Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Dette er det største møkkaselskap jeg noen gang har opplevd..

Har ikke fått sendt/mottat sms siden fredag.. og enda ikke

fått noen god forklaring på når dette vil bli fikset opp i.

 

Har bestillt overflytting til Telenor.. men må ha MTU i

noen uker.. eller er det mulig å komme seg ut av selskapet kjappere?

Takk for tips..

 

Fraråder på det sterkeste alle om å melde seg inn i MTU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som overhode har noe informasjon om hva feilen med SMS skyldes, og hva som er rettetiden? Hvordan kan et slikt problem ta så lang tid å løse?!

 

På nettsidene deres står det at GPRS, MMS osv skal bli klart i dag, men setter stor tvil til den informasjonen.. Mobilnettet i Stavanger skulle også komme opp, men det ser heller ikke ut til å skje. Endrer ikke denne situasjonen seg svært raskt (og til det positive) nå bestiller jeg portering over til ny operatør om kort tid. Dette holder bare ikke. Makan til dårlig selskap..

 

Fraråder ALLE å bestille abonnement hos MTU.

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar

Litt seint å dømme det heeelt nedenom enda da...men mangelen på informasjon her gjør et skikkelig, direkte svakt inntrykk! Kunde-"servicen" demmes oppfordrer jo til å legge på og smøre tålmodigheten enda mer! For meg er den på tur og renne over...eller ut!

Lenke til kommentar

Ja, de burde lagt ut mye mer informasjon på nettsidene sine. Driftsmeldingen de har ute gir alt for lite informasjon.

 

Det som er betenkelig er at driftsmeldingen deres sist ble endret 19.mars, altså lenge før den store massen med folk ble portert over til dem på fredag. Hvorfor portere over folk når de vet at det vil skape trøbbel for alle sammen?

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar

Har også gått over til MTU(uuuuuu) på fredag.

Begynner å bli rimelig lei nå, kan ikke motta sms å i tillegg er det en rekke nr jeg ikke kan ringe. f.eks 03100 som er gjensidige forsikring, men er å en rekke vanlige 8-siffrede nr. jeg ikke kan ringe. Ingen andre som har dette problemet?

 

Å så lurte jeg på om noen av dere vet om hvilke rettigheter vi som kunder har med hensyn til betaling når ikke abonementet fungerer?

Jeg kommer vertfall ikke til å godta å betale full pris på ett abonement som ikke fungerer som det skal.

Lenke til kommentar

Ikke engang kundeservicen fungerer,

får kun "standard"-mail som svar ved henvendelse per e-post.

 

Oppfordrer alle til snarest å komme seg ut av MTU.

 

De kunne i det minste ha kommet med en skikkelig forklaring på nettsiden om hva som egentlig foregår, og ikke det vissvasset om at "sms meldinger til enkelte kunder ikke kommer frem"!

 

Jeg er temmelig forbanna akkurat nå.

Endret av anselmo
Lenke til kommentar
Dette er vell grunnen til at jeg alltid venter ei stund før jeg bytter til en nyoppstartet operatør. Greit å se an at alt går for seg som det skal, er skeptisk av natur. Uansett synd å høre at det har vært så mye starttrøbbel.

 

Jeg og er alltid skeptisk til ferske operatører. Blir alltid litt rot i oppstarten, spesielt når de har slengt ut tilbud om fastpris og gratise ringeminutter før de har alt klart ;)

 

Derfor jeg har bestilt meg et Fri abonnoment i første omgang for å prøve ut MTU som teleoperatør.

Flytter ikke over "hoved" nummeret mitt før ting er på plass. :)

 

edit:skrive fiel.

Endret av jadz
Lenke til kommentar

Mail jeg har fått fra MTU:

 

Kjære MTU mobil bruker

 

Den 3. mars 2008 åpnet MTU eget mobilnett. Forventningene våre var store, etter å ha brukt masse penger og tid på å klargjøre for det 3dje mobilnettet i Norge. Gleden var stor over at du og flere tusen andre valgte oss som din mobiltilbyder, og det før vi har vært i drift 1 mnd.

