Gå til innhold

Hva har du brekt av bein i kroppen?


ZkedaR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brakk høyrebeinet når jeg var ca 13 eller.no.. Jeg og noen kamerater var i en hoppbakke med rattkjelker.. :roll: Selvfølgelig ville jeg være testbunny, dum som jeg er(var!).. Landa flatt med ene leggen under kjelka.. kom i klem mellom issnø og sete.. hele leggen hadde en 90 graders vinkel på midten (innover) og beinet stakk ut i splintrer på yttersia.. AU! Har faen aldri skreket så mye så lenge.. Ingen av oss hadde mob, så en kamerat måtte løpe til nærmeste hus.. ca 3km unna.. jippi.. JÆVLIG!!!!!!!!!!! I tilleg vrei jeg kneet i samme slengen.. kneskåla samt endel andre greier i kneet måtte opereres på plass :) spiller idag på a-laget vårt i fotball :) 100% bra igjen :D (bortsett fra at jeg mista en hel sesong på snowboard :grumpy: )

 

Noen som har hatt det like vondt så lenge? :D

Lenke til kommentar

Punkterte lunga en gang. Venstre lunge klappa sammen, så jeg kunne bare puste med høyre. På sjukhuset ga de meg lokalbedøvelse og skjærte meg opp og dytta en svær slange inni brystkassa for å suge ut blod og gørr. Ikke bare gjorde det jævlig vondt, men det var ganske skummelt å ikke kunne puste under operasjonen (fikk oksygen i slange). Måtte ligge med den slangen i nesten en uke. Så fikk jeg beskjed om at de måtte operere en gang til fordi det ikke hadde grodd riktig. Da ble jeg ganske bleik. Til slutt viste det seg at de bare hadde føkka opp og at alt var bra allikevel. Morons...

 

Jo... Også hadde jeg ballebrokk en gang når jeg var liten... PAIN!

Lenke til kommentar

Var på klassetur på en hytte i skogen. Vi løp rundt og lekte en slags "tag" lek. Jeg jogget etter en jente i litt myrete terreng. Det var en rot under myren jeg ikke kunne se. Snublet i den. Falt lett forover og tok meg for helt rolig. Ingen klager så langt, bare et vanlig fall. Reiste meg opp for å løpe videre. Bevegde armene frem og tilbake i vanlig løpe stil slik at venstre pekefinger traff venstre albue. Vent nå litt... Ser ned på venstre arm. Fortsatt ikke noe smerte. Tenker med en gang; Å FETT! Akuratt sånn som på Star Ship Troopers. Så kom den litt ekkle følelsen av bein som skraper mot innsiden av huden. Retter da opp det nye leddet jeg har fått mellom albuen og håndleddet fra en 90º vinkel. Setter meg ned i myren. Og tenker litt forundret; Trodde man bare kunne få slike på film.

 

Et par operasjoner senere og jeg var god som ny :woot:

Lenke til kommentar

har aldri BREKT noe, men har vert utsatt for masse dritt ja..

slått hull i hue 2 ganger (1stk peiskant og 1stk bratt trapp(og neiii alt fungerer helt fint i tenkekassa))

gal hund spiste på begge armene mine (resultat 1 ødelagt venstre arm og masse, MASSE sting)

påkjørt av bil 2 ganger (brista begge leggene ene gangen andre gangen var på sykkel MED hjelm)

kresja med en buss :o (venstre legg har et STOOORT fint arr etter det ja)

og en ankel som blei vridd noen grader for mye, noe som medførte krykker i en måned :p

 

dats itt, trur eg

 

edit: kom på en ting, jeg klarte å kjøre en heklepinne rett gjennom håndflata en gang... rart hva en får til ikke sant :D

Lenke til kommentar

jeg har brukket storetåa i gymmen på skolen en gang.. niende klasse eller no.. Vi spilte fotball og jeg skulle prøve å drible en fyr i klassa..

