Gå til innhold

Utrolig billig på ebay - hvorfor? F.eks batterier


Anbefalte innlegg

Har de siste dagene bestilt en god del fra ebay.com, alt fra selgere med noen tusen salg og over 99.1% fornøyde kunder.

En ting jeg har lagt merke til at det meste er utrolig billig på ebay, spesielt når det gjelder batterier osv. Og med en lav dollar kurs så blir det jo enda billigere.

 

Men hvorfor er batterier så utrolig mye billigere i utlandet enn her hjemme? Har sjekket priser på en rekke nettbutikker i Norge og Danmark, og de fleste av dem selger uoriginale batterier. Likevel koster de jo skjorta i forhold til "butikker" på ebay.

 

Ikke bare er batterier billige, men jeg gikk tom for Gillette Fusion Power barberblader i dag, som jeg betaler ca 150 kroner for i butikken (4 stk = 37,5 per stk). Etter et kjapt søk på ebay, fant jeg ut at prisen per blad, med frakt hos anerkjente selgere var så lav som 9.75 kroner. Kjøpte 24 original blader i pakker for $35 + $10 i frakt.

 

Har "spart" ca 4000 kroner på å bruke ca 700 kroner. Alt i batterier og barberblader. For 700 kroner har jeg fått:

  • 12 x oppladbare AA batterier 2500mAh
  • 12 x oppladbare AA batterier 2600mAh
  • 24 x oppladbare AAA batterier 1000 mAh
  • 4 ekstra batterier til Samsung X820 telefonen min
  • 2 ekstra batterier til Canon Ixus 800is (1120mAh)
  • 50 stk CR2025 batterier
  • 24 stk Gillette Fusion Power barberblader

Her er full oversikt med hva jeg har betalt og spart

 

Hvorfor er dette så mye billigere. Det er greit at batteriene er uoriginale, men likevel så er produktene nesten 6 ganger dyrere i Norge, og da har jeg sjekker priser på uoriginale batterier, og ikke originale som ville vært enda dyrere.

 

Er det noen store bakdeler med å handle slike produkter på ebay, eller fra utlandet generelt, eller er det trygt?

Er det noen grunner til at jeg ikke skal fortsette å handle på ebay når jeg trenger noe tilsvarende?

 

Folk som har handlet tilsvarende produkter er velkomne til å dele sine erfaringer.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Garanti på kamera og telefon ryker vel ved bruk av uorginale batterier... bortsett fra det! Strålende, skal gjøre det samme :D

 

Men hvordan kan de vite om jeg har brukt uorginale batterier? Har jo orginale også, så skulle det skje noe er det jo bare å bytte om??? Om ikke ting smelter sammen da....

Lenke til kommentar
Aldri kjøpt noe på ebay, Hvordan betales det og hvordan ordnes frakt? Litt skeptisk til det egentlig- i og med det er fra utlandet, kan jo være mye rart da. :innocent:

 

Har kjøpt en del fra ebay i år, og kjøper du fra selgere med noen tusen salg, og som har 99++% fornøyde kunder så går det som oftes bra.

 

Du betaler med paypal stort sett på ebay (er gratis å skaffe seg), og du forskudds betaler varen før de sender den. Derfor er det lurt å handle fra de med mange salg og mange fornøyde kunder.

 

Av de tingene jeg har fått tidligere har det meste kommet innen et par uker fra USA og Hong Kong, og den eneste pakken som ble borte kom fra Ukraina og hadde blitt åpnet og tømt. Fikk da igjen pengene mine uten problemer.

 

Melkekartong: hehe, vet, men betalte jo nesten ingen ting for dem, så hvorfor ikke?? Gi bort noen til familie etc vet du, alltid folk som trenger oppladbare batterier.

Lenke til kommentar
Aldri kjøpt noe på ebay, Hvordan betales det og hvordan ordnes frakt? Litt skeptisk til det egentlig- i og med det er fra utlandet, kan jo være mye rart da. :innocent:

 

Har kjøpt en del fra ebay i år, og kjøper du fra selgere med noen tusen salg, og som har 99++% fornøyde kunder så går det som oftes bra.

 

Du betaler med paypal stort sett på ebay (er gratis å skaffe seg), og du forskudds betaler varen før de sender den. Derfor er det lurt å handle fra de med mange salg og mange fornøyde kunder.

 

Av de tingene jeg har fått tidligere har det meste kommet innen et par uker fra USA og Hong Kong, og den eneste pakken som ble borte kom fra Ukraina og hadde blitt åpnet og tømt. Fikk da igjen pengene mine uten problemer.

 

Melkekartong: hehe, vet, men betalte jo nesten ingen ting for dem, så hvorfor ikke?? Gi bort noen til familie etc vet du, alltid folk som trenger oppladbare batterier.

Kan du bestille flere ting samtidig?

 

Er vel så å si det samme som Qxl- bare større? Med bud/fastpris etc.

Lenke til kommentar

-SHARK-: en av bakdelene jeg ser er at hos de fleste kan du ikke bestille mer enn en ting om gangen (altså f.eks en ting kan være 24 barberblader). Noen sier at de gir deg rabatt på frakt om du kjøper flere ting fra samme selger, men rabatten er ofte ikke så veldig stor.

Og det kan faktisk lønne seg å ikke kombinere flere pakker, da total verdien blir over 200 kroner og du må betale moms + tollavgifter etc.

 

Det gjelder jo selvsagt bare på ting som koster under 200 kroner.

Lenke til kommentar
Fant denne siden jeg

http://www.fakeblades.com

 

Ser ut som at endel av bladesene ikke er orginale..

 

På den andre side så er det jo positivt at selgeren jeg kjøpte av ikke står omtalt på den siden, og at noen følger "nøye" med på dette her.

Kommer til å sjekke bladene mine når jeg får dem for å se om de er "fake" eller ikke.

 

Uansett, har eventuelt kastet bort noen kroner om de skulle vise seg å være falske og ikke fungere i det hele tatt. Så kjøper jeg ikke flere på ebay.... men den tid den sorg.

Lenke til kommentar
På den andre side så er det jo positivt at selgeren jeg kjøpte av ikke står omtalt på den siden

 

Er vel kanskje kun fordi man ikke rekker å "ta" alle

 

Selges i bøtter & spann fra Kina som > Wholesale

 

Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe Gillette på nettauksjoner verken i norge eller utlandet. I værste fall er kvaliteten på linje med engangs-høvler eller enda dårligere

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 4 pakker her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9299

 

Disse tror jeg faktisk skal være ekte tatt kommentarene på siden til betraktning.

De selger mye falske saker på slike sider, men det er jo lov til å bruke litt sunn fornuft også. For eksempel blir ting som er produsert i et "dyrt" land neppe noe særlig billigere av å ta seg en omvei gjennom Kina før det kommer hit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...