C-Style Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg fikk tilsendt noe info på mail i dag om hvordan det blir ang. de 3 dagene head start, vi som har bestillt CE skal få. Så jeg tar å paster hele mailen her for de som er interessert. Det var ikke helt sånn jeg regnet med at det ble ihvertfall. Viktig oppdatering om 3-day Head Start på Age of Conan Funcom har dessverre ikke hatt det helt klart hvordan de skal administrere det annonserte 3-dagers forspranget som kunder som forhåndsbestiller spillet vil få, men dette er nå klart: Dere vil IKKE få det fysiske produktet til den 20. mai. De som har forhåndsbestilt vil derimot få tilsendt en pre-order kode, ved hjelp av denne får dere valget om dere ønsker å laste ned spillet (15GB) 6 dager før release, for så å spille det 3 dager før release. Denne nedlastede utgaven av spillet vil ikke fungere etter release, man må så installere det fysiske spillet for å spille videre etter release, men man vil selvsagt kunne ta med seg karakteren sin videre fra forhåndsspillingen. Funcom har også tillagt det å laste ned det valgfrie 3-dagers forspranget en kostnad på 5? (ca 40 kroner) som man betaler via kredittkort når man laster ned spillet. Denne summen gir også 10 dagers spilletid, slik at man i realiteten får disse kronene tilbake. Pre-order kodene vil ankomme oss i løpet av de første par ukene etter påske, og vi sender disse ut med en gang. Disse gir tilgang til både mount, 'The Inventory Belt' og 3-dagers valgfritt forsprang. Dette er informasjonen vi har fått fra Funcom, så vi må bare konstatere at slik blir det. Er noe uklart så er det bare å spørre. Dette gjelder altså for hele Norge, og er ikke annerledes hos andre steder. Vennlig hilsen GAMEZONE Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Bare 15 GB? for 40 kr? Som må avinstalleres 3 dager senere.. Gratulerer, en virkelig snedig og god løsning. Har selv forhåndsbestillt Collectors edt, men temmelig usikker på om disse 3 dagemne er verdt det. Eller hvem prøver jeg å lure, nærmere release sitter jeg vel og tenner bål under modemet for å få det til å gå fortere.. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Dette suger no jævlig for oss som bestilte hos ebgames, siden vi ikke måtte oppgi noen email adresse. Hvordan i all verden har de tenkt å løse dette da? Lenke til kommentar
JV Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Synd. Trodde vi ville få spillet "fysisk" innen den 20. Har egentlig funnet ut av dette tidligere da jeg har lest det på andre forum, men greit å få det bekreftet på norsk også Spørs vel om jeg blir å laste ned ja. Tror jeg tar fri den 20. gitt Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Av alle mulig løsninger så er denne av de dårligste. Hvis jeg først kan laste ned klienten, så ønsker jeg ikke å måtte installere spillet flere ganger. Dette er tungvindt og unødvendig, kan det være noe pirat frykt som leder til en slik elendig løsning ? Skjønner ikke hvorfor boksen ikke kan sendes ut slik at man kan ta det i bruk fra den 20.05 (eller hvilken dato det blir til slutt). Ser ingen god grunn til at man skulle måtte betale for å laste ned klienten, men når det gir ekstra spilletid så er vel det ett greit plaster på såret. Hvis de pengene går til å sørge for nok båndbredde til alle som ønsker å laste ned, så er det vel kanskje greit. Men det er ikke forspranget som gjorde at jeg bestilte CE, så får se hva jeg gidder når jeg kommer så langt. Blir ikke overrasket hvis jeg laster det ned så fort jeg får mulighet, det er noe med den nysgjerrigheten Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Dette suger no jævlig for oss som bestilte hos ebgames, siden vi ikke måtte oppgi noen email adresse. Hvordan i all verden har de tenkt å løse dette da? Dette lurer jeg også på. Alt jeg skrev ned var navn og telefonnummer. Skal de ringe rundt til alle som har kjøpt og be om mailadressen? Høres ikke særlig sannsynlig ut, men jeg blir - om ikke sur - så hvertfall rimelig irritert dersom jeg ikke får 3 dagers forsprang (spesielt hvis "alle" andre får). Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Samme her, hadde vært irriterende men ikke verdens undergang, men det er nok ikke værre enn å ringe til ebgames. Så ordner de det sikkert. ihvertfall det som er planen. Men venter litt å hører hva Spillorakelet sier om dette, siden han har bedre kunnskap om hvordan ebgames fungerer enn de fleste Burde vi ringe inn Spilloraklet? Eller vil dette ordne seg av seg selv? Endret 26. mars 2008 av kvitrafn Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg fikk tilsendt noe info på mail i dag om hvordan det blir ang. de 3 dagene head start, vi som har bestillt CE skal få. Så jeg tar å paster hele mailen her for de som er interessert. Det var ikke helt sånn jeg regnet med at det ble ihvertfall. Viktig oppdatering om 3-day Head Start på Age of Conan Funcom har dessverre ikke hatt det helt klart hvordan de skal administrere det annonserte 3-dagers forspranget som kunder som forhåndsbestiller spillet vil få, men dette er nå klart: Dere vil IKKE få det fysiske produktet til den 20. mai. De som har forhåndsbestilt vil derimot få tilsendt en pre-order kode, ved hjelp av denne får dere valget om dere ønsker å laste ned spillet (15GB) 6 dager før release, for så å spille det 3 dager før release. Denne nedlastede utgaven av spillet vil ikke fungere etter release, man må så installere det fysiske spillet for å spille videre etter release, men man vil selvsagt kunne ta med seg karakteren sin videre fra forhåndsspillingen. Funcom har også tillagt det å laste ned det valgfrie 3-dagers forspranget en kostnad på 5? (ca 40 kroner) som man betaler via kredittkort når man laster ned spillet. Denne summen gir også 10 dagers spilletid, slik at man i realiteten får disse kronene tilbake. Pre-order kodene vil ankomme oss i løpet av de første par ukene etter påske, og vi sender disse ut med en gang. Disse gir tilgang til både mount, 'The Inventory Belt' og 3-dagers valgfritt forsprang. Dette er informasjonen vi har fått fra Funcom, så vi må bare konstatere at slik blir det. Er noe uklart så er det bare å spørre. Dette gjelder altså for hele Norge, og er ikke annerledes hos andre steder. Vennlig hilsen GAMEZONE Hvordan forholder dem seg til flere kopier i samme bestilling? Siden en kompis av meg har bestill for hele vennegjengen . Vil han da få alle kodene tilsendt sin konto? Lenke til kommentar
C-Style Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Det burde ikke være noe stort problem for de, å få sendt alle kodene til samme mail adresse. Det som kan bli spennende å se, er hvordan Funcom kommer til å takle alle brukernes som skal laste ned 15gb samtidig. Det krever vel litt båndbredde for å si det sånn. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Kan jo håpe at de har vett nok til å gjøre en torrent ut av det. Uansett høres opplegget jalla ut - og som kvitrafn sa, EBGames har ikke mailen min. Lenke til kommentar
-=Svin=- Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Blei litt skuffa nå, selv om ikke 3 dagers forspranget var hovedgrunnen til at jeg bestillte CE. Funcom kunnne fint ha klart og sent ut CE-boksen med alt innholdet 2o. Er tross alt bare 3 dager før butikkene starter å selge den. Lukter litt hurtigløsning av Funcom her, fy fy. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg har bestillt AoC CE, men det er bare ventet 36 stk til den 20 mai.. Er det mulig at jeg ikke får bestillingen min om det ikke er flere igjen? eller vil de få flere? Bestillte fra komplett.no nå nettopp. Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Dette suger no jævlig for oss som bestilte hos ebgames, siden vi ikke måtte oppgi noen email adresse. Hvordan i all verden har de tenkt å løse dette da? Får svare her også da... Vanlige butikker vil selvsagt også få disse kodene. Siden mail ikke er registrert så må man enten hente koden i butikken hvor man har forhåndsbestilt eller få den opplest over telefon/sms. Tungvint måte å gjøre det på virker det som men vil nok tro det er en god grunn til dette valget. Pengene man må betale for å få lastet ned gir visst også noen dager videre spilling etter release også så man får det igjen i spilletid. Hvorfor spille må slettet før det innstalerers igjen skjønner jeg ikke helt. Mest sannsynelig så spiller man disse 3 dagene på beta servere og beta kode av spillet mens det man får på release dagen er en ferdig "kode" av spillet. