Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MTU er et STORT kosern. De eier både mobil-kjedene Telebutikken og KlartSvar, bredbåndsleverandørene MTU-Link og Combitel. I tillegg produserer de eget utstyr til mobiltelefoner. De er en av norges ledende mobilforhandler-kjeder og med gode resultater. De er med andre ord meget kapitalsterke og de kommer ikke til å bli "feid av banen" som mange andre operatører har blitt i løpet av de siste årene.

 

Det at MTU lanserer et billig mobilabonement, er bare starten på en revolusjon innen mobil. Er du fremdeles i tvil?

 

Jeg har Netcom som operatør i dag, men det er ikke lenge... Jeg har jobbet noen år i bransjen og sett utviklingen til MTU som konsern og disse vet hva de driver med. Jeg skal definitivt bytte til MTU!

Lenke til kommentar

Jeg gikk også over til mtu den 28ende... Har hatt noen problemer med sms, slik som endel andre her inne, men har også fått en litt irriterende klikkelyd i samtalene mine... men får vente og se... Er en "ny bedrift" med noen barnesykdommer, gir de litt tid, og går det ikke over så er det tilbake til tele2 tipper jeg...

Lenke til kommentar

Virker som om MTU har hatt mye av de samme problemene som One Call, at de ikke har hatt tilstrekkelig kapasitet ved kundeservice når de plutselig har fått så mange nye kunder. Både Network Norway og MTU vil nok jobbe mer med det videre, da de satser stort på å øke deres markedsandel ifra Netcom og Telenor.

Lenke til kommentar
MTU er et STORT kosern. De eier både mobil-kjedene Telebutikken og KlartSvar, bredbåndsleverandørene MTU-Link og Combitel. I tillegg produserer de eget utstyr til mobiltelefoner. De er en av norges ledende mobilforhandler-kjeder og med gode resultater. De er med andre ord meget kapitalsterke og de kommer ikke til å bli "feid av banen" som mange andre operatører har blitt i løpet av de siste årene.

 

Det at MTU lanserer et billig mobilabonement, er bare starten på en revolusjon innen mobil. Er du fremdeles i tvil?

 

Jeg har Netcom som operatør i dag, men det er ikke lenge... Jeg har jobbet noen år i bransjen og sett utviklingen til MTU som konsern og disse vet hva de driver med. Jeg skal definitivt bytte til MTU!

 

Viral marketing much?

Lenke til kommentar
Bestilte en tid før påske portering av mitt trofaste privatnummer fra Telenor til MTU iom. at det er et uslåelig tilbud med god dekning.

 

Mottok for noen dager siden "velkomstpakke" med SIM-kort og PIN/PUK.

 

Portering var satt til å skulle skje i dag tidlig, men dette har de tydeligvis ikke greid å få til. Telefonen min er nå død, og om noen forsøker å ringe meg, kommer det lyder som fra en faksmaskin/modem i andre enden.

 

Tenkte at dette må kunne løse seg med en telefon til MTU, men når jeg prøver 02688 får jeg opptattsignal (har prøvd en times tid)!

 

Må si jeg ble meget skeptisk nå, og vurderer nesten retrett til den gamle statsmonopolisten allerede.

 

Edit: skrivefeil

 

Samboeren min fikk melding om at portering skulle skje på fredag 28. Mars kl 08:00 .... for å si det sånn, det har ikke vært noen "silkemyk" overgang fra NetCom(!) :no:

 

Her følger noen punkter som beskriver MTU, sett fra vår opplevelse;

 

1. Uriktig informasjon vedr portering; portering foregikk 10 timer senere enn hva forventet. :mad:

 

2. Sms -er kommer ikke frem; Hun har mottatt ca 15 sms fra MTU hvor det står noe om "leverte sms'r" men det stemmer overhodet ikke(!) :hrm: og forøvrig så kan hun heller ikke sende sms'r :cry:

 

3. Generelt ustabilt nett; Mobil tlf hennes hopper fra Telenor -nett til et lokalt by -nett fra dere, i tide og utide, noe som skaper død forbindelse under nettbyttene. :nei:

 

4. Kundeservicen har vært bedrøvelig siden dag 1; opp til 30 min ventetid fra nr 6 i køen, nedetid på tlf sentralen deres, og generelt lite opplysende / usanne "feilmeldinger" fra automatiserte innlegg. :hmm:

 

 

Dette ble altså et rimelig kortvarig kundeforhold :innocent: ... styr unna frem til de har orden på sakene :thumbup:

Lenke til kommentar
MTU er et STORT kosern. De eier både mobil-kjedene Telebutikken og KlartSvar, bredbåndsleverandørene MTU-Link og Combitel. I tillegg produserer de eget utstyr til mobiltelefoner. De er en av norges ledende mobilforhandler-kjeder og med gode resultater. De er med andre ord meget kapitalsterke og de kommer ikke til å bli "feid av banen" som mange andre operatører har blitt i løpet av de siste årene.

