Gå til innhold

Problemer med å kopiere en kopibeskyttet cd


Anbefalte innlegg

Har en kopibeskyttet McMusic cd, som jeg må få laget en kopi av. Problemet er at det virker som om det er en litt avansert kopibeskyttelse.

 

- Exact audio copy og audiograbber viser bare en del tomme spor, pluss to store spor på ca 700 mb.

- Jeg prøvde Clone CD , men i loggen kom det 6800 slike linjer:

16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 229 til 329

I 16:33:51 Skanner etter feilaktige sektorer

W 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 330 til 430

I 16:33:51 Skanner etter feilaktige sektorer

W 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 431 til 531

I 16:33:51 Skanner etter feilaktige sektorer

W 16:33:51 Brenner Dummy Sektorer 532 til 632

og cd-en fungerte like dårlig etter at den ble "clonet". Men det virker som om spor 18 inneholder audio (78min).

 

Det er ikke en cd med et tydelig hakk på slutten som skiller dataen og "bugget" som hindrer pc-en i å lese den, derfor fungerer nok ikke teip trikset.

 

Noen som har en ide? (ikke foreslå at jeg skal returnere cd-en, jeg er klar over det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masoval er inne på noe der.. Rikky Rally der i mot, er ikke det..

 

 

Jeg har heller ikke noen med følelse for deg, og du skal selv bare være glad at du slipper unna med bare ett eksemplar av mcmusic cd'en din.. Jeg kan i grunne ikke fatte å begripe hva du vil med to eksemplarer.. (Eller flere..)

Lenke til kommentar

Ganske lite konstruktivt å komme med meldinger som "hvem gidder å ha to eksemplarer av McMusic" og "Det kan være en grunn til at du ikke får kopiert den". Kan ikke de som kan hjelpe poste her, og de som vil diskutere de moralske sidene ved å kopiere sin egen cd heller starte sin egen tråd om akkurat det?

Lenke til kommentar
Masoval er inne på noe der.. Rikky Rally der i mot, er ikke det..  

 

 

Jeg har heller ikke noen med følelse for deg, og du skal selv bare være glad at du slipper unna med bare ett eksemplar av mcmusic cd'en din.. Jeg kan i grunne ikke fatte å begripe hva du vil med to eksemplarer.. (Eller flere..)

 

Hvis du har opplevd å få hakk i en cd du har kjøpt, rota bort en CD på en fest eller lånt bort cd`n ut å fått den tilbake så er ikke en kopi å forakte :)

Jeg kjøper musikk cd`r (bedre kvalitet med orginal), men skjønner hvorfor folk brenner cd`r i dette landet...

Ikke at jeg sympatiserer med de som gidder å bruke masse penger på cd`r eller de som brenner de gratis MEN det er et eget valg som hver enkel må stå for... :woot:

Lenke til kommentar

Hvordan er leseren du bruker til å lese CD'en med? Det er ikke alle lesere/brennere som er får med seg alt slik en eksakt kopi ikke fungerer. Jeg har en Lite-On 40x som jeg også bruker til å lese inn imagene med. Denne i kombinasjon med CloneCD har tatt det jeg prøvd så langt, inklusive en musikk-CD. Denne CD'en skal visst nok kunne "crackes" ved å tegne en tusjstrek over sporet med kopisperre (innehaveren av butikken jeg kjøpte den i forklarte meg deg, han likte det visst ikke han heller! :D ), uten at jeg har prøvd dette ennå. Kanskje noe av dette evt. er løsninga for deg om annet ikke fungerer.... Jeg valgte min brenner utifra hvor flink den er til å lese CD'er...

Lenke til kommentar

Ok, denne tråden utviklet seg i ren hardware.no stil. :(

 

Kan ikke vi bare drite i hvorfor den må kopieres, og hvilken cd det er? (loven er faktisk på min side).

 

Jeg har sett på http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom...otections.shtml, men ble ikke særlig klokere.

 

Exact audio copy viser at CD (den originale) har 99 tracks. I et program (EAC), viser den at track 18 og 19 tar 768, og 794 MB. I Easy CD-DA extractor, er det også 99 tracks, men kun track 1 er noe på (69 min).

 

Kopien jeg laget i clone cd viser noe annet: 18 tracks, kun track 18 inneholder noe (768 MB)

 

Noen som har en ide?

Lenke til kommentar

Jeg laget en kopi av McMusic - Love Songs for et par uker siden slik at jeg kan ha kopien i bilen. Begge CDene var kopibeskyttet. Jeg brukte Clone CD og kopierte fra en Plextor brenner til en Liteon brenner uten noe problem. Kopien var det også mulig og rippe til mp3.

Lenke til kommentar
Jeg kan i grunne ikke fatte å begripe hva du vil med to eksemplarer.. (Eller flere..)

 

At noen vil ha et ekstra eksemplar i bilen(e) eller på hytta er selvsagt helt ubegripelig. At noen ønsker å overføre musikk til sine bærbare MP3-spillere, lage sine egne samle-CD-er, eller samle alle sin musikk på PC-en og bruke den som multimedia-maskin, er også helt uforståelig.

 

(Jeg har dessverre heller ikke noe fornuftig å bidra med i denne tråden. :))

 

Ordet "kopibeskyttelse" bør forøvrig unngås, og erstattes med f.eks. "brukssperre".

 

LeD

Lenke til kommentar
Masoval er inne på noe der.. Rikky Rally der i mot, er ikke det..  

 

 

Jeg har heller ikke noen med følelse for deg, og du skal selv bare være glad at du slipper unna med bare ett eksemplar av mcmusic cd'en din.. Jeg kan i grunne ikke fatte å begripe hva du vil med to eksemplarer.. (Eller flere..)

 

For å være like seriøs som deg....bli kvitt avataren din... :grumpy: Selv om den var kul...så er regler til for å overholdes...

 

Selv har jeg 2 stk eksemplarer av alle de bra cdene mine. 1 stk til stativet og hverdagslytting. 1 stk til å drasse rundt på parties og i bilen...Syntest det er kjekt jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...