Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg nå har fått skills til Exhumers på min ene alt, og Blockaderunner på nr. 2, tenker jeg at det hadde vært artig å fått prøvd litt pvp.. Hvilke skip egner seg for en komplett pvp noob :)  Har en Rifter som er satt opp ganske greit, men vet ikke om denne er noe å dra ut i pvp med? Race er minmatar btw...

Regner med det er lowsec pvp det blir på deg?

Faction frigs er jo ganske bra til det. Hvert fall om det er faction warfare systemer du skal i. 

Der er det jo områder som bare en viss type skip kommer inn.

Selv har jeg sansen for Federation Navy Comet, her ser du fitten jeg pleier å bruke: https://zkillboard.com/kill/45380175/

Den er litt tight så sjekk i EFT om du har skills til den før du starter shoppingen ;)

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I "gamle dager" hadde jeg mye suksess med PvP i Rifter og i Vexor. Rupture kan også være greit nok. Merk: mye har sikkert skjedd i de fire årene siden jeg sist drev mye med dette. Faction Warfare pleide være en ok måte å finne targets på, men low sec roaming duger også.

 

Anbefaler uansett en rimelig set-up, med blanding av T1 / T2 og Named items. Når du i tillegg har forsikring på skipet blir det da veldig billig å miste, og dermed er det lettere å gå inn i fights. Med dyrere setups er det fort gjort å trekke seg.

 

 

Når det gjelder selve PvP-biten så er directional scanner kanskje ditt viktigste verktøy. Bli god på å raskt finne ut hvor targets er ved å endre retning og avstand på scanneren. Ha en egen scanner-side satt opp til å vise asteroidebelter, stasjoner og anomalies i tillegg til skip. Får du da bare "Asteroid Belt VII" og "Retriever" på scanneren er det ganske opplagt hvor denne befinner seg.

Lenke til kommentar

Vexor var på ingen måte uslåelig før, men det var få (eller ingen?) cruisere som klarte matche den på DPS gitt at man brukte Blastere på den. Med en "ok" passiv tank (1600 mm reinforced tungsteel) klarte man relativt ofte vinne fights. Mener det måtte være Electron Blastere for å ha nok powergrid.

 

Med Blastere ble man avhengig av at motstander ikke visste på forhånd hvordan man skulle kjempe mot Vexor, hvis ikke kunne de holde seg utenfor range (Vexor er ikke kjappest i klassen) og vinne lett.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Uten corp for øyeblikket? Eller i en corp men lyst til å prøve noe nytt?

 

Deepspace leter etter flere piloter.
Jeg har en liten enmans corp i alliansen, som eneste enmans corp så ønsker jeg nå å rekrutere noen nye medlemmer, eller videreformidle personer til andre corps i alliansen.
Vi er en veldig sammensveiset gjeng, spredd rundt over verden, men flest fra usa, storbritania og korea. Vi har ikke noe krav om hvor ofte folk spiller. Viktigste er at det virkeliget livet kommer først, men ser gjerne at folk er med på noe når de først er online og noe skjer, særlig om vi har fleets gående.

Gir litt info om oss under.

Hvis det høres interesant ut så kontakt meg ingame på santaxx eller Val Darra.

Enten du er nesten helt ny eller erfaren så er det ting å gjøre, Vi har folk med stor erfaringer fra alle aspekter i spillet, så er du ny eller føler deg litt grøn er det lett å få hjelp til det meste.

Hva vi driver med:
Nullsec PVP og SOV warfare.(Med div fra N3 Coalition)
Fleets så og si hver dag, noen ganger en dag eller 2 uten, og noen dager med flere fleets hver dag.
Nullsec mining og ratting.
Nullsec escalations og combatsites.
Alt annet som er morro.