 

Det at MTU lanserer et billig mobilabonement, er bare starten på en revolusjon innen mobil. Er du fremdeles i tvil?

 

Jeg har Netcom som operatør i dag, men det er ikke lenge... Jeg har jobbet noen år i bransjen og sett utviklingen til MTU som konsern og disse vet hva de driver med. Jeg skal definitivt bytte til MTU!

 

Enig at MTU er stort konsern.. De har holdt på lenge i bransjen.. Men dog ikke som operatør. De er kun del eier av Comhouse som igjen eier Telebutikken og Klart Svar.. NetCom eier 40% av Comhouse.. MTU-Link eksisterer ikke lenger, og Combitel er blitt en del av MTU Telecom..

Men de er genialte på tilbehør til telefon og pc...

Men klart at MTU har hatt litt mer pågang en forventet.. Det jeg synes er noget dumt er at vi som jobber med MTU har hele tiden vist at dette er et "soft-lansering" og at noe trøbbel burde påregnes.. Dette er grunnen til at vi i Telebutikken venter på at alt er på plass til vi tilbyr det til kundene..

 

Samme skjedde med Nextgentel.. det ble store for fort... og hadde virkelig trøbbel i starten.. men er nå en meget god bredbåndsleverandør..

 

Vell.. for og komme til saken.. MTU kommer til og bli bra.. Og de trenger og få juling får og lære.. Men ambefaler MTU på det sterkeste.. For de er kommet for og bli..

Lenke til kommentar

Da var SIM-kortet mitt aktivert. Ringe ser ut til og virke greit. Har dekning gjennon Telenor for øyeblikket. Sendte SMS til; OneCall, Netcom og Telenor. Meldingen til OneCall kom ikke frem.

 

Message for +47TELENOR has been delivered on 20080401 at 105832

 

Message for +47NETCOM has been delivered on 20080401 at 105143

 

Message for +47ONCEALL has been deleted on 2080401 at 105130 Reason: unknown subscriber
Lenke til kommentar
Da var SIM-kortet mitt aktivert. Ringe ser ut til og virke greit. Har dekning gjennon Telenor for øyeblikket. Sendte SMS til; OneCall, Netcom og Telenor. Meldingen til OneCall kom ikke frem.

 

Message for +47TELENOR has been delivered on 20080401 at 105832

 

Message for +47NETCOM has been delivered on 20080401 at 105143

 

Message for +47ONCEALL has been deleted on 2080401 at 105130 Reason: unknown subscriber

 

Kan du motta meldinger?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har MTU idag på min mobil og det fungerer veldig bra !

det eneste som er et lite problem er at jeg ikke får sendt/motatt sms fra tele2 kunder!

Men har ikke så mange venner som er der. Dem aller fleste jeg kjenner har gått over til MTU!

 

Dette med at det er en gutteroms bedrift er vel egentlig en ganske stor overdrivelse. MTU gruppen eier jo Telebutikken og Klart-Svar kjeden i Norge. Pluss at dem har nå kjøpt opp Preus fotokjede som skal bli bygd om til Telebutikker! Det er jo et stort konsern med over 800 ansatte. Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Og dette med at dere klager på at dere ikke får sendt sms en liten stund.. ja ta og ring da. Det er jo tross alt gratis og ringe til alle mobil operatører og fast telefoner i Norge!

Lenke til kommentar
MTU er et STORT kosern...

Viral marketing much?

 

Tenkte jeg også. 4 poster og skriver det samme i flere tråder. Jeg tror ihvertfall vi kan si at vedkommende ikke er objektiv, hvis det ikke er en robot :p

 

Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Hvis du kun finner positive ting så har du ikke gravd særlig dypt. MTU er som du sier litt større enn bare teledelen. Men teledelen har så definitivt ikke bare positiv historie.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
MTU er et STORT kosern...

Viral marketing much?

 

Tenkte jeg også. 4 poster og skriver det samme i flere tråder. Jeg tror ihvertfall vi kan si at vedkommende ikke er objektiv, hvis det ikke er en robot :p

 

Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Hvis du kun finner positive ting så har du ikke gravd særlig dypt. MTU er som du sier litt større enn bare teledelen. Men teledelen har så definitivt ikke bare positiv historie.

 

 

Kan du da gi noen exempler på de negative delene ? ? ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...