Gå til innhold

Utrolig billig på ebay - hvorfor? F.eks batterier


Anbefalte innlegg

På den andre side så er det jo positivt at selgeren jeg kjøpte av ikke står omtalt på den siden

 

...

 

Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe Gillette på nettauksjoner verken i norge eller utlandet. I værste fall er kvaliteten på linje med engangs-høvler eller enda dårligere

 

Ikke jeg heller.. Et barberblad holder tross alt til haugevis av barberinger og det er derfor null problem å betale 150 eller 200 for den saks skyld om det er snakk om "ordentlig vare" :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte en mail til selger av barberbladene og spurte om de virkelig var ekte, og sendte også en link til fakeblades.com.

Fikk dette svaret tilbake, som ikke akkurat er betryggende:

hi,

hi,all items we sale is NEW not USE, just we ship it without packing, we just use some plastic protect them only, if you don't like this item , we will refund the money to you. please reply me ASAP,

thanks very much

 

bestselling888

 

Og her er hva de reklamerer for:

 

#

 

3 PACKETS: EACH CONTAIN 8 POWER BLADES - THATS 24 POWER BLADES IN TOTAL!!

#

 

All are new in original packs unopened. Are all originals and not fakes. Fits all Fusion razor handles

 

Problemet er at jeg vant to auksjoner fra denne typen. En på 16 blader (ca 150 kroner) og en på 24 blader (ca 220 kroner). Den på 16 blader hadde jeg allerede betalt for før denne tråden, og er blitt sendt allerede. Så de pengene regner jeg som tapt.

Den neste auksjonen på 24 blader som jeg vant i natt, kommer jeg ikke til å betale. Så får jeg se hva som skjer. Har selvsagt sendt selger en mail ang dette.

 

Vet jo ikke om de er falske, men det høres mer og mer tvilsomt ut siden de ikke engang kommer i pakker.

Lenke til kommentar
Mye å spare på falske ting som det aller meste er.

Er selv veldig fornøyd med 2 stk. batterier til mitt Canon EOS 30D. De kostet meg ca. 70 kr. og kapasiteten er minst like god som det originale. :)

 

Er mindre bekymret for batteriene da de også selges av norske nettbutikker. Men barberblader er jo greit at ikke er dårlig kvalitet da. Fungerer de like bra er det jo greit, men tviler på at de gjør det.

 

Har selv brukt uoriginale batterier til Nikon D70 kameraet mitt uten problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har selv handlet på Ebay i flere år og det har gått med noen 1000,- ja og det er mye falske varer ja, minnekort, mobiltelefon deksler (tenker ikke på sånne telefoner med utskiftbare, men hele chassiset, taster inkludert) vesker, batterier osv...

 

Og så har du jo den teite frakten da, det er dette de tjener på, for eksempel kjøp en betal 60,- i frakt 2 og betal 55,- ekstra i frakt, dette er helt horribelt og noe jeg som regel bruker å styre unna, det finnes selvfølgelig selgere som ikke gjør dette, det er også en del personer som er kun ute etter pengene dine og ikke vil gi deg noe vare, dette har jeg ikke selv vært ute for.

 

Når jeg handler på Ebay så ser jeg etter karakterer, antall solgte gjennstander og om selger har "Paypal's buyer protection" da er du sikkret opp til 2000$

Lenke til kommentar

ToolHaus - nyttig verktøy for å finne negativ/nøytral feedback på eBay-selgere.

 

Har selv tenkt på å bestille barberblader, da prisene der er sinnsykt lave i forhold til her hjemme. Noen som har erfaringer her inne, og funnet genuine selgere? Har selv plukket ut en del som jeg trodde var ekte, inntil man tar et søk med Toolhaus-verktøyet som viser at en del klager på uorginale produkter. Ganske utrolig, med tanke på at mange selgere har 99% positiv tilbakemelding og flere tusen salg bak seg. Sikkert mange som har blitt lurt.

 

Redigert: Her er noen guider på hvordan man sjekker om bladene er genuine.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Jeg har gjennom årene kjøpt flere pakker med barberblader på ebay. Har fått ekte blad med bra kvalitet hver gang, så dette er ikke no stort problem. Mine har dog vært innpakket i orginal emballasje.

 

Jeg har også handlet en del oppladbare batterier der, mye av dem kan du styre langt unna, ett battery som er en gjenganger på ebay er noen som er sølvfargede og blå i enden, og noen som er grønne. Disse kommer fra hongkong/kina, og er ikke verdt fem flate øre. De fleste virker ikke såpass at du kan lade dem en eneste gang, og resten stort sett dør etter en lading. Skikkelig jalla, styr langt unna de billig batteriene.

Lenke til kommentar

Det er nok ulovlig å kjøpe falske merkevarer. Men det er jo ikke snakk om toll lenger, det er bare på noen spesielle produkter som mat. Vanlige ting som elektronikk, musikk, film, bøker, foto++ er det ikke toll og snakke om, bare fortollingsgebyr på en 150-180kr.

 

Ang. lønninger i u.s.a så er det ikke så verst. Er nok noen jobber der folk blir utnytta men slik er det nå her også. Snakket med en trailersjåfør og han hadde 160,- timen(det var da dollarkursen var over 6kr ;) men han jobba jo og da 70-80timer i uka. Virker som det er mange som jobber veldig mange timer i uka i forhold til oss. Dama hans hadde en bedre betalt jobb med nesten 300,- i timen.

