Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

God dammit! Blir opp til 44 timer uten mining her nå, åpnet seg et WH over til Thera rett hvor vi holder til  :ninja:

Men, skal vel få gjort noe produktivt uansett! Jeg tenkte å lage en alt (evt. ny main) som skal drive med trading, hvordan ville dere gått frem når jeg skal gjøre dette? Lage en ny acc og få sånn buddyinvite, da vil jeg starte med noen hundre mill ISK. Men igjen, hvordan går jeg frem hvis jeg vil trade med meg selv? Må jeg være logget på begge accounts samtidig da?

 

Om du vil trade med deg sjølv, altså flytte ting fra en karakter til en annen, er det bare å lage en item-exchange kontrakt :) Da kan du logge inn på den andre karakteren og godta kontrakten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah! Beste oppfinnelsen i et spill noen sinne : Mobile Tractor Unit  :w00t:

 

Slipper jeg og fly så mye frem og tilbake når jeg miner, bare passe på at jeg ikke stjeler fra andre med den da.

Tok lengre tid enn jeg trodde med Procureren min, den er ferdig laget men satan så lang tid det tar å trene skills! Noe jeg kan gjøre for å korte litt ned på tiden? Er industry 5 jeg må til som tar tid.

Lenke til kommentar

Ah! Beste oppfinnelsen i et spill noen sinne : Mobile Tractor Unit  :w00t:

 

Slipper jeg og fly så mye frem og tilbake når jeg miner, bare passe på at jeg ikke stjeler fra andre med den da.

Tok lengre tid enn jeg trodde med Procureren min, den er ferdig laget men satan så lang tid det tar å trene skills! Noe jeg kan gjøre for å korte litt ned på tiden? Er industry 5 jeg må til som tar tid.

Implants og remap.

Nå er det ikke anbefalt å ha så dyre implants i null siden man kan lett miste podden sin pga bubbles. 

Kan traine så du får en jumpclone som du da kan ha i highsec med implants.

Jeg har det og jumper til den når jeg vet at jeg skal være borte fra spillet i en periode. 

https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Jump_clones

https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Neural_remapping

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål - jeg var så dum at jeg kjøpte implants jeg trenger, men enda ikke har mulighet til å equipe. Kjøpte disse langt vekk fra hvor jeg egentlig holder til (20 jumps igjennom low-sec og null-sec). Jeg er redd at om jeg tar en shuttle eller lignende tilbake så vil jeg bli et høyt prioritert mål der ute hvis dem kan scanne mitt ships cargohold. Bør jeg heller vente med dette til jeg kan bruke disse? Eller vil dem kunne se hva jeg har av implant osv uansett?

Lenke til kommentar

Det spørs. Se først om du finner en rute som kun går gjennom high-sec, hvis ikke så ville jeg har latt de ligge på stasjonen til du kan bruke de. Jeg ville ikke flydd en shuttle gjennom low/null med mindre du har scouts med deg. Beste løsningen hadde vært å få med eskorte.

 

Med mindre du har implantater til veldig store summer så vil det neppe ha en stor innflytelse på risikoen.

Lenke til kommentar

Det spørs. Se først om du finner en rute som kun går gjennom high-sec, hvis ikke så ville jeg har latt de ligge på stasjonen til du kan bruke de. Jeg ville ikke flydd en shuttle gjennom low/null med mindre du har scouts med deg. Beste løsningen hadde vært å få med eskorte.

 

Med mindre du har implantater til veldig store summer så vil det neppe ha en stor innflytelse på risikoen.

 

Vel, hvis jeg starter å trene nå så kan jeg bruke dem om drøyt 48 timer, verdien er rett under 300mill. Kanskje ikke så mye for noen, men ganske mye for meg som ikke har spilt så lenge enda :p Vet at corp lederen min ofte er her (Amarr) , kanskje jeg skulle laget en contract for han så han kan ta det med ned? Han vet ihvertfall hva han driver med.

 

Men stemmer det at om jeg har brukt dem, så vil jeg miste dem om jeg dør?

Lenke til kommentar

Så hvis jeg ordner en jumpclone her jeg er nå, og prøver meg, så vil jeg spawne igjen her jeg er nå og fortsatt ha implantene på meg om jeg skulle dø? Og hvilket skip ville du gått for? Helst et Caldari skip og ikke noe dyrere enn hundre mill,

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar

Implantatene tilhører klonen din. 300M er mer enn nok til å kunne tiltrekke seg fiender.

 

Av skip så ville jeg valgt noe som ikke vekker oppmerksomhet, men som fortsatt kan klare å stikke av fra en ambush. Tenker kanskje en Cruiser/T2 frigate speccet med tanking og diverse fits som kan hjelpe deg med å stikke av. Om putter i implantatene så vil jeg anbefale at du trener deg litt i å kunne planet-bounce med capsule hvis du skulle miste skipet ditt.

