Gå til innhold

Objektiver for vidrekommende/proffer med Canon kamera


Anbefalte innlegg

Det er riktig,men da får di ikke IS med i den prisen.

Personelig sverger jeg til 70-200 IS og har bestemt meg for å anskaffe den med tiden.

70-200 IS usm

$1,059.00 er prisen hos H&B n.y ca 5100 kr

du er inne på noe der vanskelig vanskelig vente til juni med å bestille spare litt mm betaler bare netto så det greit

Canon Zoom Telephoto EF 70-200mm f/2.8L USM imported =$1,099.95

Du vet her er en god godtepose med linser

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...p;Q=*&bhs=t

 

Joda med å importere så sparer en nok en god del,men det gjør man da på alle.

70-200mm f/2,8 IS =$ 1,699.00 , men hva vil da prisen være i norske kroner inkl norske avgifter ?

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

( ( 1699 * 1,25 (moms) ) + 50 (dollar, frakt) ) * 5.15 (dollarkurs) = 11 200 NOK.

Noen vil kanskje si at det skal betales moms av frakten, og det skal den i teorien også, men så vidt jeg husker betalte jeg bare av beløpet på objektivet.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
( ( 1699 * 1,25 (moms) ) + 50 (dollar, frakt) ) * 5.15 (dollarkurs) = 11 200 NOK.

Noen vil kanskje si at det skal betales moms av frakten, og det skal den i teorien også, men så vidt jeg husker betalte jeg bare av beløpet på objektivet.

 

Da blir ikke differansen så stor egentlig,og ved kjøp i Norge får en jo norsk garanti :hmm:

Lenke til kommentar
70-200 IS usm

$1,059.00 er prisen hos H&B n.y ca 5100 kr

Du må legge til moms (25%) og frakt.

Familie som bor der permanent i ca 48 år nå så de kommer å går hitt til norge ca 4-5 ganger i året derpå litt på kanten men ok for meg.lapskaus avenue-brooklyn +long iland+ + +

Er så godt å ha familie bosatt rundt på forskjelige steder på denne jordkloden hehe

Endret av kvase
Lenke til kommentar

I debatten om 70-200 med eller uten IS er det vert å ta en kikk i denne testen av 70-200 f/4,0 IS.

 

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...duct/999/cat/11

 

 

Se bla på bildene som ligger der som er tatt med og uten IS-

 

I tillegg er den testet mot fastobjektiv som feks Canon 85mm 1.2L. - Canon 100mm f/2.8-

Canon 135mm f/2 -

 

 

One more time (this is getting boring), the Canon 70-200mm f4L IS (a zoom) holds its own against a very good prime lens.

 

 

Conclusions

It isn't easy to improve on an almost flawless lens like the Canon 70-200mm f/4L, unless you add 4-stop Image Stabilization without degrading any of the optical or build qualities. This lens tests and performs as well, or better than, any lens tested recently. It is quite sharp across its entire aperture-focal length spectrum; chromatic aberration, vignetting, and distortion are all quite reasonable; focusing is fast and accurate; the build is L-class; and the new 4-stop image stabilization is downright startling in its effectiveness. The only downside may be the price, which breaks the kilo-buck barrier and is almost double that of the non-IS version. Despite the hefty price though, we expect a lot of non-IS owners will be selling their lenses to upgrade to the Canon 70-200mm f/4L IS -- it's that good. (This might mean that we'll see some of the non-IS models appearing on the used market, which would make that model even more of a bargain.) Very few medicines cure "shaky hands" - this one does, and with fantastic optical quality as well!

 

-------------------------------------

This lens is very comparable to the 70-200mm f/2.8L IS in terms of performance and optical quality, the major difference between the two is that the f/4 is one stop slower. But, another key difference is that the f/4's IS system uses more recent technology, with the result that it offers 4 stops of vibration reduction, rather than the 3 stops the 2.8 model provides. Optically, the f/4 lens is very similar to the F/2.8, actually edging it slightly in terms of sharpness at f/4 and above on a full-frame camera, but shows slightly higher pincushion distortion at 200mm. The optical performance is so close though, the two lenses are for all intents and purposes identical over the aperture range they share in common. - And the f/4's IS system is better by about a stop, so the "effective shake" under limited lighting conditions will be about the same between the two lenses. (A stop less aperture speed, balanced by a stop higher IS performance.)

 

 

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Da blir ikke differansen så stor egentlig,og ved kjøp i Norge får en jo norsk garanti :hmm:

 

L-optikk fra Canon har du 1 års internasjonal garanti på. Det betyr at ved fremvisning av kvittering og garantiseddel (ligger i esken) vil Serviceproffen yte deg ett års garanti.

 

Det er godt nok til at jeg velger å spare 5000,-.

 

Skjer det noe galt så regner jeg det vil skje innen det første året. Hvis ikke får jeg ta den smellen. Totalt sett så har jeg spart så mye på å handle fra USA at differansen innebærer at jeg kunne kjøpt meg en ny 70-200 f/2.8 IS i Norge og fremdeles ikke være oppe i en større sum totalt sett.

Endret av diax
Lenke til kommentar

Ser at prisen på 70-200 f2.8 IS har steget med ca 2800 NOK. de siste 2 måneder på eBay.

 

Er det dollarkursen som har skylden :hmm: den selgeren jeg bruker ligger i HongKong.