Hva jeg/alliansen tilbyr:
Oppgraderte systemer til å mine i, jeg har en rorqual med perfekt boosts som går 23-23.5 timer i døget i ett system med ice belt også. Vi har flere systemer vi benytter men ikke alle er like godt oppgradert enda, de har pr dags dato heller ikke konstant rorqual boost gjennom hele dagen, men det jobbes med saken.
Jump Freighter service i alliansen for å kunne flytte tingene dine fra highsec på en trygg måte, også rimeligere enn å leie inn noen andre til å gjøre det.
Ore, loot, pi og salvage buyback og alt annet du kan tenke deg men ikke ice.
Godt nullsec marked i umidelbar nærhet for kjøp/salg.
Aktiv teamspeak server hvor det er folk så og si hele døgnet, lavest aktivitet derimot er fra 07.00-16.00 norsk tid men vi har også en del koreanere og australiere som er med som er aktive på de tidene.
T1 cruisers og lavere SRP ved "fun" fleets.
Alliance og coalition doctrine SRP i stratops eller CTA fleets.
Kan også få cruisers, frigates og mining barges av meg om du trenger noe, penger er lett å tjene i Eve, så det tar ikke lange tiden før lommeboka er fyllt opp eller vokser.

Desverre har vi noen skatter og avgifter:
0-10% ratting tax. For å få 0% på ratting må man være i ett corp som har strengere regler for hvor aktive man må være i fleets.
0-5% POCO tax.

Hva vi krever/ønsker/ser etter/håper på:
Full API key for både main og alts.
Både erfarne og relativt nye spillere som er interesert i mining og PVP.
Særlig for nye spillere er det viktig at de har noe interesse eller ønsker å prøve ut PVP også, både for å bidra med noe mer siden vårt hovedmål er å få så mange som mulig inn i fleets for øyeblikket og også for at de ikke skal gå lei spillet også.
Villighet til å kunne gjøre endringer på hva du trainer for øyeblikket for å komme inn i skip som ingår i alliance/coalition doctrines.
Noe av det viktigste og som vi er stolte av er modenheten og oppførselen til våre medlemmer, både på teamspeak og i fleets.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite, og kanskje veldig dumt spørsmål; Har lenge vært på jakt etter et spill som dette, men har vært i tvil siden alle jeg snakker med forteller meg at det er for sent å begynne å spille EVE nå, stemmer dette?

Mitt intrykk er at det ikke er for sent, men bli for all del med i et etablert corp så raskt som mulig.

 

Det kreves ikke så alt for lang tid før man har nok skills ("xp") til å være nyttig i corp, gitt at man trener relevante skills.

Lenke til kommentar

For sent? Det er aldri for sent til å begynne. Ting skjer hele tiden.

En av gledene med EVE er at det ikke finnes balansering i spillet, så om du vil rundjule noobs med en Titan så kan du fint gjøre det. Men du kan også gjøre det veldig bra i PVP uten å ha særlig dyre skip eller tonnevis av erfaring. Du trenger ikke mer enn en godt speccet Vexor eller Drake til 30-40M, så er du kongen av nullsec (ihvertfall til det kommer en større fisk).

 

PVP er bare et av mange aspekter av EVE. Enten du liker å være en carebear miner, trader eller quester, om du blir med i en megacorp og banker Brave, eller om du har ambisjoner om å starte din egen corp ute i nullsec og true/blackmaile naboene dine, så er det fortsatt ikke for sent.

 

EVE er i konstant bevegelse, så om du vil hoppe på skipet nå så kan jeg garantere deg at du vil bli med på de neste store tingene.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Så flott! Da setter jeg det til nedlastning nå :D Er det noen norske/nordiske corps som tar imot nye spillere da? Tenker jeg er mest interessert i mining, trading og pvp, så noe av alt eller mye av en ting kan jeg like :)

Det har jeg prøvd å finne også.... men har vært håpløst... Kommer du over noen så si ifra ;)

 

Uten corp for øyeblikket? Eller i en corp men lyst til å prøve noe nytt?

 

Deepspace leter etter flere piloter.

Jeg har en liten enmans corp i alliansen, som eneste enmans corp så ønsker jeg nå å rekrutere noen nye medlemmer, eller videreformidle personer til andre corps i alliansen.

Vi er en veldig sammensveiset gjeng, spredd rundt over verden, men flest fra usa, storbritania og korea. Vi har ikke noe krav om hvor ofte folk spiller. Viktigste er at det virkeliget livet kommer først, men ser gjerne at folk er med på noe når de først er online og noe skjer, særlig om vi har fleets gående.

 

Gir litt info om oss under.

Hvis det høres interesant ut så kontakt meg ingame på santaxx eller Val Darra.