 

Hold hodet kaldt, og trø forsiktig. Vil sterkt anbefale deg å få en scout.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Så hvis jeg ordner en jumpclone her jeg er nå, og prøver meg, så vil jeg spawne igjen her jeg er nå og fortsatt ha implantene på meg om jeg skulle dø? Og hvilket skip ville du gått for? Helst et Caldari skip og ikke noe dyrere enn hundre mill,

 

Implants følger den nåværende klona du er i, så hvis du bruker en jumpclone fra en plass til en annen, blir implants værende igjen der du jumpclona fra.

 

En shuttle er helt flott til å fly igjennom low-sec med, da så lenge du warper til 0, så er sjansen ganske liten for at noen greier å locke deg før du har warpet, bortsett fra hvis du havner en plass der folk bruker smartbombs da de ikke trenger å locke deg. Null-sec igjen er litt skumlere da du fort kan møte på en boble camp, og da sitter du fint i det, er vel fortsatt bare T3 med interdiction nullifier subsystemet som kan ignorere disse boblene.

 

Ellers har du jo cloake ship, ala covert ops, har du tunga rett i munn skal det mye til for at du blir fanget.

Lenke til kommentar

 

Så hvis jeg ordner en jumpclone her jeg er nå, og prøver meg, så vil jeg spawne igjen her jeg er nå og fortsatt ha implantene på meg om jeg skulle dø? Og hvilket skip ville du gått for? Helst et Caldari skip og ikke noe dyrere enn hundre mill,

 

Implants følger den nåværende klona du er i, så hvis du bruker en jumpclone fra en plass til en annen, blir implants værende igjen der du jumpclona fra.

 

En shuttle er helt flott til å fly igjennom low-sec med, da så lenge du warper til 0, så er sjansen ganske liten for at noen greier å locke deg før du har warpet, bortsett fra hvis du havner en plass der folk bruker smartbombs da de ikke trenger å locke deg. Null-sec igjen er litt skumlere da du fort kan møte på en boble camp, og da sitter du fint i det, er vel fortsatt bare T3 med interdiction nullifier subsystemet som kan ignorere disse boblene.

 

Ellers har du jo cloake ship, ala covert ops, har du tunga rett i munn skal det mye til for at du blir fanget.

 

Det tryggeste for å fly hurtig gjennom 0.0 er nok en interceptor med inertia stabs. En nullified T3 kan bedre tåle smartbombs, men har samtidig align-time som gjør at den kan tackles.

Lenke til kommentar

Vel, jeg prøvde meg med en shuttle jeg, siden jeg er ganske ny i spillet og kan bare glemme og tenke på t3 skip enn så lenge, gikk bra de første 17 jumpsa, men etter en stargate i R8-et eller annet så satt jeg fint fast i en bubble :) Jaja, da lærte jeg vel på den harde måten :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, da vet jeg det til neste gang :D Har tatt turen flere ganger den siste uken og det har gått bra, da vi holder til litt i utkanten i null-sec, men fikk en dårlig følelse når jeg skulle prøve meg med dyr cargo, haha!

 

Men skal vel klare å få inn noe penger nå, har en Drake som jeg ratter litt med, og Noctis til og salvage og en Procurer til å mine meg ihjel med :)

Lenke til kommentar

 

Det er derfor du skal få deg scouts. Du kunne spurt her så kunne jeg fortalt deg at det nesten sikkert ville skjedd. :wee:

Ja, scouts eller en intercepter.

En intercepter påvirkes ikke av bobler, så da kan du warpe rett til/fra gates uten å bli tatt av dem.

 

 

Jasså har de forandret på Interceptor skipene? De har blitt immune mot bobler? Interessant, er en stund siden jeg sist spilte, men driver å vurderer om jeg skal ta meg turen innom igjen snart.

Lenke til kommentar

Hvis det er en stund siden du har spilt vil du nok merke endel forandringer. I tillegg til at interceptors er immune mot bubbles og at flertallet av shipstyper har blitt buffet/nerfed for å skape balanse er det gjort endringer på warp-speed. Dvs. at små skip er vesentlig raskere i warp og har høyere warp speed enn større skip.

Lenke til kommentar

Har smått holdt meg oppdatert, men at interceptors hadde fått en immunitet til bobler hadde gått meg hus forbi.

Jepp, de er det. Så har du en riktig fittet interceptor så bør du ikke miste skipet, selv i null. 

Nå er man aldri 100% sikret for instalockers osv, men skal mye til å miste en som er fittet korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...