Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett sykkel anbefalinger. pros and cons. 125CC fra 15k og oppover


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bare lurer på om noen her med god greie på lettsykler vil peke ut de fineste syklene i hver prisklasse.. pros and cons osv

 

Pris 0 - 25000 kr

Pris 25000 - 35000kr

Helst firetakter.

Og hvis noen gidder å nevne noen fine crossere som kan regges(50-125CC)

 

Noen som kan si hvordan Daelim Roadwin FI 2007 er og hvordan Kinroad Typhoon 125XT er? Noe annet jeg eventuelt bør satse på?

 

Har fått jobb og skal spare, vil bare vite hvor mye jeg vet jeg må holde igjen til sparinga osv.

 

Det er vel best å kjøpe lettsykkel på høsten/vinteren pga lavere pris?

 

Thx for all hjelp en kan få

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den er kansje litt dyr, men hvis du ikke skal ha r sykkel så kan du spare mye penger på den! Og den har en GROM lyd i forhold til kansje alle andre lettsykler, jeg har ikke hørt noe grommere i hvertfall.

 

Det er også en 2 sylindra motor, som man etter steder jeg har lest og hørt, kan ta ut noen blomberinger i sylinderen og skifte stempel så har man 250 cmm eller hva det var. Og hele sykkelen er byggi opp på en 650 sykkel, så den er STOR! Stod en NSR ved siden av, og den så ut som en liten moped i forhold! Er 19 liters tank, og den bruker lite på mila. En jeg kjenner kjørte til tronheim med noen som hadde aprilia 125, og de måtte fylle 2-3 ganger og han 1, når han var like ved tronheim. Jeg har prøvd den en gang, og det var en fryd å kjøre! Trenger ikke få krampe i beina hvis du har litt lange bein også... Jeg har forelska meg i den nå, og er ikke snakk om 2 takter lenger:P Jeg ser på det som et fremkomstmiddel, siden er jo bare en 125 ccm sykkel, og jeg regner med at du ikke har tenkt til å kjøre race med den?:p

 

Var ikke mange nå, og den billigste var en 2007 modell som kosta 40 000, men jeg regner med at det kommer fler nå... Fant en i vinter til 17000 som hadde gått 500km, men var så dum at jeg ikke slo til!

 

Bare søk på rubrikk.no, der får du opp annonser fra nesten alle sider...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så mye om det, blei fortalt det for ikke så lenge siden av en som eide den, han fant det ut rett etter han solgte den:P Det her leste jeg også på motorportalen, men hvis du er hissig på å finne ut så er det jo bare å google det... Legg også merke til orginale bakdekket :D

Length 2,080mm

Width 655mm

Height 1090mm

Ground clearance (mm) 130

Wheelbase (mm) 1,435

Seat height (mm) 780

Weight 150kg (168kg)

Engine type: 4 storke 8 valve v-twin

Cooloing: Air/Oil cooled

Displacement 124.5cc (249cc)

Carburetor BDS26

Starter system Electric

Clutch Wet Multi-Plate Type

Gear shift 5 Gear (1Down 4up)

Tyre (Front) 110/70-17 54H

Tyre (Rear) 150/70-17 69H

Front suspension: Telescopic (U.S.D.)

Rear suspension: Swing Arm

Front Brake: Disc

Rear Brake Disc

Fuel tank capacity 17 litres

Oil 1.4 litres

Lenke til kommentar

Å satan.. Hvor får man skaffet seg slike stempler? Nå tror jeg at jeg har bestemt meg for hvor mye jeg skal jobbe xD Hyosung er tingen. 250CC.. blir vel kanskje lett å merke av purken men who cares? Det er ikke purk her i bygda anyways. Vil den yte? Liek 10 hk mer elns? eller?

 

Satan, gleder meg til høsten og vinteren nå as :O

 

Men som sagt, hvor får man kjøpt stemplene?

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt av en som hadde samme sykkel var at den kunne yte 73 hk, men da var den snakk om at det var 400 sylinder. Er bare å lese om det et sted, jeg har ikke satt meg så mye inn i det.

 

Han som hadde denne sykkelen hadde også lagd ny potte, uten lyddemping, som hørtes helt rått ut! Han blei stoppa en gang, og purken spørte om det var tungsykkel, og han slapp unna med å svare ja :p

 

Jeg kommer til å kjøpe den uansett, har jo ikke tenkt til å kjøre race med den, men er jo egentlig bare et fremkomstmiddel :D

Lenke til kommentar

Ok.. Da vil jeg spørre folka da.. skulle hatt en poll egentlig men.. har kommet frem til 3 kandidater til sommer lettsykkel.. Disse : Daelim Roadwin FI 125CC halvnaken, Hyosung GT 125 R eller en Sach eller hva det heter.

 

SÅ vil jeg gjerne ha noen anbefalinger til en 50-125CC sykkel jeg kan bruke på vinteren.. FØrste og beste Honda MT5en jeg finner eller noe annet? Jobber inn nok penger til det meste innen 20 laken til vintersykkelen og rundt 50 laken til sommersykkelen..

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Aprilia RS125 er et godt valg om du skal ha racing til en rimlig peng. Mito er dyrere. 4 takter er litt dårligere, men billigere ...

 

DTX er et god valg om du skal ha crosser. Er nok best å kjøpe på vinterstiden.

 

 

haha dagens, 4-takter er dårligere... at det går ann, kommer helt ann på hva du skal bruke kjøretøyet ditt til, og hvor kyndig du er til å skru :roll:

 

edit: hadde gått for enten sachen eller Daelimen, synts at Hyosung var litt jall, ihvertfall den ejg prøvde for noen år tilbake, men kan jo hende de har bedret seg litt

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...