Lenke til kommentar
Det er nok ulovlig å kjøpe falske merkevarer. Men det er jo ikke snakk om toll lenger, det er bare på noen spesielle produkter som mat. Vanlige ting som elektronikk, musikk, film, bøker, foto++ er det ikke toll og snakke om, bare fortollingsgebyr på en 150-180kr.

 

Ang. lønninger i u.s.a så er det ikke så verst. Er nok noen jobber der folk blir utnytta men slik er det nå her også. Snakket med en trailersjåfør og han hadde 160,- timen(det var da dollarkursen var over 6kr ;) men han jobba jo og da 70-80timer i uka. Virker som det er mange som jobber veldig mange timer i uka i forhold til oss. Dama hans hadde en bedre betalt jobb med nesten 300,- i timen.

 

Så veldig bra betalt er det ikke der borte:

 

http://www.indeed.com/salary/Truck-Driver.html

 

Men husker godt når jeg var der borte for en 7 år siden, far til dama jeg var hos kjørte en Mitsubishi 3000GT ganske ny, tror han hadde betalt en rundt 120 000,- for den, skulle jeg ha kjøpt tilsvarende i Norge måtte jeg vel ha betalt en 400 000 - 500 000,- på det tidspunktet, så det er mye billigere der borte, ergo så trenger de ikke så mye lønn heller, så når amerikanerne klager over bensinpriser på rundt 4,- kr/l så er de i sin fulle rett, da det er dyrt for dem, når jeg sier til dem at det koster rundt 12,- her til lands så er det nesten som om de ikke tror meg, hehe :D

Lenke til kommentar
Er mindre bekymret for batteriene da de også selges av norske nettbutikker. Men barberblader er jo greit at ikke er dårlig kvalitet da. Fungerer de like bra er det jo greit, men tviler på at de gjør det.

 

Jeg ville i alle fall tatt det litt med ro under barberingen. Leste akuratt en artikkel, og innvendingen går bl.a. på sviktende kvalitet og fare for at skjærene løsner og "kutter av deg fjeset", worst-case scenario :p

 

http://www.south-ayrshire.gov.uk/news/2007/blades.htm

 

"The complainant claimed that fake Gillette Mach 3 razors were being sold which in his words ‘ripped the face of you when you shaved’. He went on to add that he ‘liked a bargain but that these blades were dangerous’ and asked us to take action".

 

Ser forøvrig på nettauksjonene at enkelte selgere hevder at deres barberblader er "ekte" (liksom i motsettning til hva konkurentene selger), men det er høyst tvilsomt. Et skarve nummerstempel på forpakningen er jo ikke vanskelig å trykke på. Man kan også få kjøpt Luis Vuiton vesker og Rolex/Omega klokker med inngraverte serienr. og flotte sertifikater, så denslags har de trening i for å si det sånn.

Lenke til kommentar
De batteriene du har kjøpt er i alle fall bare dritt. Har kjøpt de samme selv tidligere, AAA batteriene lekker syre når de lades.

 

Høres ikke bra ut i det hele tatt. Må selvsagt testes.... heldigvis kjøpte jeg kun 12 av de sølvfargete med blått på tuppen. Resten var et annet merke, men er jo ikke sikkert om de er noe bedre.

 

Er jo rart at de selgerne ikke får flere klager da, de selger jo åpenbart utrolig mange slike batterier og de selgerne jeg har kjøpt av har jo knapt negative tilbakemeldinger i det hele tatt.

Lenke til kommentar
De batteriene du har kjøpt er i alle fall bare dritt. Har kjøpt de samme selv tidligere, AAA batteriene lekker syre når de lades.

 

Høres ikke bra ut i det hele tatt. Må selvsagt testes.... heldigvis kjøpte jeg kun 12 av de sølvfargete med blått på tuppen. Resten var et annet merke, men er jo ikke sikkert om de er noe bedre.

 

Er jo rart at de selgerne ikke får flere klager da, de selger jo åpenbart utrolig mange slike batterier og de selgerne jeg har kjøpt av har jo knapt negative tilbakemeldinger i det hele tatt.

 

 

Det er svært mange som gir positive tilbakemeldinger uten å teste det de får, de er fornøyd når de får pakken og tenker ikke på å prøve produktene før de gir karakterer.

Lenke til kommentar

Ja da har selger gått med på at jeg ikke skal betale for bladene jeg vant på auksjonen. Selgeren: bestselling888 innrømmer at reklamen de har for bladene er falsk.

De skriver bl.a at bladene kommer i original pakninger og er garantert ekte. Etter gjentatte mailer får jeg til svar at bladene er nye (javel, ikke det jeg spurte om) og at de IKKE kommer i original pakninger likevel. De unngår å svare på at bladene er falske eller ikke, men vil ikke gi meg noen garanti på at bladene er ekte.

 

Siden jeg allerede hadde betalt for en pakke på 16 blader har jeg spurt om hva de vil gjøre med det. Har sagt rett ut at jeg vil gi de dårlig feedback hvis de ikke kommer i original pakninger og om bladene er falske.

 

Har også sendt en mail til ebay rundt dette, og får se hva de velger å gjøre.

 

Blir vel samme runde om det viser seg at batteriene jeg har kjøpt er så dårlige som folk her sier, eller om de skulle lekke batterisyre etc..... har sjekket en mengde tilbakemeldinger på de som selger batterier og mange sier at de er fornøyd med dem. Noen sier at noen batterier ikke fungerer som de skal, men at resten gjør det.

Kun et par tilbakemeldinger som direkte sier at batteriene er kjempe dårlige. Og jeg har lest gjennom tusenvis av tilbakemeldinger....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...