Gå til innhold

Dave Hill photoshopteknikk


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Testet ut denne teknikken selv, etter en fotoshoot med bilene til noen kompiser idag.

Hvordan synes dere (som kan dette litt bedre) dette ble?

 

http://mkander.bldr.no/photos/original/2236/11904.jpg

http://mkander.bldr.no/photos/original/2236/11907.jpg

 

Jeg synes dette er noe av det beste jeg har sett innen denne prosesseringen. Veldig god balanse i effektene, (selv om det er noen detaljer som du lett kunne fikset på i PS).

 

Hvis du ønsker å løfte slike bilder enda noen hakk så er det flere "småting" som du kan gjøre (mesteparten av dem må gjøres på "location"). Det "perfekte" ligger ofte i detaljene!

Når du har så god kontroll på prosessen som du viser, så oppfordrer jeg deg til å trene og utvikle dette til din egen stil.

Veldig bra! :thumbs:

Skal du dele med oss hva du har gjordt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ssyntes TheMoonMan skulle laget en guide jeg, for hva han har gjort med de bilene...

 

Har selv brukt ett filter i Photoshop som jeg er ganske fornøyd med "Lucias Art" , men er ikke så mange valg på hva man kan endre..

 

Så come on TheMoonMan guide:D

Lenke til kommentar
Drit sprek, den likte jeg veldig godt!! :D

 

Ble øynene bare slik, eller fiksa du det? Og eventuelt hvordan gikk du fram på de? :love:

 

Takk :)

Jeg tror noe av utslaget var at øynene var ganske skarpe i utgangspunktet, ellers fulgte jeg kun oppskriften til trådstarter. Men det har en del å si hvilke verdier man velger på de få instillingene som ikke settes rett til 100, dvs.: Blacks, exposure og saturation. Jeg husker ikke helt hva jeg valgte der. Man må prøve seg litt frem.

 

Ellers går de ekstreme innstillingene ut over huden, derfor har jeg måttet airbrushe ansikt og hender på henne. Det gir nok en enda større kontrast mellom øynene og resten av ansiktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje han bruker noen sånne også, men etter det jeg har sett av behind the scenes, så bruker han en del White Lightning strober og ringflashen med reflektor er fra Profoto.

 

At han bruker Alien Bee's var basert på Dave Hill's egene uttalelse + pluss alle DH videoene jeg har kunnet finne. Han bruker nok også White Lightning for studio og større location shoots men Alien Bee's på reise, siden disse er lettere og derfor mindre kilo å drasse på. Begge typene er jo designet,produsert og solgt eksklusivt av Paul C. Buff. Både Dave Hill og Paul C. Buff har base i Nashville, og DH har tidliger jobbet for AB & WL i service/support.

 

Hvordan du kan se forskjell på en AB800, en WL Zeus Ring Master eller en Profoto ringflash

på disse "behind the scenes" videoene, og på den bakgrunnen bastant kan si at han bruker Profoto ringflasher forstår jeg ikke helt?

Hvorfor DH skulle blande inn Profoto produkter til mer enn dobble prisen når han bruker WL & AB i alt annet synes lite logisk.

 

Men det viktigste her er at DH's lysetting "konsekvent" baserer seg på bruk av ringflash fra kameraposisjon.

Lenke til kommentar

Aha. Joda, kan godt hende at han bruker en del AlienBees. Det ble iallfall kommentert i en del behind the scenes videoer at White Lightning ble brukt.

 

Hvor jeg har Profoto fra? Er 99% sikker på at jeg så logoen til Profoto bak på ringflashen/reflektoren i en av videoene.

 

Ingen tvil om at Profoto leverer godt utstyr, men til sin pris ja.

Ser at den beste ringflashen til Profoto ligger på 19k i Norge.

 

Fant videoen med Profoto.

Ca. 1/3 ut i videoen hvor de er i musikkstudioet kan du se at assistenten holder oppe ringflashen med Profoto logoen på, samt seinere i videoen.

 

profotoxu5.jpg

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fikk bare plutselig lyst til å prøve litt Dave Hill, var vel egentlig ikke meninga... Fikla litt rundt, plutselig var jeg inne på noe gradient map. Lekte litt med det og invert. Vet ikke helt når jeg fant ut at det faktisk gav en rå Dave effekt. Men med litt tukling så ble det ihvertfall til.

 

Tok bildet, duplikerte 2 ekstra layers, det øverste lot jeg som det var, men satt det til "Color", det i mitten la jeg på et gradient map, og inverterte det. Så merga jeg de to. Etterpå satt jeg dette til soft light og blura det litt, så merga jeg bare det sammens med det originale. Herifra lekte jeg meg litt med vibrance, levels etc.

 

Ferdig resultat:

davehilltestma0.th.jpgthpix.gif

Lenke til kommentar

Har lekt meg litt mer i dag for å finne en god huskbar formula som funker like godt hvis man bare har jpg, hender jo at man tar et eller annet bildet i jpg i stedenfor raw. Har sett den tutorialen til raw som man trekker i spakende, og det gir et bra resultat dersom bildet har grei lyssetting.

 

Ville tatt bilder i raw hvis jeg skulle skape dave hill effekt, tenkte uansett at jeg skulle lage en liten formel med min egen vri, skulle ønske bildet ble litt mer dirty, men har ikke eksprimentert nok på det område. Men ble ganske fornøyd med effekten. Før og etter bilder:

 

Før:

ssdavehilltestfrmm8.th.jpgthpix.gif

 

Etter:

ssdavehilltestfc7.th.jpgthpix.gif

 

Jeg har egentlig ikke Dave dilla, men fikk plustelig for meg i dag, siden det jeg gjorde på bilden ikke funka universialt, aka på andre bilder. var nok heldig med den, og husker ikke helt hvordan jeg gjorde ting, komplisert var den metoden også.

Lenke til kommentar

På et Lightsource intervju sa han at hvis han "kun brukte en time per bilde hadde de nok ikke sett noe bedre ut enn de som ligger overalt på internett". Merk at han sier kun en time. Er nok litt mer enn noen justeringer i Camera Raw som skal til. Dodge and Burn, USM og Highpass kan nok gi det resultater som ligner mer dersom lyssettingen og bildet passer til det. Det er veldig mange bilder som ikke passer eller hvor effekten ikke kommer til å funke i det hele tatt.

 

Angående blitser sier han forøvering i det intervjuet at han bruker WL lys og Profoto ringblits, og kjører alt på strøm fra billige aggregat.

Lenke til kommentar

Det siste fikk en j****** glorie ja, ser ut som om jeg har brukt et high pass filter, skal prøve å minske glorien, og få en mer røff kant. Dave bruker jo masse lys, og om jeg ikke tar feil så bruker han å blande bilder, tar et bilde her og et der + et av folka foran lerret, og mixer det sammen etc.

 

Uansett, forarbeidet er det viktigste, uansett om man bruker 5 minuttern eller 5 timern. Får vente til regnet har stoppa, og solen kommet fram. Så får jeg knipse noen bilder, og finne min egen effekt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...