Gå til innhold

Vil skjønnhetsoperere Downs-barn


Anbefalte innlegg

Vet du hva.. Du er en geni!!! Du forsto faktisk norsken min.... Whoaa! :thumbs:

Riktig!

Hehe. Skulle hatt Nobelprisen i språk eller noe for å tyde den der :p

 

Men kan du begrunne påstanden din om at det er disse såkalte "multi-moralistene" som vil skjønnhetsoperere barn med downs? Eller er det bare tomme påstander?

 

Det stemmer ihvertfall ikke for mitt vedkommende ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du hva.. Du er en geni!!! Du forsto faktisk norsken min.... Whoaa! :thumbs:

Riktig!

Hehe. Skulle hatt Nobelprisen i språk eller noe for å tyde den der :p

 

Men kan du begrunne påstanden din om at det er disse såkalte "multi-moralistene" som vil skjønnhetsoperere barn med downs? Eller er det bare tomme påstander?

 

Det stemmer ihvertfall ikke for mitt vedkommende ;)

Det er ikke en påstand som må begrunnes. Det er så klart og tydelig.

Disse folkene har problemer med etikken, og trengs en grunding hjernevask med/uten ass whooping. :wee:

 

De valgte å føde en misfoster. Og nå, prøver de å "operere" misfosteret "til det normale".

Lenke til kommentar
hva er det en operasjon vil gjøre som vil gi et lettere liv for ungen? Den vil jo ikke passe helt inn noen plasser da. Ikke hos de med samme syndrom, for de ser jo anderledes ut, ei heller hos normale mennesker, for de er et par hakk høyere på intelligensen.

Skjønnhet og intelligens går ikke alltid hånd i hånd.

 

Foreldrene blir mer fornøyd, og det blir kanskje mindre mobbing? På hvilken måte vil en slik operasjon skade ungen?

 

Folk snakker om moralsk forfall, sorteringssamfunn og katastrofe, men dette er helt naturlig. Det som er umoralsk i dag, kan bli en moralsk selvfølge i morgen. The moral zeitgeist, vet dere. Å la ungen sin få en skjønnhetsoperasjon er noe den ikke vil ta skade av på noen måte, og hvis foreldrene blir lykkeligere, så hvorfor ikke? Jeg vet riktignok ikke om jeg ville gjort det samme selv.

 

Folk med downs syndrom er ikke stygge, de er søte!

 

Tull og tøys! Finnes det én downs i verden du kunne tenke deg å ha sex med? Og hvor har du det fra at downs-ere har en enorm seksualdrift?

 

Det er noe galt med arbeidslivet hvis utseendet har noe å si på om man kan få en jobb. Likestilling handler ikke bare om menn og kvinner...

 

Galt og galt...Å være pen er alltid en fordel. Det er ikke til å skyve under en stol at et pent menneske lettere blir ansatt i en jobb enn et stygt. Å late som noe annet er å lure seg selv.

Endret av Audere
Lenke til kommentar
Naturens valg? Lol. Det er naturens valg at kreftsyke skal dø også.

 

Det er en viss forskjell. Kreftsyke er ofte i stand til å velge om de vil ha behandling eller ikke og hvis de ikke vil ha det kan ingen tvinge dem til å gå gjennom behandlingen. Spebarn med Downs syndrom har ingen som helst mulighet til å velge om de vil ha plastisk kirugi eller ikke. Enhver operasjon (som ikke er livsnødvendig) som blir tvunget på så smp barn er forkastelig, spesiellt med tanke på at man gjør det kun fordi at foreldrene skal føle seg litt bedre..er jo tydeligvis helt forferdelig å ha et barn som ikke ser helt perfekt ut.

Lenke til kommentar
hva er problemet lissom.. om de vil gjøre det så kan de vel få lov til det.. en ting er å ELske barnet sitt på innsiden, men kan de ikke få lov å elske barent på utsiden også?

Barnet er et selvstendig individ som alle andre, og selv om det ikke er gammelt nok til å uttrykke seg om det ønsker en operasjon eller ikke, bør ikke foreldrene ha så stor bestemmelsesrett overfor det at de kan utføre en operasjon som ikke gir noen helsemessig gevinst. Jeg bruker den samme tankegangen når det gjelder omskjæring av små barn.

Lenke til kommentar

Syntes det er helt feil å operere et barn vist ikke man må. Noen enkelte skjønnhetsoperasjoner syntes jeg også er greit når de er enkle å fikse og barnet vil uten tvil bli mobbet for det.

 

Men uansett hvor mange operasjoner man gjør så vil et barn med downsyndrom alltid se annerledes ut. Hvorfor utsette et uskyldig barn for så mye smerte? Et barn skal være bra nok som det er.

Lenke til kommentar
Spebarn med Downs syndrom har ingen som helst mulighet til å velge om de vil ha plastisk kirugi eller ikke.

Ikke spedbarn som er født siamesiske tvillinger heller.

 

Så du sammenligner en operasjon som kan være livsnødvendig eller kan heve livskvaliteten til barna betraktelig med en ren kosmetisk operasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...