Gå til innhold

Vil skjønnhetsoperere Downs-barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert barnet blir direkte lykkeligere men hvis foreldrene vil ha et pent barn, så vil de sannsynligvis være bedre med det. Selv om det er dumt at man skal gi plastisk kirurgi til Downs-barn tror jeg egentlig ikke at barnet tar så veldig mye skade av det. Kanskje litt kjipt å gå med bandasje noen uker men hvis foreldrene gir henne mer omsorg, tror jeg det veier opp.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert barnet blir direkte lykkeligere men hvis foreldrene vil ha et pent barn, så vil de sannsynligvis være bedre med det. Selv om det er dumt at man skal gi plastisk kirurgi til Downs-barn tror jeg egentlig ikke at barnet tar så veldig mye skade av det. Kanskje litt kjipt å gå med bandasje noen uker men hvis foreldrene gir henne mer omsorg, tror jeg det veier opp.

 

hva hvis foreldrene dine hadde egentlig ønsket seg ei kinesisk jente når du ble født. Hadde du likt det hvis de hadde kappet av deg kuken og sydd sammen øynene dine? Eller hadde du foretrukket å vært den du er?

Lenke til kommentar

Tror ikke folk som blir født med defekter er spesiellt glad i å være den de er.

Særlig når de ser hvordan ANDRE er...

 

Hvis man enkelt og risikofritt kan sikre noens fremtid, så hvorfor ikke?

Det handler ikke om foreldrene vil ha et pent barn.

Men det er vel rimelig å anta at et stygt barn senere i livet vil gråte foran speilet?

Dette er vel verre enn å gå med bandasje noen uker.

 

Snakker generellt nå, ikke ang. denne saken.

Hareskår retter man jo på.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

Har man downs så har man downs. Forandrer man på utseendet har man fremdeles downs, men det ser kanskje ikke slik ut.

For vedkommende med downs tror jeg ikke det vil være noen serlig forskjell.

 

Men hvis en voksen person med downs vil ta en slik operasjon, så værsågod, men liker ikke at foreldrene skal bestemme hvordan ungen skal se ut. Liker ungen sitt eget utseende, så la det beholde det. Men er vedkommende missfornøyd med det, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan vurdere det. Men da kan jo heller ikke ungen være for ung.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert barnet blir direkte lykkeligere men hvis foreldrene vil ha et pent barn, så vil de sannsynligvis være bedre med det. Selv om det er dumt at man skal gi plastisk kirurgi til Downs-barn tror jeg egentlig ikke at barnet tar så veldig mye skade av det. Kanskje litt kjipt å gå med bandasje noen uker men hvis foreldrene gir henne mer omsorg, tror jeg det veier opp.

 

hva hvis foreldrene dine hadde egentlig ønsket seg ei kinesisk jente når du ble født. Hadde du likt det hvis de hadde kappet av deg kuken og sydd sammen øynene dine? Eller hadde du foretrukket å vært den du er?

Det er det jeg kaller å understreke et poeng!

 

Helt enig med massene i at dette er forkastelig.

Lenke til kommentar

Vis meg ett eneste menneske i hele verden som ikke dømmer andre utifra utseende, så skal dere få hoppe tilbake opp på den moralske hesten deres.

 

Dere snakker om sorteringssamfunn og dømmer slike foreldre nedenom og hjem, og så logger dere av og går tilbake til deres relativt bekymringsløse liv og mer eller mindre sunne og friske barn.

 

Hvis sunne mennesker skal kunne forbedre sitt utseende, hvorfor skal ikke svært syke mennesker ha samme mulighet, samt muligheten til å kanskje leve et litt bedre og lettere liv?

 

Skal de dømmes til å være stygge hele livet fordi det ville moralsk forkastelig om vi ANDRE innrømmet at vi hadde fordommer?

Lenke til kommentar

Har du i det heletatt lest artikklen?

 

Det er ikke snakk om hvorvidt folk som er annerledes skal få lov til å ta plastisk kirurgi, men om foreldre som ble skuffet over utseende på deres barn og vil ta plastisk kirurgi på barnet. Et barn som såvidt jeg kan se ikke er gammelt nok til å vurdere eller kommunisere videre hva det selv synes.

 

Greit å vite hva en diskuterer før en får en utblåsning.

Lenke til kommentar
Vis meg ett eneste menneske i hele verden som ikke dømmer andre utifra utseende, så skal dere få hoppe tilbake opp på den moralske hesten deres.

 

Dere snakker om sorteringssamfunn og dømmer slike foreldre nedenom og hjem, og så logger dere av og går tilbake til deres relativt bekymringsløse liv og mer eller mindre sunne og friske barn.

 

Hvis sunne mennesker skal kunne forbedre sitt utseende, hvorfor skal ikke svært syke mennesker ha samme mulighet, samt muligheten til å kanskje leve et litt bedre og lettere liv?

 

Skal de dømmes til å være stygge hele livet fordi det ville moralsk forkastelig om vi ANDRE innrømmet at vi hadde fordommer?

 

Du misforstår hele greia. Her er det ikke personen det gjelder som står for valget, men de foresatte. Hvis ungen i voksen alder ønsker å gjøre det, så for all del ...

 

Ungen trenger like mye stell og spesial læring selv om den ser normal ut, hva er det en operasjon vil gjøre som vil gi et lettere liv for ungen? Den vil jo ikke passe helt inn noen plasser da. Ikke hos de med samme syndrom, for de ser jo anderledes ut, ei heller hos normale mennesker, for de er et par hakk høyere på intelligensen.

Skjønnhet og intelligens går ikke alltid hånd i hånd.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Vis meg ett eneste menneske i hele verden som ikke dømmer andre utifra utseende, så skal dere få hoppe tilbake opp på den moralske hesten deres.

 

Dere snakker om sorteringssamfunn og dømmer slike foreldre nedenom og hjem, og så logger dere av og går tilbake til deres relativt bekymringsløse liv og mer eller mindre sunne og friske barn.

 

Hvis sunne mennesker skal kunne forbedre sitt utseende, hvorfor skal ikke svært syke mennesker ha samme mulighet, samt muligheten til å kanskje leve et litt bedre og lettere liv?

 

Skal de dømmes til å være stygge hele livet fordi det ville moralsk forkastelig om vi ANDRE innrømmet at vi hadde fordommer?

 

Folk med downs syndrom er ikke stygge, de er søte! Det er ikke det som gjør at de ikke passer helt inn i alle situasjoner. Problemet er at de er som unger (bare med en enorm seksualdrift). Hvordan skal endring av utsende hjelpe på dette?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Hvis sunne mennesker skal kunne forbedre sitt utseende, hvorfor skal ikke svært syke mennesker ha samme mulighet, samt muligheten til å kanskje leve et litt bedre og lettere liv?

 

Hadde det vært en fysisk skavank de ville rette opp, kunne jeg vært enig.

 

Dessuten er det kanskje tvilsomt om slike med Downs syndrom tenker i samme baner "som oss" og er opptatt av skjønnhets-idealer? Av alle deformasjoner og måter er menneske kan være vannskapt, er vel Downs noe av det som vekker minst oppmerksomhet, siden vi er så vant ved det.

Lenke til kommentar

Det er svært varierende hvor "tilbakestående" de med downs er.

 

Det går en på skolen jeg arbeider som har det og han er såpass normal at hvis det ikke hadde vært for at han ser downs trekkene i ansiktet hans så kunne han nok lurt mange til å tro at han bare var litt yngre enn han så ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...