Gå til innhold

WR104 - Stjernen som vil drepe oss alle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoff, dette var jo ganske skummelt lesestoff, menmen, orker ikke gå rundt og være redd for det, selv om jeg innrømmer jeg ble litt bekrymet i starten når jeg leste den saken på dagbladet. Men skjer det så er det ikke mye vi kan gjøre uansett. Satser på at denne drøyer noen hundreår til. :)

Lenke til kommentar

fy faen!! jeg lo godt må jeg si! sitter dere der å sipper over at jordens undergang er nær? og dere får ikke sove å bare tenker på dette? INGEN VET hva Morgen dagen bringer!!! så ikke sitt der å depp av en helskrud Professor fra NASA som er gal og vil skremme alle! dør vi så dør vi! er det samme som jeg sa til dama mi på tlf i sta, hun gren på tlf pga denne styffe artikelen, da sa jeg at ingen vet hva morgen dagen bringer og at ingen vet om jeg blir påkjørt av en buss eller om du blir påkjørt av en bil.. ikke sant?

 

 

KOS dere videre.. Dagbladet kommer sikkert til å få mange klager i dag pga at dem skremer folk! jeg fårstår jo at dere blir skremt.. men alikevell da! Han som har skrivi den Artikelen der må jo tenke litt før han skriver masse om DOOMSDAY

Lenke til kommentar

hiver meg på den der stallone..

Sannsynligvis er det større sjangs for noen å dø av at en bil kjører på deg, en at "the big badass death ray" går i supernova og *KASJOOOOS* *grille jorden*.

Hjerteinfarkt kanskje?

En galning med pistol på skolen?

Du faller over et rekkverk og brekker nakken?

Du setter lunsjen din fast i halsen som følge av at en kompis slår dej vennlig på ryggen?

 

man kan spytte ut mange slike om man bare vil..

Nei se hva jeg fant på dagbladet:

"Slo og kvalte naboen til døde i krangel om reker og video

25-åring har forklart til politiet at drapet tok 15-20 minutter."

Er du redd for å dø må du sperre deg inne i din egen kjeller, men før eller siden vil huset ramle ned :ph34r:

Lenke til kommentar

Det skremmer meg ikke noe særlig. Jeg har for lengst forsonet meg med tanken om at menneskeheten ikke er ment å leve for evig, vi kommer til å bli utryddet før eller siden uansett. Og uansett er det vel ikke så stor sjanse for at stjernen skulle treffe oss, eller?

 

Ellers var det en fyr en gang som sa: "Hvis jeg visste at verden gikk under i morgen, ville jeg likevel plantet mitt epletre i dag." Samme holdning har jeg :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvordan hadde vi dødd om dette hadde skjedd i morgen? Ville det hendt i løpet av få sekunder, tidels sekunder eller ville mangelen av ozonlag ha drept oss sakte?

Begge deler, de som var på den siden av Jorda som pekte mot gammautblåsningen ville blitt grillet i løpet av noen få sekunder, de som overlevde på den andre siden av Jorda (skyggesiden) kunne leve noen år til men ville raskt utvikle hudkreft og dødd av det, på grunn av redusert mengde beskyttende ozon i atmosfæren.

Lenke til kommentar
You know, people running in the streets screaming, "Oh my god, it's coming right at us!"

And then dudes turning to hot chicks and they're all like, "Look, we're about to die, so can I hit that?"

And then girl's like "Hell, to the no!"

But then she realizes, "Oh my god, I'm about to die!"

So you know what , yeah, you can hit this, but no kissing.

That's exactly what it's like!

 

Jeg og kompis har planer om en "free candy"-type bil om det spås noe snart :wee:

Lenke til kommentar
satt og leste på den bad astronomy linken..(går kveld)

Da ble jeg bare enda mer sikker på at det er bullshit!

 

Det er jo ikke bullshit, det er det jo bevist at det ikke er gjennom bilder som er tatt av stjernen og polene dens. Det er heller ikke bullshit at den kommer til å eksplodere, fordi det kommer den til å gjøre. Det at den peker mot oss er heller ikke bullshit da man ser dette utifra bildene som er tatt. Den eneste usikre faktoren er er vel rett og slett om den kommer til å treffe oss, noe som er vanskelig å beregne med tanke på at det kan være en del objekter i veien for strålen og som kan påvirke den på ulike måter.

Lenke til kommentar
God morgon! Eg lever! :D

...

Når det står "i morgen" menes det at det er "like rundt hjørnet". Siden universet derimot er vannvittig stort og man i astronomi ofte opererer med gigantiske feilmarginer, avstander etc. er "i morgen" i universets betydning at det kan skje når som helst de neste tusen år.

 

Sjansen for at det skjer i vår levetid er derfor ikke stor, men det kan likevel skje når som helst... ;)

 

Og for alt vi vet kan den ha eksplodert for 2000 år siden. I så fall vil verken lyset eller de farlige strålingene, gammaglimtet, nå oss før om 3000-6000 år.

 

Jeg håper bare at noe annet enn jorden er i veien for glimtet, om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...