Gå til innhold

– Rockstar er hovedmålet


Anbefalte innlegg

hvis Ea får det til er GTA serien ferdig, er ikke snakk om kanskje...muligens...den er ferdig. 2-4 exp packs i mnd, bugs, elendig og kort gameplay. De tenker penger , ikke kvalitet. Gta 4 blir det siste spillet jeg kjøper...håper staben fra R* lager eget firma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjokkerende at Rockstar var hovedmålet, en ting er i alle fall sikkert, det var ikke for noe bordtennis simulator de åpner lommeboken! EA kommer ikke til å starte noe ny GTA V, de kommer til å melke den kua som IV er med en billion expansion packs før de gir forbrukerene fingeren etter den siste pakken og driter i hele spillet når de gir ut GTA V. Som selvsagt vil ha omtrent like mange bugs som det var exp pakker til IV. Noe som vil tvinge oss til å kjøpe 3-4 nye exp pakker for i det hele tatt å få ett spill som er nogenlunde spillbart... EA kan kunsten å melke, de er som ei mutert melke kjerring med parret med en over-ivrig blekksprut med ad-hd proppa med cola. :(:no::(

Lenke til kommentar
Og hadde det stått EA på merkelappen hadde vi kalt det mjølking. Ser ein bort frå dette er det fortsatt ca 1 spel i året.

 

Nuvel, flere av disse er samlepakker av spillene, noe som strengt tatt ikke kvalifiserer til melking, heller et tilbud til folk som ikke har spillene fra før.

Lenke til kommentar
Og hadde det stått EA på merkelappen hadde vi kalt det mjølking. Ser ein bort frå dette er det fortsatt ca 1 spel i året.

 

Det folk her snakker om er nye spill. Feks GTA 5(2009), GTA 6(2010) osv. Det kan ikke sammenlignes.

 

Eneste ordningen jeg synes er greit er om T2 får drive som før, noe jeg har liten tro på skal skje.

Lenke til kommentar
Eg heng fortsatt ikkje med. Utgjevingsraten er på ca. 1 spel i året, den same som folk frykter den skal vere viss EA skal ta over.

 

Forskjellen er at det er samlepakker men ikke noe nytt innhold. Tar vel i underkant av 2 år mellom GTA spillene, +/-. Det som er problemet med EA er alle ekspansjonspakkene de lager og gir ut i eningen. Se på f.eks The sim serien (Living Large, House party, Hot date, Vacation, Unleashed, Superstar og Making Magic). Alt dette kom ut på et span på vel 3 år. Dvs en ny ekspansjonspakke vær 5 månde. Se for deg en ekspansjonspakke til GTA vær 5 månde i 3 år, rimelig ødeleggende for en spilleserie som før har vært meget god.

 

Et annet eksempel er Need for Speed serien. Det første spillet kom ut i 1995. Frem til i dag er det kommet ut 15 Need for speed spill, vel 1 spill i året. Det samme gjelder Fifa serien, hvor det første kom i 1993 har man til nå fått 15 spill i den serien og.

 

I 2002 kom Battlefield 1942 etterfulgt av 2 ekspansjonspakker, utenfor EA den gang. I 2004 ble Dice kjøpt opp av EA. Etter 2004 er følgende Battlefield gitt ut (tidsperiode 4 år):

 

Battlefield Vietnam

Battlefield 2

Battlefield 2: Special forces

Battlefield 2: Euro force

Battlefield 2: Armored Fury

Battlefield 2: Modern combat

Battlefield 2142

Battlefield 2142: Northen strike

 

Med følgende under produsering:

 

Battlefield Bad company

Battlefield Heroes

 

Euro forces, armored fury og northen strike er ekstrainnhold eller "booster packs" som EA kaller det som de legger ut for kjøpt nedlasting.

 

Et annet eksempel er Medal of Honor serien. Dreamworks interactive laget det første spillet og ga det ut i 1999. I 2000 ble de kjøpt opp av EA og heter nå EA Los angeles. Etter EA's oppkjøp av Dreamworks, et span på 8 år, har følgende Medal of Honor spill kommet ut:

 

Medal of Honor (kom i 1999 altså ikke under EA)

Medal of Honor: Underground

Medal of Honor: Frontline

Medal of Honor: Allied Assault

Medal of Honor: Infiltrator

Medal of Honor: Spearhead

Medal of Honor: Breakthrough

Medal of Honor: Rising Sun

Medal of Honor: Pacific Assault

Medal of Honor: European Assault

Medal of Honor: Heroes

Medal of Honor: Vanguard

Medal of Honor: Airborne

Medal of Honor: Heroes 2

 

13 spill på 8 år. Vel over 1 spill i året.

 

Så om du ikke skjønner tegningen nå hva det er man er redd for med EA's oppkjøp av Take Two så vet jeg ærlig talt ikke hva som skal til for å få deg til å skjønne vår side. Dette er ikke noe "Hat EA uten grunn" kampanje, det er stor grunn til å mislike EA.

Lenke til kommentar

GTA IV: Holiday Ekspansjonspakken.

"Nå kan Niko endelig reise fra Liberty City til over 3 valgfrie reisemål! Du kan velge mellom de kalde høyfjellene, de tropiske øyene, eller kanskje du vil finne ut hva en ekte storby har å by på? (Det vil si 3-4 butikker, og noen leiligheter. Vil du ha noe mer, må du bygge det selv).

Niko Bellic kommer til å ha The Time of His Life i denne ekspansjonspakken!"

 

- Ikke faen .

Lenke til kommentar

GTA 4: Nico reiser hjem

 

Nico er ferdig på ferie og skal reise hjem. Har du det som trenges?

 

Innholder ting som: Vente på flyet, kanselerte flyavganger, mistet bussen og må vente på den og det mest irriterende mistet bagasjen mod.

 

Kommer 2 dager etter GTA 4 er lansert.

Lenke til kommentar

Sjølv om du tek vekk samlepakkane ligg snittet på omtrent eit spel i året. Det essensielle poenget er at det alt i dag blir gitt ut mange spel/utgåver i denne serien. Så når enkelte frykter at EA vil gi ut årlege utgåver, som i praksis viser seg å vere mindre enn det er gjort tidlegare, virker dette litt ironisk.

 

Eg er fullstendig klar, og har for så vidt aldri vore i tvil, over kvifor mange frykter denne overtakninga. Når det er sagt er det fleire sider av ei sak.

 

Forøvrig finn eg det interessant at du bruker uttrykk som "vår side". Det burde strengt tatt ikkje vere nødvendig å dele seg inn i grupper, men ein kunne heller ført ein sakleg diskusjon der alle synspunkt vart reflektert over i fellesskap. Eg har heller ikkje sagt at eg, personleg, ikkje er på "dykkars side". Å basere ein diskusjon på eit sånt utgangspunkt er ikkje alltid eit godt grunnlag då det fort kan bli "oss mot dei" tenking, og diskusjonens kjerne flytter seg frå sak til gruppe. Dagens filofisering over diskusjonsføring.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...