Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Bestilte en tid før påske portering av mitt trofaste privatnummer fra Telenor til MTU iom. at det er et uslåelig tilbud med god dekning.

 

Mottok for noen dager siden "velkomstpakke" med SIM-kort og PIN/PUK.

 

Portering var satt til å skulle skje i dag tidlig, men dette har de tydeligvis ikke greid å få til. Telefonen min er nå død, og om noen forsøker å ringe meg, kommer det lyder som fra en faksmaskin/modem i andre enden.

 

Tenkte at dette må kunne løse seg med en telefon til MTU, men når jeg prøver 02688 får jeg opptattsignal (har prøvd en times tid)!

 

Må si jeg ble meget skeptisk nå, og vurderer nesten retrett til den gamle statsmonopolisten allerede.

 

Edit: skrivefeil

Endret av PureTamil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

Jeg skulle goså bli portert i dag. Fikk beskjed om MTU hadde litt problemer, tydeligvis idag som er den STORE dagen for portering. Jeg la mobilen hjemme for å gå ut å spise lunch, når jeg nå kom tilbake og startet moben på ny virker det. Jeg er i Telenors nett, da de ikke har skrudd på sitt eget i Bergen. Har ringt 2 samtaler, sendt 1 sms, og mottatt 1 sms og 1 samtale. Virker bra til nå!

 

Har du (Trådstarter) kommet i gang?

 

--thomas

Lenke til kommentar
I all rettferdighet må det sies at jeg nå har fått signal (Telenor). Vet ikke om ting virker som de skal enda dog.

 

Fortsatt opptattsignal hos kundeservice hos dem, er det min fasttelefon det er noe galt med?

 

Neida...ikke bare hos deg. Funker ikke for meg heller! Kom igjennom tidligere idag da..ved et par anledninger. Virker som om det er kapasiteten de står på.

Lenke til kommentar

Jeg skulle også ha portering i dag, fikk en sms i går om at mitt nye abb skulle fungere kl 0835 i dag tidlig. Befinner meg for tiden i malta, og får bare no service når jeg prøver å benytte det nye simkortet fra MTU. Her i malta er det to operatører, GoMobile og Vodaphone, får ikke koblet til noen av disse nettverkene.

 

Mitt gamle Tele2 simkort har sluttet å fungere, ingen kan ringe meg eller sende sms, jeg kan heller ikke sende sms - men jeg kan derimot ringe andre personer med det gamle simkortet mitt..

 

Kommer hverken frem til telefonsupporten dems og får heller ikke svar på email, men som auto-svar når jeg sender email ser jeg provoserende nok at de klarer å få med følgende i mailen:

 

Tittel: VIKTIG! Nytt abbonement

Department: Kundeservice

Priority: Lav

Status: Åpen

 

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Når noen ringer meg får de bare beskjed om at nummeret ikke er i bruk!

Endret av clark
Lenke til kommentar

Å befinne seg i utlandet på porteringsdagen er ikkje noko sjakktrekk.

Når jobben gjekk frå ventelo til Netcom så blei det sendt ut mail om nokon kom til å vere i utlandet på den datoen. Viss ein gjorde det måtte ein ta kontakt med IT og flytta porteringsdatoen for det nummeret då det var garantert at ein ville bli ståande utan telefondekning.

 

Så eg trur uavhengig av operatør så er det ikkje mulig å aktivere nytt sim når telefonen er i utlandet.

Lenke til kommentar
Er det noen andre som får den irriterende leveringsbekreftelsen?

 

Jepp! Håper den ikke koster noe ekstra.

Finner du en måte å slå den av, post den her!

 

--thomas

 

Slå på leveringsbekreftelse på telefonen din, send en melding, slå deretter av leveringsbekreftelse.

 

Du får en melding frå meldingssentralen om at du bare får bekreftelse dersom du ber om det.

 

mvh

Kyrre

Lenke til kommentar
Er det noen andre som får den irriterende leveringsbekreftelsen?

 

Jepp! Håper den ikke koster noe ekstra.

Finner du en måte å slå den av, post den her!

 

--thomas

 

Slå på leveringsbekreftelse på telefonen din, send en melding, slå deretter av leveringsbekreftelse.

 

Du får en melding frå meldingssentralen om at du bare får bekreftelse dersom du ber om det.

 

mvh

Kyrre

 

Nydelig! Overnevnte metode fungerer glimrende. Takker!

Lenke til kommentar

Da jeg bodde i Sverige porterte jeg fra Telenor til NetCom. Da porteringen til NetCom var gjort, slo jeg på NetCom kortet i Sverige og jeg fikk dekning. En til sak å nevne er at mitt Telenor nummer hadde blitt registrert på det svenske nettet før jeg bytta til mitt svenske kort.

Lenke til kommentar
Her også. Ingen sms inn eller ut!

 

Forbanna ubrulikge greier, på mandag ringer jeg og skal ha avslag på abonomangsprisen, for jeg betaler ikke full pris for en tjeneste som ikke fungerer som den SKAL!

 

De må da snart klare å fikse dette? Suger å ikke kunne sende sms en hel helg?

Lenke til kommentar

Det drøyeste vil jeg likevel si er følgende når det gjelder fakturering av nye kunder;

 

Hvordan fakturer MTU månedsavgifter og inklusive tjenester?

 

Månedsavgifter og inklusive tjenester som tale, sms og MMS beregnes på basis av hele måneder fra den 1. i måneden til utgangen.

 

I oppstartsmåneden for nye kunder og i avslutningsmåned for kunder som har sagt opp beregnes dette imidlertid på basis av perioden som man har hatt aktivt abonnement.

 

Det vil si at er du ny kunde den 20. mars må du betale månedavgift for de 11 siste dager. Likeledes er det slik at har du et abonnement med inklusive tjenester er antallet inklusive avhengig av hvor lang periode du er aktiv i måneden. Blir du for eksempel kunde på "MTU Fri" den 20. mars vil du få de inklusive minutter for de siste 11 dager, dvs 142 minutter delt på 31 dager i en måned ganget med de 11 dager igjen; totalt ca 50 minutter.

 

Ubenyttet inklusive tjenester overføres ikke til neste måned.

 

(Link til siden det står er http://www.mtu.no/category.php?categoryID=273)

 

Og samtidig porterer de over en hel haug med kunder 28. mars istedet for å vente til begynnelsen av april. Slik at man blir fakturert 398 kroner for 4 dager. Håper simkortet mitt IKKE blir aktivt før ETTER 1. april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...