Gå til innhold

Hvilket spill utvikler man seg uten å grinde?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt spill(deriblant wows) i mange år ser jeg at det som interresserer meg

med et spill er utviklingen i spillet og ikke gjøremålene(som feks. grindingen til

70 i WoW, gå en instance eller pvp) men rett og slett, at jeg kan bruke attributter

og se en utvikling med gearet mitt, uten å faktisk bruke 30 timer på å få tak

i det det jeg vil ha. Synsinntrykket er lite viktig. PLanleggingen bak det du vil ha

er det som er viktig, dette gjør at jeg 90 % av tiden ser tv og 10 % spiller et spill,

som noen spiller 100 %, deriblant jeg inntil for noen måneder siden. Jeg vil sitte foran dataen, men jeg vil ikke jobbe meg i hjel, er det noen som vet om et spill som kan passe

or meg? Jeg elsker å tenke, hater å grinde, hater teknikk med keyboard/mus, men vil

helst bare se for meg det jeg vil ha. Jeg digger se anime, skulle gjerne sett et spill

hvor man kunne utvikle en char i en anime retning. Helst et spill med no ending,

og ingen end-game content, men uten at man bruker 1-5 time på hver level,

og at levelingen aldri tar slutt, eller faktisk at du konkurrerer om noe, men det requirer ikke de tinga jeg ikke liker:)HÅper på svar fra hvem som helst, om hva som helst, jeg begynner å gå lei grindingen:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ett MMO, men hva med CoD 4? Der kan du jo gå opp totalt 550 levler, og det blir ikke noe "grinding" underveis annet enn å gå litt mer inn for headshots for å få bedre scopes. etc. Er også ett av de (om ikke det) beste spillene fra 2007 som virkelig ble en minneverdig opplevelse, både i single og multiplayer! :)

Lenke til kommentar
Ikke ett MMO, men hva med CoD 4? Der kan du jo gå opp totalt 550 levler, og det blir ikke noe "grinding" underveis annet enn å gå litt mer inn for headshots for å få bedre scopes. etc. Er også ett av de (om ikke det) beste spillene fra 2007 som virkelig ble en minneverdig opplevelse, både i single og multiplayer! :)

På PC er det bare 55 levler, bare så det er sagt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det jeg misliker med spillene er stortsett at man utvikler seg gjennom å trykke på taster, se seg om(altså med øynene), og ikke gjennom tenkning, utviklingen av hjernen så å si.

Maps er en givende opplevelse, utvikling gjennom quests er også interessant.

Jeg liker veldig godt matematiske løsninger, hvor man får brukt hjernen sin til å utvikle character og skills. En annen ting er personlig utvikling, og hjelpe andre mennesker. Er jeg for nerdy for spill eller?

Lenke til kommentar
Kanskje Eve Online kan være noe for deg?

 

 

Trenger man å ha "skill" for å spille et sånt spill? Virker som "skill"- spill som for eksempel counterstrike er heller dårlige for en som har tunnelsyn:(

 

Med "skill" mener jeg utnyttelse av keyboard, utnyttelse av det du øyensynlig ser. Er vel heller derfor at jeg ikke liker spill som wow etc..

Lenke til kommentar

hva med å prøve f.eks Baldur's Gate spillene, eller eventuelt DnD Temple of Elemental Evil? Eller for eksempel Fallout serien? Spillene er riktignok gamle, men de er utvilsomt verdt å prøves ut. Der slipper du å grinde, du bruker hodet og fantasi til å styre samtaler og hendelser, du velger selv om du vil være god eller ond, og du grinder aldri for å nå høyere levler. Isteden løser du forskjellige oppdrag, ingen spesiell rekkefølge som avhengig av hvilken vei du tar, løser opp nye veier og muligheter.

Lenke til kommentar

Skal det være rollespill?

 

- Guild Wars er jo veldig balansert, og du trenger ikke grinde for å være god.

- Dessuten er det jo det svenske gratisspillet, som jeg ikke husker navnet på, som er bare PvP, men der utvikler du jo ikke karakteren i det hele tatt....

 

Høres nesten ut som Myst Online URU hadde vært noe for deg, men det ble jo lagt ned...

 

Du beskriver nesten mer hvordan et adventurespill er, enn hvordan et MMORPG er. Kanskje også et single player RPG som Baldur's Gate 2, eller et strategispill som Civilization, eller et strategispill som inkluderer rollespillelementer, som Warlords eller Heroes of Might and Magic.

 

Det beste alternativet jeg kan komme opp med, som inneholder flest av dine preferanser, er egentlig Myst Online, men det ble som sagt dessverre nedlagt. :(

Lenke til kommentar

Grunnen til at noen sikkert nevner eve online i denne sammenhengen er at man slipper å grinde for å få bedre skill. I eve så er alle skill kun betinget av en faktor...TID!

 

Man trener kontinuerlig skill i EVE selv etter at man har logget av og ikke spiller. Noen skill tar 15 minutt og andre skill kan ta måneder.

 

Dette passer meg utmerket da jeg ikke har tid til å spille så mye, men vil allikevel ha samme skill som dem som begynte samtidig men som ha spilt hver dag. På den annen side så vil jeg jo ikke lære like mye om det taktiske og ikke ha de samme rutinerte reaksjonen ved PVP etc.

 

Men det plager ikke meg :)

Lenke til kommentar
Hører mange skryter av Eve Online. Det spillet har visstnok kapret mange WoW-avhoppere, mye av grunnene som gjorde at du la det på hylla. Spiller det ikke selv, så jeg videreformidler egentlig bare annenhåndsinformasjon.

 

EVE har skill training basert på tid.

Som har positive og negative sider.

 

Men det finns ingen spill som har så intens PvP som EVE :cool:

Lenke til kommentar

Synes også du burde prøve ut EVE sin 14 eller 21 dagers trial periode, siden hvertfall jeg mener at i det spillet må du hvertfall tenke litt mer enn i feks WoW som jeg har spilt siden det kom ut men nå faller jeg mer og mer for EVE.

 

Eneste "grinding" hvis du kan kalle det for grinding er å mine ore for å få penger til utstyr/skip etc.

Noe i seg selv jeg ikke synes er noe stress i det hele tatt, men så har jeg bare spilt det kanskje i noen par uker og har vel ikke sett det fulle av hva spillet kan tilby.

Lenke til kommentar
Synes også du burde prøve ut EVE sin 14 eller 21 dagers trial periode, siden hvertfall jeg mener at i det spillet må du hvertfall tenke litt mer enn i feks WoW som jeg har spilt siden det kom ut men nå faller jeg mer og mer for EVE.

 

Eneste "grinding" hvis du kan kalle det for grinding er å mine ore for å få penger til utstyr/skip etc.

Noe i seg selv jeg ikke synes er noe stress i det hele tatt, men så har jeg bare spilt det kanskje i noen par uker og har vel ikke sett det fulle av hva spillet kan tilby.

 

99 % av alle onlinespill har grinding i en eller annen form , dette har 2 hovedårsaker :

1.Forretningsmodellen til eierne av spillet/devs/utgivere.

2.Rollespill , serlig online er jo bygget i et samfunn , i et samfunn må man sanke resursser osv - thats life.

ALLE spill har quester med " drep 20 sauer og 40 skillpadder" - noen er bedre kamuflert en andre , men det er svært vansklig å lage et online rpg uten en eller annen form for grinding.

 

Når det gjelder EVE , funka det ikke helt hos meg - 10 timers planlegging og 5 minutters kamp , samt altfor mye detailstyring ble litt vel drygt i lengden.Men smaken er som baken .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...