Gå til innhold

Kortturer til utland eller innland for fotografering


IceFox

Anbefalte innlegg

Sogn og Fjordane er bra. ;)

 

S&Fj gir i alle fall gode muligheter for landskapsfoto (for å si det mildt).

 

Vestre Jotunheimen er glimrende (forsåvidt hele Jotunheimen).

Hva med en uke på Turtagrø? Kanskje dere får dere en 2000-meter eller to på kjøpet. Der kan dere bo med hotellstandard om dere vil, evt i telt.

 

Ellers er det jo fint i både Sogn, Sunnfjord og Nordfjord - så en liten 'turnee' i de områdene er ikke å forakte.

 

Var ute en liten skitur etter jobb i går og fikk tatt noen bilder i det sola var i ferd med å gå ned, så kan jo benytte sjansen til å legge ut et par bilder. Dette er fra Sunnfjord (like ved Førde).

 

(et slag for landskapsfoto med tele - 70-200)

post-21338-1207255689_thumb.jpg

post-21338-1207255699_thumb.jpg

post-21338-1207255717_thumb.jpg

post-21338-1207255739_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg har vi Krakow i Polen, Praha i Tjekkia og Budapest i Ungarn.

 

Tom

 

Pass på i krakow, der er det veeldig mye tyveri av turister, veldig typisk kamera og sekke stjeling. På den måten der de er flere som samarbeider å klipper remsene o.l når du ikke følger med å tar det... kjenner en som mista sekken sin med kamera i, han hadde den på ryggen.. så kom de å klippa remsene tok sekken å løp. var vist mange som så det, men ikke noe hjelp å få.

Greit å vite. Var selv i Barcelona nylig, og gikk og vaset rundt overalt i 5 døgn med kameraet (canon 40d m/tamron 17-50f2.8) på brystet hele tiden og resten av utstyret i fotosekk på ryggen. Virket som en veldig trygg by. Tror jeg ville vært mye mer utsatt for tyveri i Oslo, som vel er en av de aller mest belastede hovedstadene i verden for tiden. Barcelona var forøvrig en by med mange flotte motiver om en liker fantastiske bygninger. For streetfotos er kanskje ikke Barcelona byen, der er mange andre byer bedre.

Endret av Eyefitness
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Som tittelen sier: Noen som har noen gode locations i utland eller innland for fotografering? Sikkert flere her på forumet som kunne tenkt seg å ta helgeturer til gode fotosteder, og kanskje kunne tenkt seg tips angående steder.

 

Flybiletter kan ofte fåes til billig penge, og litt penger må man nesten ofre for å få de virkelig gode bildene. Kult hvis dette hadde utviklet seg til en samletråd, og folk hadde lagt til detaljerte beskrivelser om transsport, sted, og prisantydning inkl. bo.

 

Støttes.. Tallinn er en nydelig by , Riga er festbyen (slik som jeg ser det) og Vilnius har også masse sjarm. Synd de pusser opp Uzipio i Vilnius , når jeg var her for første gang var dette skikkelig falleferdig og en drøm for fotografer ,men nå blir det pusset opp og det er nesten ikke å kjenne seg igjen.. Vi har storslått natur her i Norge , er masse fine gåturer som resulterer i fine bilder. Aurlandsdalen er et sted jeg liker. Gå fra Finse , opp til Hardangerjøkulen også videre (Hardangerjøkulen er en omvei,men hvor tøft er det ikke å si at du har vært på en Isbre?)

 

Man må bo på DNT sine turisthytter ,men disse er ikke så veldig dyre.. Grunnet at jeg tar en vikarjobb for sommeren i fjord1 og får gratis reise på alle deres ferjer så kommer jeg til å luske rundt på vestlandet og ta bilder i sommer. Satser på at det blir ganske masse bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...