 

Første i Europa

 

Som første mobiloperatør i Europa lanserte MTU ekte fastpris på mobil. For 398,- kan du ringe så mye du vil. Analytikere fra hele Skandinavia har konkludert med at vi med dette endret på fremtidens mobilkonkurranse. MTU har de siste 30 årene forsøkt å knytte seriøsitet og kvalitet til alt vi gjør, noe vi også har planer om i tiden fremover.

 

MMS/GPRS og Voicemail

 

Vi hadde håpet å kunne åpne for MMS/GPRS og voicemail den 1. april, men på grunn av noen problemer hos vår underleverandør blir vi nødt for å utsette åpningen av dette til 18. april. Jeg håper imidlertid at deler av disse tjenestene kommer på plass tidligere.

 

Tvilling sim

 

Det er med glede vi kan opplyse om at vi jobber for åpning av dette innen sommeren 2008. Priser og vilkår kommer på www.mtu.no

 

Driftsproblemer

 

Fredag 28/3 opplevde vi noe som må betegnes som en teleoperatørs mareritt. Vi hadde en feil på mobilplattformen som bidro til at samtaler ikke kom frem der de skulle. Jeg er utrolig lei meg for de problemer vi har påført deg. Vi som jobber i MTU tok dette selvfølgelig seriøst og i løpet av kvelden og natt til lørdag 29/3 var dirigeringen av samtaler ordnet opp i.

 

Våre ingeniører har også avdekket svakheter ved at vi ikke klarer å sende eller motta SMS til Network Norway, OneCall, Tele2 og Ventelo. Dette er imidlertid noe vi løser raskt, og feilen skal være rettet innen søndag 6. april.

 

Jeg beklager dette på det aller sterkeste og lover at vi jobber kontinuerlig med å løse de feil som måtte oppstå.

 

Avregning for Mars

 

Vi skulle normalt ha fakturert for mars trafikk nå i april. Jeg har imidlertid besluttet å droppe dette for mars. Det betyr at vi ikke kommer til å belaste deg for noe av din mobilbruk for mars. (både vanlig trafikk og trafikk til spesialnr og utland, inkl sms)

 

Jeg håper du fortsatt har tillitt til MTU og at vi skal kunne levere deg et produkt som står i stil med dine forventninger. Jeg og mitt team gjør i hvert fall vårt for at du skal bli fornøyd.

 

Med vennlig hilsen

 

MTU

 

***

Adm dir

Endret av KVTL
Fjernet navn
Lenke til kommentar

Bra at MTU viser ansvar og informerer samt kompenserer (til en viss grad) for problemene. Kudos!

 

Jeg har forøvrig ikke kunnet sende sms idag med mitt onecall-abonnement. Og min mor har hatt samme problemet. Så det er tydeligvis ikke bare MTU som kan snuble :)

 

Driftsmeldinger fra onecall:

Problemer med å sende SMS

Onsdag 02.04.2008 kl 14:20:

 

På grunn av en feil i nettet er det øyeblikket problemer med å sende SMS for våre mobilkunder. Feilretting pågår. Feilen ventes rettet i løpet av kort tid.

 

Dekningsproblemer i Sør-Rogaland og Oppdal

Onsdag 02.04.2008 kl 10:40:

 

Det er for øyeblikket dekningsproblemer i Sør-Rogaland. Områder som er berørt er Egersund, Lund, Hå, Tonstad, deler av Sandnes, Sokndal og Gjesdal. I tillegg er det dekningsproblemer i Oppdal.

Feilretting pågår. Retttid er foreløpig ukjent.

 

Problemer med å sende sms for kontantkunder med nytt simkort

Onsdag 02.04.2008 kl 10:40:

 

Kontant-kunder med nytt simkort kan oppleve problemer med å sende SMS. Feilretting pågår, men rettetid er ukjent. Kunder som er rammet, bes avvente situasjonen og forsøke SMS-sending senere.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Godt å se at MTU nå har uttalt seg litt mer om problemene, og håper inderlig de klarer å rette feilene i løpet av de kommende dagene. Har gått inn for å gi dem en sjanse, men jeg holder ikke ut lenge om feilene ikke blir løst i løpet av rimelig kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...