Enten du er nesten helt ny eller erfaren så er det ting å gjøre, Vi har folk med stor erfaringer fra alle aspekter i spillet, så er du ny eller føler deg litt grøn er det lett å få hjelp til det meste.

 

Hva vi driver med:

Nullsec PVP og SOV warfare.(Med div fra N3 Coalition)

Fleets så og si hver dag, noen ganger en dag eller 2 uten, og noen dager med flere fleets hver dag.

Nullsec mining og ratting.

Nullsec escalations og combatsites.

Alt annet som er morro.

 

 

Hva jeg/alliansen tilbyr:

Oppgraderte systemer til å mine i, jeg har en rorqual med perfekt boosts som går 23-23.5 timer i døget i ett system med ice belt også. Vi har flere systemer vi benytter men ikke alle er like godt oppgradert enda, de har pr dags dato heller ikke konstant rorqual boost gjennom hele dagen, men det jobbes med saken.

Jump Freighter service i alliansen for å kunne flytte tingene dine fra highsec på en trygg måte, også rimeligere enn å leie inn noen andre til å gjøre det.

Ore, loot, pi og salvage buyback og alt annet du kan tenke deg men ikke ice.

Godt nullsec marked i umidelbar nærhet for kjøp/salg.

Aktiv teamspeak server hvor det er folk så og si hele døgnet, lavest aktivitet derimot er fra 07.00-16.00 norsk tid men vi har også en del koreanere og australiere som er med som er aktive på de tidene.

T1 cruisers og lavere SRP ved "fun" fleets.

Alliance og coalition doctrine SRP i stratops eller CTA fleets.

Kan også få cruisers, frigates og mining barges av meg om du trenger noe, penger er lett å tjene i Eve, så det tar ikke lange tiden før lommeboka er fyllt opp eller vokser.

 

Desverre har vi noen skatter og avgifter:

0-10% ratting tax. For å få 0% på ratting må man være i ett corp som har strengere regler for hvor aktive man må være i fleets.

0-5% POCO tax.

 

Hva vi krever/ønsker/ser etter/håper på:

Full API key for både main og alts.

Både erfarne og relativt nye spillere som er interesert i mining og PVP.

Særlig for nye spillere er det viktig at de har noe interesse eller ønsker å prøve ut PVP også, både for å bidra med noe mer siden vårt hovedmål er å få så mange som mulig inn i fleets for øyeblikket og også for at de ikke skal gå lei spillet også.

Villighet til å kunne gjøre endringer på hva du trainer for øyeblikket for å komme inn i skip som ingår i alliance/coalition doctrines.

Noe av det viktigste og som vi er stolte av er modenheten og oppførselen til våre medlemmer, både på teamspeak og i fleets.

Er det stor overgang fra Highsec til nullsec?? Evt. skills som er "must have"? 

Tar uansett kontakt med deg ingame :)

Lenke til kommentar

Så flott! Da setter jeg det til nedlastning nå :D Er det noen norske/nordiske corps som tar imot nye spillere da? Tenker jeg er mest interessert i mining, trading og pvp, så noe av alt eller mye av en ting kan jeg like :)

Vil egentlig anbefale å lete etter et europeisk corp i stedet for. Det er ikke landegrenser i EVE.

Lenke til kommentar

Vil egentlig anbefale å lete etter et europeisk corp i stedet for. Det er ikke landegrenser i EVE.

 

 

Ja du har vel egentlig et godt poeng der :) Ble ferdig med tutorial missions inatt, holder smått på med disse agent missionsene nå i håp om å finne ut hva jeg vil drive med! Minet inn rimelig mye penger igår, merket at dette var en god måte å på "rik" på i EVE, men er redd det vil bli forferdelig repetetivt.

Lenke til kommentar

1) Finn deg et player corp. EVE er et elendig single-player spill. Det er det sosiale, og det å oppnå noe sammen som gjør det unikt og bra.

 

2) Ikke bare tenk norsk/nordisk. Tenk timezone. De du blir med bør ha en god EUtz.