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Dette suger no jævlig for oss som bestilte hos ebgames, siden vi ikke måtte oppgi noen email adresse. Hvordan i all verden har de tenkt å løse dette da? Får svare her også da... Vanlige butikker vil selvsagt også få disse kodene. Siden mail ikke er registrert så må man enten hente koden i butikken hvor man har forhåndsbestilt eller få den opplest over telefon/sms. Tungvint måte å gjøre det på virker det som men vil nok tro det er en god grunn til dette valget. Pengene man må betale for å få lastet ned gir visst også noen dager videre spilling etter release også så man får det igjen i spilletid. Hvorfor spille må slettet før det innstalerers igjen skjønner jeg ikke helt. Mest sannsynelig så spiller man disse 3 dagene på beta servere og beta kode av spillet mens det man får på release dagen er en ferdig "kode" av spillet. Okei, høres greit nok ut. Kunne du kanskje skrevet i denne eller den andre posten når dere får inn disse kodene? Hadde vært utrolig hjelpsomt, så slipper jeg og andre og ta en tur litt for tidlig. Eventuelt, kunne det vært mulig å ringe ned til den lokale butikken, har jo kviteringen rett forann meg og kundenr osv? Men de kodene er sikkert forseglede, så da hjelper det sikkert ikke noe med tlf:) Uansett, godt å ha ebgames folk på forumet Edit: leste det andre svaret nå. Nice, tlf support. Genialt. Takk. Endret 26. mars 2008 av kvitrafn Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Vi har ikke fått noe info rundt dette enda men regner med at vi får kodene samtidig som nettbutikkene gjør. Regner med at vi får info rundt dette iløpet av kort tid. Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Nå vet jeg ikke helt hvordan dette skal organiseres, men å få spille Beta i 3 dager før release virker noe meningsløst. Hadde regnet med at jeg skulle få levlet i 3 dager før andre slapp til.. Ville jo fått en myk (mykere) start på serverene også.. Uansett, var ikke derfor jeg gikk for Coll. edt, Drinking cape FTW!! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Nå vet jeg ikke helt hvordan dette skal organiseres,men å få spille Beta i 3 dager før release virker noe meningsløst. Hadde regnet med at jeg skulle få levlet i 3 dager før andre slapp til.. Ville jo fått en myk (mykere) start på serverene også.. Uansett, var ikke derfor jeg gikk for Coll. edt, Drinking cape FTW!! Blir jo ikke akkurat beta, siden spillet for lengst har vært i pressa og sendt ut til alle verdens kanter. Du vil kanskje mangle 1 patch fra fulle versjon eller noe. Uansett så får man jo levlet 3dager før mange andre slipper til, og man får med seg charen videre til den kontoen man legger inn senere. Så er nok verdt det, KANSKJE. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Orker vel ikke å laste ned en 15 GB klient for å spille det i 3 dager, før klienten må avinstalleres og installeres igjen. Håpløst prosjekt de har kommet opp med. Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 "Orker ikke laste ned" Må dere fysisk gjøre noe slitsomt for å laste ned disse Gigabyta? Har dere kanskje et hamsterhjul dere løper i for å skaffe strømmen som trengs? ;-) Nedlastinga starter jo 3 dager før man får spillt så det er jo bare å la nedlastinga gå i bakgrunn over natten/dagen. Ser ikke det store problemet her jeg altså.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Vel, jeg brukte ikke setningen "orker ikke" fordi jeg er lat, men fordi jeg synes det er et unødvendig system. Det blir ikke noe fysisk aktivitet for meg å laste det ned, men for å laste ned bare for å spille 3 dager før, + at man må avinstallere når man får Age of Conan fysisk, blir for dumt. Mener nå jeg. Mulig andre synes det er er skikkelig bra system, og elsker hvordan det er satt opp, men ikke jeg. Og det er ikke alle som har så altfor rå linje, og det kan derfor ta mange dager å laste ned en 15 GB klient. Jeg er ikke en av de. Endret 26. mars 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå