Gå til innhold

Brus og Whiskey


Anbefalte innlegg

Bare et ord: Blasfemi. At folk kan finne på å bruke brus oppi whiskey'n sier jo sitt om de folka. De kaster jo bort masse peng på å kjøpe denne edle varen når de bruker blandevann oppi den. Hvis det er isbiter, så kan det til nød gå. Men Whiskey skal helst drikkes bart, kun Whiskey og

INTET ANNET..

 

Hvis dere vil drikke dere kølfulle, som jeg mistenker er hovedsaken når dere bruker blandevann, så kan dere liksågodt kjøpe heimlaga sterkognitti. Dere blir like fulle/fullere, og ødelegger ikke god kjøpvare i prosessen.

Endret av Budoshi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JD er ikke whiskey på samme måte som andre sorter. Den bruker en helt annen fremstillingsmetode som heter Sour Mash.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sour_mash

 

Derfor smaker den annerledes enn andre whiskyer. Jeg er enig, whiskey skal ikke blandes, isbiter vanner også ut smaken syns jeg så den blir sånn tam. Når blandevann er nødvendig, er det bare for å skjule smak man ikke liker. Da kan man likegodt drikke heimbrent, ja.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri sløst en god single-malt ved å blande den med noe annet. Men, sitter man med en kjip blend som ikke er noe å rope hurra for, så ser jeg ikke noe galt i å bruke den til å mikse drinker med.

 

Blends med litt søthet eller bourbon hadde jeg gått for. Å mikse drinker med skotske single-malts som f.eks. Laphroaig er helligbrøde og hadde sikkert smakt høgg uansett.

Lenke til kommentar

Jeg er en whiskyelsker god som noen, men ser ingen grunn til å holde noe hellig. Hvis noen klarer å lage en god whiskydrink med Jack (ja, JD er whiskey da den ikke oppfyller kravene til bourbon) eller noe annet skvip som ikke er bra nok til å drikkes bart, så værsågod, og jeg tar meg gjerne en sup selv. For meg er whisky en ren kosedrikk, og jeg drikker meg nesten aldri full på det. I hvert fall ikke mine egne kostbare dråper, de drikker jeg bare og uten isbiter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...