Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke til noen norske mining/indy corps.

Av pvp corps, så er Norcorp security ifølge dotlan fremdeles i BL. Norcorp Enterprise har flyttet til Thera etter at No holes barred splittet opp. http://www.themittani.com/news/noho-confirmed-be-leaving-polaris En del av Norcorp/NoHo har gått en annen vei. Dette inkluderer endel nordmenn.

 

Jeg kan absolutt anbefale wormholes, selv om jeg brukte så godt som hele mars måned på å flytte ut av ett*. Wormholes har mistet endel av mystikken og kulturen som var der, men kampene som kan oppstå er fremdeles suverene. Et stort tips: ikke dra med en haug av skip og assets inn fra K-space. Du ender antakelig opp med å enten miste det eller å flytte det ut igjen. Jeg kommer garantert ikke til å ha med meg mer inn i et wormhole enn jeg kan stappe i en carrier.

 

*No holes barred flyttet i løpet av 3,5 uke over 160 capitals og 1000 subcaps ut av Polaris. Jeg har ikke lyst til å gjøre dét igjen..

Endret av Lindeberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg nevnte at jeg tjente en god slant på Megacyte, i dag fikk jeg solgt det, med 176,11M profit på en 224M investering. Nå har jeg samlet opp så mye kapital at jeg nesten kan kalle meg en seriøs trader.

 

Lastet til og med ned Libreoffice Calc, for å gjøre EVE bokstavelig talt til Spreadsheets in Space.

 

Vet dere om noen gode market tickers? Skulle gjerne hatt live priser, og grafing slik som du finner inni spillet.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som Gavekort sier så krever ikke EVE mye.

Å skal du i blob PVP er det bare å sette på potatomode, det er serveren som sliter mest som oftest da, ikke klientmaskinene. 

Jeg spiller på en maskin som er 3 år gammel og kostet ca 9k å jeg kan kjøre ganske høy kvalitet på alt selv under store blobfights med 500++ folk med. 

 

Skal ikke mye til for at det ser bra ut, og EVE er jo ett spill som ser helt drøyt bra ut til tider!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Utdyp gjerne, så skal jeg lytte.

Vi setter opp et regneark der vi fører inn hvem som bidrar med hvilke minneraler så når alle minneralene er på plass produserer vi skip og selger de med profitt. Overskuddet blir fordelt etter hvor mye hver enkelt har bidratt.

Lenke til kommentar

 

Utdyp gjerne, så skal jeg lytte.

Vi setter opp et regneark der vi fører inn hvem som bidrar med hvilke minneraler så når alle minneralene er på plass produserer vi skip og selger de med profitt. Overskuddet blir fordelt etter hvor mye hver enkelt har bidratt.

 

Jeg har satt opp en Corp og norske minere er velkommen ta kontakt på eve. Heter Hulk0109a

Lenke til kommentar

Hey,

 

Jeg har lenge sett på EVE å tenkt på å starte, men finner universet så stort at det er veldig vanskelig å starte. Finnes det noen gode norske eller utenlandske som tar i mot komplette noobs å hjelper dem skjønne spillet.

jeg kan være behjelpelig med spørsmål. driver selv med mining og produsering av skip.

Lenke til kommentar

Tanken med et community er jo for å ha noen å prate med utenom når du trenger hjelp også :)

 

Men takk!

Finnes mange som tar imot nykommere :).. Pass på at du spiller i en corp som har størst masse av EU-spillere. Spilt litt i EU/US corp, og der kom mange på, når jeg avsluttet for kvelden. Ble mye tid alene, og det er ikke så kult i EVE.

Lenke til kommentar

Hey,

 

Jeg har lenge sett på EVE å tenkt på å starte, men finner universet så stort at det er veldig vanskelig å starte. Finnes det noen gode norske eller utenlandske som tar i mot komplette noobs å hjelper dem skjønne spillet.

Det spørs litt hva du er ute etter.

 

Eve University er et trygt valg uansett. De lærer deg alt fra basic game mechanics til pve og pvp.

Pandemic Horde er en nybegynnerallianse assosiert med Pandemic Legion og ledet av folk derfra. Fokus på 0.0 pvp

Karma Fleet er en nybegynnerallianse i Goonswarm Federation. Regn med at fleets her er større enn i Pandemic Horde, men ellers er nok mye likt.

Brave Newbies har de siste ukene har BNI slitt med både interne og eksterne problemer, men er fremdeles den største nybegynnergruppen i spillet

Red vs Blue er to corporations i konstant krig. Dette er en veldig grei måte å lære seg solo/small gang pvp på.

 

Uansett hva du gjør, finn deg et corp. NPC corp + mining/missions = garantert lei om 1 mnd.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg nå har fått skills til Exhumers på min ene alt, og Blockaderunner på nr. 2, tenker jeg at det hadde vært artig å fått prøvd litt pvp.. Hvilke skip egner seg for en komplett pvp noob :)  Har en Rifter som er satt opp ganske greit, men vet ikke om denne er noe å dra ut i pvp med? Race er minmatar btw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...