som lukkertid er vel i det lengste laget for en 50mm, men du har kanskje støtte av et eller annet slag ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Dag 20 - 20.April

 

Muscari – (Perleblomst)

post-92574-1208719386_thumb.jpg

 

Ikke så oppfinnsomt, det blir en blomst i macro hver dag… :nei: ja, ja…det skulle være en førstegangs trening med dette objektivet så. Har ikke brukt det før.

 

Tv: 1/80

Av: 4

ISO: 200

Canon EF 50mm f.2,5 macro

 

RandiA

Lenke til kommentar
Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.

Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter?

da vil du få forstørrelse 1:1.

Står litt om det her

Det var et godt forslag Petteram; Jeg merer å ha lest at med konverteren, så vil objektivet oppføre seg mer som en 70mm. Absolutt noe å tenke på.

 

Tom

Lenke til kommentar
Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.

Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter?

da vil du få forstørrelse 1:1.

Står litt om det her

Det var et godt forslag Petteram; Jeg merer å ha lest at med konverteren, så vil objektivet oppføre seg mer som en 70mm. Absolutt noe å tenke på.

 

Tom

 

Ser den kan skaffes her

 

Den ble visstnok laget spesielt for 2.5 macro linsa...

Lenke til kommentar
Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.

Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter?

da vil du få forstørrelse 1:1.

Litt for trang? Mener du at jeg har klippet for mye? Eller? Er ikke det macro objektivet mitt godt nok? Har ikke hørt om sånn converter- hva kan bli annerledes med det da i forhold til bare objektivet jeg har? Kommer enda nærmere innpå?....frister meg igjen nå gutter... :ermm:

RandiA

Lenke til kommentar
Dette var en av de bedre. Kanskje litt trang.

Har du vurdert å kjøpe Canon sin life-size Converter?

da vil du få forstørrelse 1:1.

Litt for trang? Mener du at jeg har klippet for mye? Eller? Er ikke det macro objektivet mitt godt nok? Har ikke hørt om sånn converter- hva kan bli annerledes med det da i forhold til bare objektivet jeg har? Kommer enda nærmere innpå?....frister meg igjen nå gutter... :ermm:

RandiA

 

Det jeg har lest om det objektivet er at det er sylskarpt og sterkt undervurdert.

Med konverteren vil du komme enda nærmere. "Ekte" macro skal være 1:1, mens objektivet i seg selv "bare" gir deg 1:2

 

Ang. bildet så er det ørlite trangt på sidene. Ville gjerne sett hele belgen på de blomstene.

Bortsett fra det er det veldig bra.

 

Edit: At jeg ikke nevner at det er "kornet" er fordi jeg synes det passer perfekt!

Endret av Petteram
Lenke til kommentar
Ser den kan skaffes her

 

Den ble visstnok laget spesielt for 2.5 macro linsa...

Jøss, den var dyrere enn jeg trodde.

 

Randi, med denne så kan du ta bilde i forholdet 1:1, da vil 1mm av motivet dekke sensoren. Slik det er nå, så dekker 2mm av motivet 1mm av sensoren. Med andre ord du kommer en del nærmere. Jeg vet ikke hvor mye bruk du har for det.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dag 21 - 21.April

 

Scilla siberica

 

post-92574-1208785328_thumb.jpg

 

Strever fortsatt med fokuset ja, her har jeg det på den midterste blomsten. (Men nå er i hvert fall Canon Life Size Converter bestilt. Rekker ikke bruke den på April-festen da, men blir nok mye bruk for den.. :yes: )

 

Tv: 1/800

Av: 4,5

ISO: 200

Canon EF 50mm f.2,5 macro

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...