 

For øvrig;

 

Eve University er et trygt valg uansett. De lærer deg alt fra basic game mechanics til pve og pvp. Det er også mange "viderekommende" corps/allianser som rekrutterer videre fra Eve Uni

 

Pandemic Horde er en nybegynnerallianse assosiert med Pandemic Legion og ledet av folk derfra. Fokus på 0.0 pvp

 

Karma Fleet er en nybegynnerallianse i Goonswarm Federation. Regn med at fleets her er større enn i Pandemic Horde, men ellers er nok mye likt.

 

Brave Newbies har de siste ukene har BNI slitt med både interne og eksterne problemer, og etter å lest hva ledelsen driver med ville jeg nå styrt unna.

 

Red vs Blue er to corporations i konstant krig. Dette er en veldig grei måte å lære seg solo/small gang pvp på.

 

 

 

Uansett hva du gjør, finn deg et player corp. NPC corp + mining/missions = garantert lei om 1 mnd.

Lenke til kommentar

 

Vil egentlig anbefale å lete etter et europeisk corp i stedet for. Det er ikke landegrenser i EVE.

 

 

Ja du har vel egentlig et godt poeng der :) Ble ferdig med tutorial missions inatt, holder smått på med disse agent missionsene nå i håp om å finne ut hva jeg vil drive med! Minet inn rimelig mye penger igår, merket at dette var en god måte å på "rik" på i EVE, men er redd det vil bli forferdelig repetetivt.

 

Du kan vurdere å gå å gjøre SIsters of EVE Epic Ark missions, kan være greit etter tutorialen.

https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Epic_mission_arcs#Epic_Arc_Starting_Agents

Lenke til kommentar

 

Vil egentlig anbefale å lete etter et europeisk corp i stedet for. Det er ikke landegrenser i EVE.

 

 

Ja du har vel egentlig et godt poeng der :) Ble ferdig med tutorial missions inatt, holder smått på med disse agent missionsene nå i håp om å finne ut hva jeg vil drive med! Minet inn rimelig mye penger igår, merket at dette var en god måte å på "rik" på i EVE, men er redd det vil bli forferdelig repetetivt.

 

Hva er ditt ingame navn?

 

Startet selv som miner, men etter en måneds tid skaffet jeg meg en alt, denne skal brukes til forskjellig... bla. har jeg fått skills for å bruke Blockaderunner.... mangler kun en tur til Jita for å handle ;)

 

Er du i et corp med mining boost (orca), drar du inn mye isk på lite tid.. med min retriever drar jeg inn ca 4k yield pr cycle (88sec)... ble vel en 20 mill for et par kvelder siden..... tok ikke lange stunda...  Veldig greit med en miner kjenner jeg, grei måte å få isk på, men i lengden så må vi nok gjøre noe mer spennende... Ta med Skiff og dra til low-nullsec kanskje? Vi får se...

Lenke til kommentar

Er du i et corp med mining boost (orca), drar du inn mye isk på lite tid.. med min retriever drar jeg inn ca 4k yield pr cycle (88sec)... ble vel en 20 mill for et par kvelder siden.....

Miner du i highsec?

Jeg er jo i ett mining/industry corp egentlig, men driver ikke med det selv. Men tenkte å gjøre det litt fremover for å kunne bygge meg mine egne pvp skip. 

Lenke til kommentar

 

Er du i et corp med mining boost (orca), drar du inn mye isk på lite tid.. med min retriever drar jeg inn ca 4k yield pr cycle (88sec)... ble vel en 20 mill for et par kvelder siden.....

Miner du i highsec?

Jeg er jo i ett mining/industry corp egentlig, men driver ikke med det selv. Men tenkte å gjøre det litt fremover for å kunne bygge meg mine egne pvp skip. 

 

 

 

Er du i et corp med mining boost (orca), drar du inn mye isk på lite tid.. med min retriever drar jeg inn ca 4k yield pr cycle (88sec)... ble vel en 20 mill for et par kvelder siden.....

Miner du i highsec?

Jeg er jo i ett mining/industry corp egentlig, men driver ikke med det selv. Men tenkte å gjøre det litt fremover for å kunne bygge meg mine egne pvp skip. 

 

Er i highsec enda ja...  men vurderer saken fortløpende ;)   Har sett litt på industry, men det ble lagt på is foreløpig...

Hvordan er profit med å mine i null og low?  Og vil en shieldtanked Skiff kunne klare seg greit der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...