Siden jeg tross alt ikke hadde peil på fotball eller dribling eller noenting så gikk det ikke veldig bra.. Tror faktisk jeg endre med å sparke ganske hardt i skoen hans.. jeg hadde selvfølgelig ikke sko på heller.. lur som jeg var.. Det kom et ganske høyt "knekk" da jeg sparka, og fyren så forferdet på meg og spurte om jeg hadde hørt lyden jeg og..

jo takk liksom! jeg kjenner den tilogmed!

 

som vanlig sa læreren at jeg kasnkje hadde slått tåa litt, sett deg å hvil i fem minutter før du spiller videre.. hva er det med ungdomskolelærere? hvorfor mener de alltid at man er fit to fight? uansett hvor mange bein som stikker ut av kroppen liksom?

men! jeg merka jo at noe var galt etter noen timer da tåa ikke kunne gås på lenger og hadde skiftet farge fra hudfarge til mørkblå.. mamma fikk noia.. det var egentlig ganske festlig.. mindre festlig derimot var det siden jeg måtte gå med krykker på mitt første TG :(

 

 

når jeg var liten beit jeg vist tunga mi nesten av utallige ganger.. ene gangen hang den bare på sidene.. men den funker meget bra i dag.. tåa derimot er halveis invalid :lol:

Lenke til kommentar
/me har ALDRI knekt, forstua noken del av seg :D

vil egentlig tørre påstå at det er du som er pingle jeg siden du aldri har brekt eller forstua noe, sitter du bare inne bak maskina skjer det aldri noe, da blir man jo bare en blei svekling, seff brekker du ikke noe da, men man opplever vel ikke så mye action heller da, bortsett fra at man ser en og annen action divx film.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri knekt noe, bortsett fra en brist i armen....

Rart egentlig siden det hver sommer er tryne-på-sykkel-sesong, altså jeg har nesten alltid et kraftig tryn på sykkel. Det blir bare skrubbsår ut av det, og arrene på knærne og albuene, samt hoftene vokser seg større :roll:

 

Og skulderen min da, jeg kan få den halvveis ut av ledd, d.v.s at jeg gjør en bevegelse med skulderen min slik at den går sånn rart innover + at det kommer en sånn klikke lyd. For en tid tilbake hadde jeg dette som uvane, jeg "måtte" gjøre det hele tiden,men så begynte det å kjile sånn rart inni leddet, så jeg fant ut at det var best å kutte det ut.

Det skal vel ikke mye til for å få den ordentlig ut av ledd, et lite fall med rett vinkel så tenker jeg skulderen sier takk for seg :-?

Lenke til kommentar
/me har ALDRI knekt, forstua noken del av seg :D

vil egentlig tørre påstå at det er du som er pingle jeg siden du aldri har brekt eller forstua noe, sitter du bare inne bak maskina skjer det aldri noe, da blir man jo bare en blei svekling, seff brekker du ikke noe da, men man opplever vel ikke så mye action heller da, bortsett fra at man ser en og annen action divx film.

 

faktisk ikkje, har tryna ganske grovt på sykkel et par tre ganger, men kun sår og drit, ikkje brekking eller forstuing. /me er solid!

Lenke til kommentar
^

|  :woot:  

Ja, hva har du brekt?

Har aldri knekt noe helt, men har hatt brudd i kjeven, halebenet, nesten knekt armen (bøyde beinet), vrei høyrebenet 360* rundt bare flaks att beinet mitt ikke er helt mos :D

 

Dere da?

 

Hvordan klarte du å vri beinet 360 uten å fullstendig ødelegge kneet/hofta eller begge deler? Sener og muskler har jo en tendens til å rives over hvis de vris så mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har tryna på motorsykkel i 80km/t i en sving og ble skrapt opp etter en stabrekke. Reiste meg deretter opp, banna noe helt for j*vli, fikk sykkelen på 2 hjul igjen og kjørte hjem. Slå den dere. Gjorde meg ingen verdens ting.
Samme skjedde meg meg i thailand men i 40km eller noe. Blødde en del (tynne sommer klær) men ikke noe alvorlig :D
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...