Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Så MTU forsetter egentlig bare det Teletopia startet på ca 3 år siden?

 

Noen som vet hvordan det gikk med dem den gang?

 

Les artikkelen her:

 

 

Teletopias nye landsdekkende mobilabonnement innebærer at du kan ringe så mye du vil for 350 kroner i måneden. Hvis du bor i Oslo, vel og merke.

 

Silje Gomnæs, 2. sep. 2005 21:31

Oppdatert: 3. sep. 2005 01:32

 

Den lille mobiloperatøren Teletopia har kun basestasjoner i Oslo. Hittil har det også betydd at kun Oslo-beboere har kunnet benytte seg av Teletopias abonnementer.

 

I dag kunne VG melde at operatøren endelig, etter lange forhandlinger, har fått i stand en roaming-avtale med Telenor. Det betyr at fra nå av kan alle landets mobilbrukere anskaffe seg abonnement fra Teletopia.

 

Sammen med roaming-avtalen lanserer selskapets sjef, Robert Hercz, et nytt abonnement.

 

Abonnementet heter Unlimited, og innebærer at du betaler en fast avgift på 349 kroner i måneden.

 

Rimelig SMS til byfolket

For dette beløpet kan du ringe så mye du vil til fasttelefoner og andre mobiltelefoner som benytter Teletopias nett, uten at det koster deg noe ekstra.

 

Likevel er og blir nok Teletopia en operatør for hovedstadens borgere.

 

Skal du ringe utenfor Teletopias nett, betaler du ingen ting de første 5 timene per måned. Etter dette må du ut med en startavgift på 59 øre og en minuttpris på 99 øre.

 

SMS er også langt billigere hvis du holder deg innenfor Teletopias egne basestasjoner. Der koster én SMS 29 øre. Hvis du sender SMS til noen som ikke benytter Teletopias nett, stiger prisen til 43 øre per stykk.

 

Når det gjelder MMS, ligger Teletopias Unlimited på linje med for eksempel Chess, som også har 1,99 kroner i stykkpris for sine multimediameldinger. Denne prisen gjelder uansett om du sender MMS innenfor Teletopias nett eller ikke.

 

Forøvrig er WAP og MobilData via GPRS kostnadsfritt inntil videre.

 

Med Teletopias inntreden på det landsdekkende markedet, blir kampen om kundene enda sterkere. Forhåpentligvis vil det også føre til mer pressede priser.

 

Les artikkelen her.

 

 

 

edit: la inn spoiler på artikkel..

Endret av jadz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
i tillegg er det en rekke nr jeg ikke kan ringe. f.eks 03100 som er gjensidige forsikring,

Skal du bare være glad for. Det koster kr 3,74 i minuttet.

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se om MTU klarer å fikse problemene i morgen slik som de har lovet. Har ikke den store troen, men jeg går med på å bli positivt overrasket om de faktisk klarer det.

 

Det begynner å bli ganske frustrerende å ikke kunne benytte seg av SMS.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg 99% sikker på at problemet ikke er fikset innen morgendagen slik de har lovet.

Sitter med inntrykk av at det hele virker meget useriøst.

 

Jeg har selvfølgelig portert over til et annet mobilabb. allerede..

....har minimal tillit til MTU. etter dette.

Lenke til kommentar
Jeg føler meg 99% sikker på at problemet ikke er fikset innen morgendagen slik de har lovet.

Sitter med inntrykk av at det hele virker meget useriøst.

 

Jeg har selvfølgelig portert over til et annet mobilabb. allerede..

....har minimal tillit til MTU. etter dette.

 

Må innrømme at jeg har bestillt meg et annet abbonement jeg og. Dette lovet i alle fall ikke godt...

Lenke til kommentar
i tillegg er det en rekke nr jeg ikke kan ringe. f.eks 03100 som er gjensidige forsikring,

Skal du bare være glad for. Det koster kr 3,74 i minuttet.

 

Hva med å ringe gratis istedet ?

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?...amp;x=0&y=0

 

Eller går inn på hjemmesiden og letet etter,

kontakte oss fra utlandet. I stede for 03100 kan du bruke 91503100

https://www.gjensidige.no/forsikring/intern...mp;WT.svl=lenke

Lenke til kommentar
har sms problemene eller noen av de andre problemene løst seg for noe av dere i dag?

 

Ovehodet ikke!

 

har bestilt MTU 28/3 venter på korte nå.. :| amolle86 har du også MTU? Noen andre har MTU? gi tilbakemelding om SMS problemene....

 

Ja, har også MTU, er noe av det verste abonnementet jeg har hatt noen gang, ikke kan jeg motta meldinger å det er noen nr jeg ikke kan sende til heller, men på toppen av det hele er det en rekke nr jeg ikke kan ringe ut til. kan absolutt ikke annbefales ennå vertall.

Lenke til kommentar
Problemene relatert til SMS har ikke blitt løst. Merket meg faktisk noen ekstra problemer i dag. Merker meg at jeg i skrivende stund har problemer med å ringe ut.

 

Et slikt problem hadde jeg for noen år siden da jeg porterte fra Telenor til NetCom. Problemet var at jeg kunne ikke ringe til eller bli ring til fra Tele2 kunder. Telenor ville ikke gjøre noe da jeg porterte vekk fra dem, NetCom ville ikke gjøre noe siden problemet ikke var hos dem og Tele2 ville ikke gjøre noe da jeg ikke var kunde hos dem.

 

Løsningen på problemet mitt var å få en Tele2 kunde å melde feilen da han ikke kunne ringe meg. Hele feilen var Tele2 som ikke hadde fått med seg porteringen og dermed prøvde å rute trafikken til Telenor.

 

Om det er noen som ikke har fått med seg at MTU har blitt en operatør og dermed ikke har rutet om trafikken etter dere har portert.... hvem vet, bare noen spekulasjoner basert på mine erfaringer rundt portering.

 

Skal sies at dette var i 2002 - 2003 engang, så mye har nok skjedd på porteringsfronten siden da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...