Gå til innhold

Dave Hill photoshopteknikk


Anbefalte innlegg

Ja vurderer og ta bildet inn i PS og bruke lag for og få ansiktet optimalt, blei veldig blurry syntes jeg..

 

Mwn hadde jo vært rått og fått til noe sånt som Dave Hill hadde på det bilde med de kara i den bilen...

Så tengneserie aktig ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå til fanen Lens Correction og under Lens Vignetting:

- Amount = -100

- Midpoint 20-50 (prøv deg frem)

 

 

Deretter kan du gå inn og stille fargemetningen i de forskjellige fargene og åpne bildet.

For oss som har Photoshop Elements, så må vi gjøre disse siste stegene i Editoren da vår utgave av ACR mangler disse funksjonene.

 

Tom

 

Hvor finner man de to siste punktende i elements?

Lenke til kommentar
Gå til fanen Lens Correction og under Lens Vignetting:

- Amount = -100

- Midpoint 20-50 (prøv deg frem)

 

 

Deretter kan du gå inn og stille fargemetningen i de forskjellige fargene og åpne bildet.

For oss som har Photoshop Elements, så må vi gjøre disse siste stegene i Editoren da vår utgave av ACR mangler disse funksjonene.

 

Tom

 

Hvor finner man de to siste punktende i elements?

Det er et valg i filter-menyen. Husker ikke akkurat ordlyden, men heter noe slikt som "correction of lens error" . Virker bare i 8-bits modus.

 

Tom

Lenke til kommentar
Gå til fanen Lens Correction og under Lens Vignetting:

- Amount = -100

- Midpoint 20-50 (prøv deg frem)

 

 

Deretter kan du gå inn og stille fargemetningen i de forskjellige fargene og åpne bildet.

For oss som har Photoshop Elements, så må vi gjøre disse siste stegene i Editoren da vår utgave av ACR mangler disse funksjonene.

 

Tom

 

Hvor finner man de to siste punktende i elements?

Det er et valg i filter-menyen. Husker ikke akkurat ordlyden, men heter noe slikt som "correction of lens error" . Virker bare i 8-bits modus.

 

Tom

 

Jepp, fant det. Virker som det bare fungerer i RAW format. Noen som får det til med jpeg i elements?

Lenke til kommentar

Mustangen din ble fin...

Nå har vi jo tysk (bobla), amerikansk (mustangen), så jeg får følge opp med en toyota som ankom parkeringen i dag. Ikke helt fornøyd selv med bildet, men dette er første forsøk, og kanskje ikke orginalen var noe særlig å starte med heller. Veldig interessang teknikk da, så dette skal eksrimenteres med videre.

bfi1205771749f.JPG arx1205772033n.jpg

 

edit: noe gikk tydligvis galt under resize-prosessen. MEEEN, jeg gidder ikke endre på det.

En ting jeg likte ved bildet mitt var felgen, og kanskje fronten også...

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...