 

Sist jeg skjekket "digitalishop" var prisen 6750 NOK. + mva.I dag 2/4 9610 NOK. + mva.

 

70-200 f2.8 IS blir vel produser i China som alt annet nå for tiden,så det skulle vel ikke ha så mye og si for prisen.Eller er jeg helt på jordet :p

Lenke til kommentar

Jeg kjører som sagt med en Canon EF 70-300 f/4,0-5,6 USM IS nå og den ser bra ut, ja såpass bra at jeg vurderer å avvente kjøp av 70-200 f/4,0 en stund og heller gå til anskaffelse av objektiv som jeg mangler først, som feks en sikkelg macro.

Altså rett og slett stokke om på rekkefølgen på ønskelista siden jeg nå sitter med denne 70-300 mm :hmm:

 

Noen som da har erfaring med denne:

Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Da blir ikke differansen så stor egentlig,og ved kjøp i Norge får en jo norsk garanti :hmm:

 

L-optikk fra Canon har du 1 års internasjonal garanti på. Det betyr at ved fremvisning av kvittering og garantiseddel (ligger i esken) vil Serviceproffen yte deg ett års garanti.

 

Det er godt nok til at jeg velger å spare 5000,-.

 

Skjer det noe galt så regner jeg det vil skje innen det første året. Hvis ikke får jeg ta den smellen. Totalt sett så har jeg spart så mye på å handle fra USA at differansen innebærer at jeg kunne kjøpt meg en ny 70-200 f/2.8 IS i Norge og fremdeles ikke være oppe i en større sum totalt sett.

 

Så på BH PhotoVideo at dette ikke bare gjelder L-optikk, men all Canonoptikk :)

 

I tillegg må det presiseres at man ved kjøp i Norge i TILLEGG til garanti får 5 års reklamasjonsrett. Denne er vedr mye mer enn alle mulige garantier Canon slenger etter deg.

 

Allikevel... mine dyreste objektiver (og mitt neste) kommer fra USA via familie/venner.

 

70-200 IS usm

$1,059.00 er prisen hos H&B n.y ca 5100 kr

Du må legge til moms (25%) og frakt.

 

Og gebyr for innkreving av mva.

Som sagt tidligere er det også mva på frakten.

Lenke til kommentar
Da blir ikke differansen så stor egentlig,og ved kjøp i Norge får en jo norsk garanti :hmm:

 

L-optikk fra Canon har du 1 års internasjonal garanti på. Det betyr at ved fremvisning av kvittering og garantiseddel (ligger i esken) vil Serviceproffen yte deg ett års garanti.

 

Det er godt nok til at jeg velger å spare 5000,-.

 

Så på BH PhotoVideo at dette ikke bare gjelder L-optikk, men all Canonoptikk :)

 

Du får 1 års garanti på alt ja. Men det er kun L-optikk du får internasjonal garanti på.

Det betyr at du kan levere L-objektivet ditt til servicesenteret her i Norge og de vil yte garanti.

 

Alt annet må du sende til USA.

Lenke til kommentar
Fortsatt ingen med erfaring ang denne ?

 

Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM

Jeg vet at Mr. Olsen har den for Nikon.

 

Men når det gjelder Sigma Macro objektiver (50mm, 70mm, 105mm og 150mm), så er de alle mer enn skarpe nok. Så det er kun å velge hvilken brennvidde som passer. Jeg selv har 50mm-en og den overrasker stadig (i positiv betydning).

 

Tror det er 70mm eller 105 mm som kommer aller best ut i de fleste testene.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Da blir ikke differansen så stor egentlig,og ved kjøp i Norge får en jo norsk garanti :hmm:

 

L-optikk fra Canon har du 1 års internasjonal garanti på. Det betyr at ved fremvisning av kvittering og garantiseddel (ligger i esken) vil Serviceproffen yte deg ett års garanti.

 

Det er godt nok til at jeg velger å spare 5000,-.

 

Så på BH PhotoVideo at dette ikke bare gjelder L-optikk, men all Canonoptikk :)

 

Du får 1 års garanti på alt ja. Men det er kun L-optikk du får internasjonal garanti på.

Det betyr at du kan levere L-objektivet ditt til servicesenteret her i Norge og de vil yte garanti.

 

Alt annet må du sende til USA.

Det du sier stemmer ikke.

 

Du får 1 års internasjonal garanti på alt som det står USA.import på.

Det som er gråimportert må du sende til BH PhotoVideo, ikke bare til USA.

 

Dermed:

 

Du har 1 års internasjonal garanti på alle Canonvarer kjøpt i USA!

 

If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.
Lenke til kommentar
Fortsatt ingen med erfaring ang denne ?

 

Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM

Jeg vet at Mr. Olsen har den for Nikon.

 

Men når det gjelder Sigma Macro objektiver (50mm, 70mm, 105mm og 150mm), så er de alle mer enn skarpe nok. Så det er kun å velge hvilken brennvidde som passer. Jeg selv har 50mm-en og den overrasker stadig (i positiv betydning).

 

Tror det er 70mm eller 105 mm som kommer aller best ut i de fleste testene.

 

Tom

 

OK,takk for svar.

Er klar over 105mm at jeg også ser på 150 mm er for at en da kan holde seg lengre unna motivet ved fotografering så jeg får se, fant forresten en test av det  så jeg legger til link slik at andre intriserte kan lese, greit å dele :cool:

 

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...duct/180/cat/30

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...